Beantwoord

Klacht over aansluiten glasvezel

  • 21 March 2022
  • 11 reacties
  • 315 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 1 reactie

Vandaag zouden wij glasvezelaansluiting krijgen, wat al een weekend te laat was om F1 via Viaplay te kijken dit weekend maar goed (1e teleurstelling).

Dan komt de mededeling van de glasvezelaansluiter dat hij geen tegels mag verplaatsen, waardoor er een gat in onze voorpui geboord moet worden ipv dat de kabel onder de grond getrokken kon worden (2e teleurstelling).

Als de kabel eenmaal geboord is komt de glasvezelaansluiter met de mededeling dat de glasvezel niet door de kabel “geblazen” kan worden helaas: de storingsdienst moet hier een dag voor langskomen en dat duurt enkele weken (3e teleurstelling en weer een weekend of meer zonder Viaplay).

Klantenservice KPN: “nee aan tegemoetkomingen doen wij helaas niet” (4e teleurstelling) en hopelijk gaat uw oude provider gewoon nog wat langer een internetsignaal geven, anders komt u helaas zonder internet te zitten: hopelijk wordt dat geen 5e teleurstelling, anders kunnen ze ons wel vergeten als nieuwe klant. Wat een service zeg: paarsekrokodillenmentaliteit       

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

icon

Beste antwoord door Joep1965 21 March 2022, 15:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Badge +19

Kpnnetwerk is degene die glasvezel aanlegt.  Hier ben je bij de provider kpn.  Twee totaal verschillende bedrijven.  Je zal hiervoor echt bij de netwerkbeheerder moeten zijn. Kijk op kpnnetwerk.nl voor de contactgegevens. Blijkbaar zijn er grote problemen bij uw aansluiting anders zou het wel goed gaan.

Hi Joep,

Dat zal allemaal best wel, maar als klant kijk je naar de totaaloplossing/eindproduct van KPN, ongeacht of dat nu door KPNnetwerk of KPN provider is: maakt mij niet uit: als 1 van beide slechte service geeft dan is het voor mij KPN :thumbsdown:. Als een klant bij mijn bedrijf klachten heeft zeg ik ook niet “je moet niet bij ons zijn hoor, want een andere afdeling maakt er een zootje van". 

Badge +19

Dat is natuurlijk niet zo. Als de hoofdkabel of electriciteitsmeter van jouw electriciteitsnetwerk kapot is bel je ook Stedin of Enexis, (netwerkbeheerders) en niet je energieleverancier.  Zo is het ook met telecom. Het is geen andere afdeling maar een totaal ander bedrijf. Je gaat ook niet klagen bij de Etos als er bij AH geen cola is. Allebei Ahold:wink:

Reputatie 7
Badge +17

Dag @RJ2, welkom op het KPN Forum. Jammer om te lezen dat je zo ontevreden bent met de aanleg van glasvezel bij jou thuis.

Nu is het alleen wel zo dat KPN niet over de aanleg van glasvezel gaat. Dit doet de netwerkbeheerder KPN Netwerk, zoals @Joep1965 al zei. Wij gaan alleen over het abonnement dat nodig is om internet te kunnen ontvangen.

Zie het zo: KPN Netwerk legt de snelweg aan en zorgt dat deze in topconditie is. KPN de provider (wij) zijn de auto's op de snelweg die jouw data vervoeren.

Aangezien jouw klacht over de aanleg van de snelweg (het netwerk) gaat, kan ik je niet verder helpen. Ik kan namelijk niet in de systemen van KPN Netwerk.

Ik raad je aan om hierover een klacht in te dienen bij KPN Netwerk.

Dat is natuurlijk niet zo.:wink:

Dit blijft een KUL argument, als ik iets bij KPN afneem en er moet nog een kabel naar binnen die door KPN netwerk word aangelegd lijkt dat 1 en hetzelfde bedrijf, als ze iets anders willen bij de Holding KPN moeten ze het maar een andere naam geven, zoals Ahold de afdeling drogisterijen ETOS noemt en de afdeling zuipen Gal&Gal en de supermarkt AH.

Ik zie het zo, 1 afdeling verpest het, trekt de rest mee, blijft ondanks dat het twee werkmaatschappijen zijn 1 bedrijf, bij verschillende namen valt dit niet op.

 

Reputatie 1

Hoop voor je dat het niet zo lang duurt als bij ons. Wacht al sinds september op de vezel. Kabel is binnen en aangesloten, er moet alleen nog een kastje door de kpn monteur gemonteerd worden waar het glasvezel kastje op aan gesloten moet worden. Heb afgelopen week 2 x contact gehad met kpn netwerk na eerst 3 kwartier in de wacht te hebben gestaan. Mijn aansluitdatum is nu weer verplaatst naar eind  mei, waarom niemand die het weet. En dat kul verhaal over verschillende bedrijven slaat kant nog wal, ik doe zaken met kpn en niet met een aannemer. Ben bijna op het punt om over te stappen naar een wel betrouwbare partner

Reputatie 7
Badge +24

Dat is natuurlijk niet zo.:wink:

Dit blijft een KUL argument, als ik iets bij KPN afneem en er moet nog een kabel naar binnen die door KPN netwerk word aangelegd lijkt dat 1 en hetzelfde bedrijf, als ze iets anders willen bij de Holding KPN moeten ze het maar een andere naam geven, zoals Ahold de afdeling drogisterijen ETOS noemt en de afdeling zuipen Gal&Gal en de supermarkt AH.

Ik zie het zo, 1 afdeling verpest het, trekt de rest mee, blijft ondanks dat het twee werkmaatschappijen zijn 1 bedrijf, bij verschillende namen valt dit niet op.

Ze hadden beter de naam Reggefiber beter kunnen houden. Dat heb ik ook wel eens gezegd.

https://www.kpnnetwerk.nl/reggefiber/

Badge +19

Kulverhaal?? Dacht het niet.  Als er een nieuwe elektriciteitskabel naar uw huis wordt getrokken dan doet uw energieleverancier dat niet.  Dat doet de netwerkbeheerder zoals Stedin of Enexis.  Heeft een energieleverancier niet mee van doen.  Zo is het ook met de aanleg van glasvezel.  Providers zoals kpn of T mobile leveren daar over.  En u weet al helemaal niet of er alleen een kastje geplaatst moet worden. Aan de andere kant zit ook appartuur en u weet niet of die werkt of er überhaupt al is.

Reputatie 7
Badge +24

Kulverhaal?? Dacht het niet.  Als er een nieuwe elektriciteitskabel naar uw huis wordt getrokken dan doet uw energieleverancier dat niet.  Dat doet de netwerkbeheerder zoals Stedin of Enexis.  

Alleen Stedin of Enexis hebben geen "zusjes" die ook Stedin of Enexis heten, hetzelfde logo gebruiken en wel energieleverancier zijn.

Reputatie 1

Ik betaal aan KPN, de hele buurt heeft sinds september glasvezel, denk.dat iedereen denkt 

We drinken een glas doen een plas en alles blijft zoals het was. Neem aan dat KPN in deze zijn verantwoordelijkheid moet nemen, en misschien met betere aannemers en planners in zee moet gaan, en niet met ene van Gelder.

Precies wat ik bedoel @Nick83 , Door de naam Regefiber om te turnen in KPNnetwerk, waarbij als er in een gebied glasvezel word aangelegd heel groot KPN op de spandoeken staat met het logo en klein er achter netwerk zegt mij, 1 Bedrijf, dat wij het weten dat het niet zo is is een volgend verhaal, maar iedereen heeft het over KPN.

Als men nu regefiber had aangehouden is dit veel beter te verklaren, probleem opgelost.

Nu trekt KPNnetwerk KPNprovider mee in de val van prutsen en klanten tegen de schenen schoppen.

Trouwens, zo stelt Netwerk zich voor, zie linkje Nick, let vooral opbinnen KPN”.

Even voorstellen: wij zijn KPN Netwerk

Reggefiber en KPN Netwerk bundelen de krachten en gaan verder als KPN Netwerk. Aangenaam! Wij zijn een onderdeel binnen KPN dat investeert in de digitale snelweg van Nederland. Nu en in de toekomst. Door heel Nederland leggen we glasvezelnetwerken aan. Onze ambitie? Om tot en met 2021 ruim 1 miljoen huishoudens aan te sluiten op ons open glasvezelnetwerk. Op dit open netwerk kunnen verschillende providers aan jou hun abonnementen aanbieden. Zo kies jij altijd een abonnement en provider die écht bij je passen.