Vraag

klacht over wifi en wegvallend internet

  • 27 May 2020
  • 31 reacties
  • 230 keer bekeken

Ongeveer 5,5 jaar heb ik op dit adres kpn compleet en nu hussel. Daarvoor woonde ik ergens anders. Maar sinds ik hier woon is de wifi en internetverbinding nog niet goed geweest. Er is al regelmatig een reset uitgevoerd wat oa tot gevolg had dat alle instellingen weer opnieuw ingesteld moesten worden. De afgelopen weken valt continu op meerdere apparaten  de internetverbinding weg terwijl het wifisymbool op vol staat.

Ik maak al gebruik van de experia wifi uitbreiding. 

Grasg krijg ik een oplossing anders wil ik echt praten over het opstappen bij kpn met zowel internet as lmobiel.

 

Als ik een klacht wil indienen via de site kom ik continue in de zelfde loupe terecht van de test. Dat vind ik erg onvriendelijk. 

 

Graag ontvang ik een goede oplossing 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

31 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Is bekabeld internet wel stabiel?

Nee, want de ps4 zit bekabeld aangesloten en hapert ook zeer regelmatig 

Reputatie 7
Badge +24

Gebruikt u een draadloze verbindingsset? 

Reputatie 7
Badge +15

@GuidoK Welkom op het forum. Excuses voor de late reactie, het is op dit moment erg druk op het forum. Erg irritant dat je op je nieuwe adres last hebt van een wegvallende verbinding. Het probleem doet zich dus bekabeld en draadloos voor, de vraag die @Nick83 stelt ben ik ook benieuwd naar. Zou je voor mij ook je forumprofiel willen aanvullen en het mij kunnen laten weten als dit gelukt is? Dan kan ik je gegevens er bij pakken en ook vanuit hier de verbinding even doormeten. 

Goedemorgen, 

Eigenlijk wil ik alleen een goede mogelijkheid voor een klacht. Het duurt nu al veels te lang.

Op de site can kpn kom je in een cirkel terecht en kom je niet bij een klachten formulier. 

Ik wil dat er nu definitief naar gekeken wordt. En anders wil ik de mogelijkheid om zonder enige vorm van kosten per direct over te stappen naar een andere aanbieder. Voor al mn producten bij kpn. Dus ook mobiel.

Reputatie 7

Een klacht is een groot woord, hoe kan het dat je het dan toch al 5,5, jaar hebt volgehouden? @Nick83 heeft je een week geleden ook nog proberen te helpen, ook daar heb je verder niet op gereageerd. Te lang duren, is dus een breed verschijnsel.

Is zeker een groot woord. Maar een kpn-er kan zien wat er al allemaal geprobeerd is. Het gaat mij nu alleen nog om weg te kunnen. De compleet en hussel pakket zijn echt een soort van "wurg" pakketten. En zeker als de 2 producten niet gelijk gesteld worden met looptijden en eind data 

Alle vragen die nu nog gesteld worden zijn allemaal al geprobeerd. 

Reputatie 7
Badge +15

@GuidoK Ik heb je gegevens er even bij gepakt en zie inderdaad dat er contact geweest is met mijn collega's. Ik zie ook dat je Experia wifi's hebt ontvangen, maar nu is je wifi signaal dus nog steeds niet naar behoren. Waar staan deze Experia wifi's in de woning, en ervaar je de wegvallende verbinding overal in de woning of is het in sommige ruimtes wel goed? Ik zou je namelijk graag helpen aan goed werkende wifi verbinding. Overigens is het natuurlijk zo dat je abonnement in gaat op het moment dat je het afsluit, voor vaste diensten geldt vaak een contract van 1 jaar, voor mobiele abonnementen is 24 maanden gebruikelijk. Deze contracten zullen dus over het algemeen niet dezelfde einddatum hebben inderdaad. 

De extra wifi punten staan in mijn woonkamer en op mijn eerste verdieping op de overloop. 

Ik weet van de ingangsdata, maar  door dit hele gebeuren ben ik het nu echt zat. Ik wil  een oplossing die echt werkt of ik wil net alles tegelijk weg. Dan is het voor mij klaar net KPN. Want ook voor mobiel bereik moet ik naar buiten lopen. En al helemaal om tegenwoordig te kunnen videobellen ivm alle perikelen rondom corona. Ik ben het dus echt zat met kpn op deze locatie. Ik zit al jaren bij kpn masr nu is het echt wel klaar 

Reputatie 7
Badge +24

Gebruikt u een draadloze verbindingsset? 

???

Bedoel je die apparaten die via t stroomnet het signasl doorgegeven? 

Dit bericht plaatsen duurde bijna 45 seconden. Dat is de snelheid die ik hier heb

Reputatie 7
Badge +24

Bedoel je die apparaten die via t stroomnet het signasl doorgegeven? 

Ja, deze dingen: 

 

Reputatie 7
Badge +24

En welke snelheid haalt u op een bekabeld aangesloten pc of laptop? 

https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm

En wat zegt deze pagina over uw verbinding? 

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl

Die bedoel ik inderdaad. Devolo heten die dingen. 1 gebruik ik voor mn bovenverdieping ( advies kpn). Beneden is gedraad. 

Ik heb gemeten een tijd geleden. Daarom kreeg ik doe experia wifi dingen.

Daarna werd het alleen maar  slechter. Met een kpn persoon weer contact gehad. Weer aanpassingen gedaan. En het blijft echt slecht. Wel monteur mogelijk maar kosten voor mij. Dat weiger ik.

Reputatie 7
Badge +15

@GuidoK Bedankt voor de aanvullingen, de vragen die @Nick83 stelt ben ik ook benieuwd naar. Heb je een mogelijkheid om de speedtest uit te voeren en de resultaten te delen?

https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/cf3b5a80-ab23-11ea-9528-d19f59ae3d59

Oo 2 meter afstand van de experia wifi.

 

Maar dit is niet het ergste. Het is niet stabiel. Internet valt regelmatig weg. 

 

Reputatie 3
Badge

De wifi versterkers aansluiten op de DVS (devolo) wordt afgeraden. Dit staat ook in de handleiding vermeld. Zelfs met plaatjes. Het is dus begrijpelijk dat die niet goed werkt. Het is beter de wifi versterker via een utp (netwerk) kabel aan te sluiten die direct naar de modem loopt.

 

Badge +19

@TSR waar lees jij dat de wifi versterkers via een dvs loopt of kijk ik er overheen:wink: . Ik mag toch hopen dat daar geen sprake van is.

Reputatie 3
Badge

3 berichten boven mijn reactie, bevestigd de klant dat hij die DVS idd heeft

Badge +19

@TSR Laten we hopen dat topicstarter zometeen zegt dat die voor zn tv ontvanger is en niet voor zn experia wifi pfff 

Reputatie 3
Badge

Ben bang van niet

@TSR @Joep1965 zoals eerder aangegeven heb ik het op beide manieren. En dat wat de devolo betreft is dit een advies geweest van een dame van kpn van de klantenservice die aangaf dat zij normaliter als kon monteur werjt en dit altijd aanbeveelt. Daarbij begon het probleem al dat de normale experiabox al geen fatsoenlijk bereik geeft. De afgelopen 5,5 jaar al van alles geprobeerd. En het enige wat ik nu wil is een klacht indienen en met alles in 1 keer vertrekken. De mensen van kpn kunnen zien hoe vaak ik alvan alles geprobeerd heb. T is nu wel echt klaar 

Badge +19

Ik begrijp je punt maar er is een kans dat er tussen de centrale en je modem iets niet goed is. Daar kan alleen kpn wat mee. Maar de boel binnen klopt ook niet. Wil je het goed doen dan zet je op iedere verdieping een bekabeld accespoint neer. Een dvs kan voor talloze problemen zorgen.  Eén slecht werkende dimmer of goedkope ledlamp en het is gebeurt met de dvs. En als een monteur een dvs aanraadt dan is er maar één rede waarom hij/zij dat doet. Gemakzucht.

@Joep1965 het advies komt van een medewerker can de klantenservice van kpn. Daar zou ik op moeten kunnen vertrouwen. Dasrbij kijk ik geen tv van kpn meer. En d3 devolo wordt door kpn verkocht om te gebruiken bij je tv.

En zoals gezegd de kpn experua wifi zit ook gedraad aangesloten. Tit op heden heb ik nog niets gehoord wst het probleem oplost behalve de mogelijkheid dat het tussen mb huis en de centrale zit.

Maar nu wil ik na 5,5 jaar geetter af van kpn. Is t niet kosteloos nu dan is het hoe dan ook einde contract. En ik ben zeker geen ambassadeur.Â