Beantwoord

Klacht over beangstigende schreeuwende medewerker (monteur) KPN

  • 12 June 2022
  • 12 reacties
  • 452 keer bekeken

Dag, het is me niet duidelijk hoe ik een klacht kan indienen tegen een medewerker van KPN. Meneer B. stond vanmiddag met zijn auto (kenteken beginnend op ZV-...) ruim een uur op de stoep geparkeerd aan de Piet Heinkade te Amsterdam. Toen ik een foto van zijn auto maakte kwam hij schreeuwend naar buiten. Op veilige afstand riep ik dat ik de foto van z’n auto bij handhaving zou melden, daarop lachte hij me breed uit en volgde meer geschreeuw. Toch reed hij snel weg. De meneer had een brief achter zijn vooruit met vrijstelling om ‘voor uitvoerende en controlerende werkzaamheden op het gebied van openbare nutsvoorzieningen, gebruik te maken van de vrijstelling van de bepalingen van het Wegenverkeerreglement (..)’, getekend door de ‘residential customer operations monteurs. Manager operations rayon Noord Oost NO3’, op 30-10-2019. Ik zal de naam van de ondertekenaar hier niet noemen. Van de brief heb ik ook een foto. Mijn vraag is tweeledig: waar ik mijn beklag doen over deze medewerker (ik ben zelf geen KPN klant). En mag zo’n medewerker op z’n vrij dag zomaar z’n auto ergens op de stoep parkeren? Die vrije dag, dat gok ik. Want ik heb gecheckt, er waren op dat moment geen KPN storingen in mijn buurt. Vreemd ook, dat zo’n monteur van rayon noord-oost hier in Amsterdam op een zondagmiddag aan het werk zou zijn. 

icon

Beste antwoord door Joep1965 12 June 2022, 18:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Badge +19

Hier vindt u de mogelijkheden om klachten in te dienen.  Ik raad u aan om het per brief te doen. Persoonlijk vind ik het allemaal erg overdreven maar u zal uw redenen hebben. 

Reputatie 7

Wie ben jij om mensen te gaan bespieden,... Echt geen leven zeker? 😂

Dank! 

Badge +19

Misschien verstandig om dit topic meteen te sluiten voor iedereen een mening gaat plaatsen.

Reputatie 7
Badge +8

@JeroenB22 @Joep1965 : we waren er natuurlijk niet bij maar het kan best zijn dat de op de stoep geparkeerde auto voor voetgangers voor een gevaarlijke  situatie zorgde, overlast, blokkeren van correct geparkeerde auto’s, een brandgang of achterpad. En daar mag je als burger, weggebruikers op aanspreken. Of dat nu een ‘gewone’ automobilist, een KPN monteur, een Ziggo medewerker of bezorgdienst is dat maakt verder niet uit. 

@Joep1965 : je oproep op dit topic te sluiten is toch wel een beetje eigenaardig. Je bent de eerste die je mening geeft. Waarom mogen andere forumleden die dan niet geven of hebben?

Ik kan me voorstellen dat dit topic tot de nodige reacties kan leiden. Aangezien meneer weet waar hij zijn klacht kan neerleggen snap ik dat zo'n topic gesloten mag worden omdat ik ook wel inschat dat het met opmerkingen uit de hand kan lopen.

 

@Berteman aanspreken kan ook zonder het maken van foto's toch? Maar zie, zo gaan we op elkaar reageren en ik denk dat het dan snel modder gooien wordt. Snap @Joep1965 wel.

Badge +19

Precies dat. Dank @Jeroen Ruiter 

Reputatie 7
Badge +8

Je kunt inderdaad iemand aanspreken zonder foto’s te maken maar dan had TS naast de auto moeten gaan zitten en wachten totdat de bestuurder zich meldt. We weten het natuurlijk niet maar nogmaals: het kan best zijn dat de auto en hinderlijke of gevaarlijke situatie veroorzaakte. En tja…, als TS een paar uur naast de auto was gaan zitten, dan had hij ongetwijfeld het verwijt gekregen dat hij aan het bespieden is. En daarnaast: als iemand willens en wetens fout parkeert en daar op aangesproken wordt, geeft dat nog geen vrijbrief, degene die je daarop aanspreekt, agressief of intimiderend te benaderen. 

Ik weet niet hoe het in andere plaatsen is geregeld maar hier wordt bij melden van verkeerd of hinderlijk geparkeerde auto’s gevraagd, het kenteken of foto te uploaden zodat handhaving de situatie kan inschatten.

Ik woon in een oude, dichtbevolkte en bebouwde stadswijk en zeker twee keer per week, staan hier auto’s en busjes (van voornamelijk bezoekers) op de stoep geparkeerd, waardoor je soms in je eigen huis opgesloten zit of precies voor de uitgang van het achterpad.

De meeste bestuurders die aangesproken worden, bieden excuses aan maar er zijn er ook, die het helaas normaal vinden, met krachttermen te reageren of ziekten toewensen.

Reputatie 7
Badge +11

En mag zo’n medewerker op z’n vrij dag zomaar z’n auto ergens op de stoep parkeren? Die vrije dag, dat gok ik. Want ik heb gecheckt, er waren op dat moment geen KPN storingen in mijn buurt. Vreemd ook, dat zo’n monteur van rayon noord-oost hier in Amsterdam op een zondagmiddag aan het werk zou zijn. 

Dat er geen storingen in de buurt zijn volgens de website betekent niet dat ze er niet zijn. Individuele storingen worden bijvoorbeeld niet genoemd op de website. Gezien het op een zondag was zou het kunnen zijn dat het een storing was binnen de zakelijke waakdienst. Deze waakdienstregio's zijn opgesplitst in regio Noord en regio Zuid. Ik ben geen KPN EEN monteur maar als ik dat wel zou zijn dan zou ik binnen een waakdienst gerust naar Rotterdam (Rayon Zuid West) moeten kunnen om een storing op te lossen voor een zakelijke klant terwijl ik zelf in Nijmegen (Rayon Zuid Oost) woon. Amsterdam valt binnen rayon Noord West. Gezien het de Piet Heinkade betreft zou het gerust om zo'n zakelijke verbinding kunnen gaan gezien de hoeveelheid bedrijven die daar zitten. Privégebruik van de werkauto is voor monteurs niet toegestaan.

Het gedrag van de monteur zoals deze omschreven wordt keur ik niet goed, ik weet helaas zo niet waar dit gemeld zou kunnen worden binnen KPN maar een moderator misschien wel.

Ik kan me de reactie van de betreffende monteur wel voorstellen. Eigen rechter spelen mag niet. Als er werkelijk van een gevaarlijke situatie sprake zou zijn zou ik handhaving of parkeerbeheer bellen.

Als de kpn monteur op een normale manier was aangesproken op zijn parkeergedrag zou hij daar alle begrip voor hebben gehad

 

 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Kruideniersklachten 
Hier kun je het klachtenformulier  invullen indien je dit wenst inclusief eventuele bijlagen.

 Als er werkelijk van een gevaarlijke situatie sprake zou zijn zou ik handhaving of parkeerbeheer bellen.

 

 

Dat dus 👍