Vraag

klacht over afhandeling wegvallende Wifi v9

  • 23 December 2019
  • 13 reacties
  • 114 keer bekeken

Hallo, 

Graag zou ik een klacht willen indienen over mijn  wegvallende Wifi.

Vrijdag 20 december gebeld i.v.m. wegvallende Wifi en gratis monteur die langs zou komen nadat ik de speedtest had uitgevoegd. Bij afspraak maken stond dat er €49.945 inrekening zou worden gebracht. Ik vond dit vreemd en belde naar de klantenservice. De medewerker heeft wat testen gedaan en toen bleek dat ik recht had op een Wifi versterker. Best raar overigens want in de woonkamer heb ik Wifi en als ik 1 verdieping hoger ga( slaapkamers) dan valt de Wifi weg.

Maar goed....

Ik blij, kreeg er zelfs 2! Vandaag de Wifi verstekers opgehaald. Nu blijk dat de Wifi verstekers bekabeld zijn. Daar heb ik dus helemaal niets aan! ( medewerker had aangegeven draadloos)  Ik weer gebeld naar de klantenservice. Kreeg ik een zeer onvriendelijk medewerker aan de lijn. Hij zei nog net niet dat het niet zijn probleem is dat mijn Wifi wegvalt in mijn slaapkamer.

Kpn kunnen jullie conract met mij opnemen. Ik vind het raar dat ik in mijn slaapkamer geen Wifi heb en dat de ' oplossing' bagger is. Om nog maar niet te spreken over de onbeschofte medewerker die ik vanavond aan de telefoon had. 

Ik woon overigens niet in een kasteel en ga er vanuit dat je binnen een straal van 10 meter ( 25 stappen van modem naar daar waar Wifi wegvalt) toch wel goede Wifi mag verwachten. Of is het de bedoeling dat ik naast mn modem blijf zitten om Wifi te ontvangen.

 

Met vriendelijke groet,

Judith Buitendijk


13 reacties

Badge +19

U wilt een slecht Wi-Fi netwerk verbeteren met een draadloze oplossing??? Dat gaat niet werken natuurlijk. Tenzij u flink investeer!!

Jij bent er zeker zo een die naast zijn modem zit voor je Wifi. Nou ik niet. Nooit gedaan ook trouwens. In mijn vorige huizen was Wifi van kpn gewoon perfect. 

Verder ben ik geen kpn monteur en is dit ook niet mijn vakgebied. Ik verwacht van kpn een professionele oplossing en niet ik word afgescheept met dit.

Badge +19

Die oplossing is er absoluut. Maak u zult de versterkers bekabeld aan moeten sluiten. Als uw buren toevallig een hele sterk Wi-Fi signaal hebben  dan ontkomt u niet aan versterkers. Of als u bijvoorbeeld in een appartement woont met diverse buren. Het Wi-Fi netwerk slibt langzaam maar zeker dicht.  Wilt u overal goed wifi hebben dan ontkomt u er niet aan. Overigens is de provider niet verantwoordelijk voor goed Wi-Fi netwerk. Omdat wifi erg afhankelijk is van externe factoren. Als u echt perse draadloos wil kunt u deze aanschaffen. https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1363412/starterkit-draadloze-wifiversterker-2-stuks/

 

Wat bedoel je met Wi-Fi slipt langzaam dicht?

Ik kan het signaal ook niet op een ander kanaal zetten.

( medewerker van vrijdag kon dit ook niet doen en vond het raar dat ik zo slecht / geen bereik heb)

Daarnaast blijf ik het raar vinden dat ik nog geen 10 meter van mijn modem vandaan kan lopen en dat de Wifi wegvalt. ...  Nogmaals in mijn andere woningen was dit geen probleem. 

Externe factoren... Als je andere apoaraten bedoelt, die heb ik bijna niet.ik ben erg simpel en heb weinig Wifi gadgets zeg maar.

 

Badge +19

Probeer de Wi-Fi tuner een keer. Misschien levert dat iets op.https://www.kpn.com/internet/wifi/tuner.htm#/flow . Waar staat de experiabox en welk type heeft u? 

WiFi tuner meerdere keren gedaan. Ook de medewerker van afgelopen vrijdag. De uitkomst was wisselend vandaar de gratis draadloze wifi versterkers ( heb bekabeld gekregen). Experia box v9 heb ik . box staat in de woonkamer. 

Reputatie 7
Badge +24

De ene versterker is bedoeld om naast de Experiabox te plaatsen. Zodra u deze aansluit, word het wifi signaal van de Experiabox uitgezet. De versterker neemt het over en zend vanaf dat moment het wifi netwerk uit. 

De tweede versterker plaatst u op de slaapkamer. Deze moet bekabeld aangesloten worden. Een draadloze versterker is in deze situatie nutteloos. Immers, als uw telefoon op een bepaalde locatie slecht wifi heeft, dan heeft een draadloze versterker dat ook. Een draadloze verkerker kan van slecht wifi geen goed wifi maken.

Reputatie 7
Badge +24

Externe factoren... Als je andere apoaraten bedoelt, die heb ik bijna niet.ik ben erg simpel en heb weinig Wifi gadgets zeg maar.

Maar uw buren misschien wel.

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Klacht indienen Wifi In de eerste plaats is natuurlijk bijzonder jammer dat je wifi niet overal goed werkt. Daarbij vind ik het ook erg jammer om te lezen dat je je niet prettig geholpen voelde door één van mijn collega's. Ongeacht of een probleem op te lossen valt of niet, je hoort altijd vriendelijk en duidelijk te woord te worden gestaan. 

Inhoudelijk zie ik dat leden van de community je al de nodige uitleg hebben gegeven. Ik sluit me bij Joep aan als hij aangeeft dat bekabeld aansluiten het beste resultaat oplevert en in zijn voorlaatste bericht legt Nick precies uit hoe de Experia Wifi werkt. Daarbij is het inderdaad zo dat wifi van veel zaken afhankelijk is: tussenliggende muren, apparatuur in je huis, het wifi-signaal van je buren: dit kan allemaal een negatief effect hebben op je eigen wifi. 

De wifi tuner kent als mogelijke uitkomst dat je van een gratis Experia Wifi wordt voorzien. Dat zijn de apparaatjes die je hebt gekregen. Die zullen inderdaad wel bekabeld moeten worden aangesloten. 

Op het KPN Forum gaan klanten van KPN (zoals jij, Nick en Joep) met elkaar en met medewerkers van KPN (zoals ik) in gesprek. We communiceren via deze weg en zoveel mogelijk in het openbaar, zodat elke lezer van dit topic iets aan de besproken zaken heeft. Als je één op één contact wilt raad ik je aan om even te bellen met de klantenservice (0800-0402) of om een chat te starten via de website. 

Iedereen bedankt voor jullie reactie. Inmiddels contact gehad met KPN zelf. Wederom weer de Wi-Fi verbinding gecheckt. En ook zij gaven aan het een raar verhaal te vinden. ( het klopt niet dat ik op mijn slaapkamer geen Wi-Fi verbinding heb, wat ik al die tijd al aan geef) . Daarnaast zit er ook een storing op mijn lijn. Wat dit precies inhoud weet ik ook niet. Ook komt KPN er op afstand niet uit en komt er binnenkort een monteur langs. Fijne feestdagen!

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Klacht indienen Wifi Nou, goed om te horen dat er via de collega's van de klantenservice nogmaals naar is gekeken. Ik hoop van harte dat de monteur het probleem weet op te lossen. Laat je weten hoe het is afgelopen. Jij uiteraard ook mooie feestdagen. 

Monteur is langs geweest. Is dik een uur bezig geweest. Oorzaak: muren te dik, vloerisolatie, afstanden in huis, stopcontacten etc oftewijl....... Oorzaak onbekend! Diverse testen gedaan door het hele huis, meerdere keren zelfs. Uiteindelijk maar overgestapt om diverse opties te bespreken om wel goed Wi-Fi ontvangst te hebben en houden. Ik ga denk ik voor de Wi-Fi versterker met een soort adapter iets met Wi-Fi via het stroomnet??? 

 

Fijne avond!

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Klacht indienen Wifi. Ik neem het even over van mijn collega. Wat jammer dat de monteur het probleem niet heeft kunnen verhelpen, maar wel fijn dat de oorzaak inmiddels bekend is. Het is mogelijk om het wifi netwerk uit te breiden via het stopcontact. Helaas wordt deze oplossen niet aangeboden door KPN zelf. Wellicht heb je iets aan deze website

Reageer