Vraag

Klacht: omruilen oud modem: vreemde procedure

  • 24 October 2020
  • 14 reacties
  • 480 keer bekeken

Vanwege de vele storingen aan onze v8 box kan deze eindelijk worden omgeruild voor een nieuwe. Ik moet echter eerst de oude inleveren voordat ik de nieuwe meekrijg.

Dat is toch heel raar? Ik heb er geen vertrouwen in dat dit zomaar goed gaat en dat alles compatible is (ik werk zelf ook in de IT). Je zult zien dat er 1 en ander niet lukt en dan zit je met niets. Je gooit toch niet je oude schoenen weg voordat je nieuwe hebt?

Ik ga niet akkoord met deze omruiling.

Geen idee hoe ik hierover iemand van de klantenservice kan bereiken (behalve weer 3 kwartier in de wacht te staan), dan maar op deze manier geprobeerd. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Dit is normale procedure. Want in de praktijk blijkt anders namelijk dat het oude modem vaak toch niet meer terug gestuurd word.

Er is een kleine kans dat het inderdaad verkeerd gaat. Dan word dat weer opgelost met een monteur een paar dagen later. Of alsnog een 2de poging modem wisselen.

Dit is wat het is. En je zult het er mee moeten doen.

Is toch achterlijk? Als ie het niet doet om wat voor reden dan ook, heb je een paar dagen helemaal niets. En er is dus wel degelijk een (kleine) kans.

Ga ik niet mee akkoord en ga op zoek naar een andere provider

Hallo @bertus6800 , je komt waarschijnlijk van TFT af, daar werkte het inderdaad anders. Je ontving een nieuw apparaat en na ontvangst en installatie kon je het oude apparaat binnen 4 weken gratis terugsturen.

Bij KPN werkt het anders, boter bij de vis, nieuwe ontvangen, oude meteen inleveren voor retour.

KPN doet dit om te voorkomen dat oude apparatuur op de ‘zwarte’ markt, lees Markplaats, terecht komt.

Daar de meeste apparatuur in bruikleen wordt verstrekt en nooit je eigendom is/wordt, wil men de spullen terug hebben. Logisch toch?

 

@JanD :

Logisch dat men de spullen terug wil. Alleen jammer dat KPN er dan blijkbaar al bij voorbaat vanuit gaat dat de spullen niet teruggestuurd worden. Zoals de waard is vertrouwd ie zijn gasten.

Ook al is de kans heel erg klein dat het nieuwe modem niet werkt: het is toch een risico. En dat risico kan ik niet lopen voor mijn werk dus ik ga op zoek naar een manier om mijn contract te ontbinden en ga op zoek naar een andere provider.

Misschien kan ik het oude modem en de tv-ontvanger dan verkopen via Marktplaats? Blijkbaar is dat normaal gedrag?

Badge +19

Als mn nieuwe strijkijzer kapot is kan ik em ook alleen omruilen voor een andere dus hoezo vreemd?

Reputatie 7
Badge +24

Als je de kans nog groter wil maken dat je een paar dagen of weken zonder internet zit, dan moet je vooral overstappen. 

Hallo @bertus6800 , do not shoot the messenger

Misschien kan ik het oude modem en de tv-ontvanger dan verkopen via Marktplaats? Blijkbaar is dat normaal gedrag?

Bij niet terugsturen van de apparatuur bij einde contract krijg je alsnog een naheffing voor de vervangingswaarde van de apparatuur, die is na betaling van de naheffing wel je eigendom en mag je het alsnog op Marktplaats zetten.:sunglasses:

@Joep1965 : je bent toch niet afhankelijk van je strijkijzer? Dat is toch heel iets anders.

@JanD : maar dan zijn we er toch? Het is dan dus blijkbaar wel mogelijk om een evt naheffing te versturen. Ze gaan er dus blijkbaar standaard al vanuit dat de boel niet geretourneerd wordt.

Badge +19

Hoe dan ook zo werkt het nou eenmaal. De kans dat je een kapotte krijgt is nihil. Dus maak je niet te veel zorgen.

Reputatie 7
Badge +17

Hi @bertus6800, Welkom hier op ons KPN Forum! Zo te zien heet de Community je vraag al beantwoord. Ik neem aan dat het inmiddels gelukt is om het modem te ruilen. Mocht je verdere vragen hebben, dan hoor ik het graag. 

Dag @Lisa,

Helaas is het niet gelukt het modem om te ruilen. Het was onder geen enkele voorwaarde mogelijk het nieuwe modem te ontvangen voordat de oude ingeleverd was, het nieuwe modem is weer retour gestuurd

Dag @Lisa,

Helaas is het niet gelukt het modem om te ruilen. Het was onder geen enkele voorwaarde mogelijk het nieuwe modem te ontvangen voordat de oude ingeleverd was, het nieuwe modem is weer retour gestuurd

Dat ligt dan niet aan KPN maar aan je eigen houding inzake de procedure die KPN hanteert.

KPN gaat echt geen uitzondering voor jou maken, helaas.

 

@JanD @Nick83 :

Het is idd ook mijn eigen instelling: je gooit niet je oude schoenen weg voordat je nieuwe hebt. Dit is wel erg klantonvriendelijk en niet klantgericht: ze gaan er standaard vanuit dat de klant het oude modem anders niet meer inlevert. Dit gebrek aan vertrouwen van KPN stuit mij tegen de borst (naast het erg kleine risico dat het nieuwe modem niet werkt en dat je dan met de gebakken peren zit).

Ik heb ook niet de illusie dat we hier zomaar gaan uitkomen en ga op zoek naar een andere provider.

Reputatie 7
Badge +17

@bertus6800 Aah, Jammer! Had gehoopt dat het nieuwe modem al aan de stroom hing. Ik vind het natuurlijk jammer om te horen dat je hierom een andere provider overweegt. Dit is voor ons een leer voor de volgende keer. Â