Vraag

Klacht uitbetaling schade riolering na aanleg glasvezel

  • 9 February 2024
  • 12 reacties
  • 403 keer bekeken

Niet de eerste keer zo te zien, maar hier ook problemen met het betaald krijgen van schade na het aanleggen van glasvezel. 
 

In augustus ‘23 is glasvezel aangelegd daarbij is de riolering doorboord. Daar zijn we in December achtergekomen door verstopping in huis. Dit laten oplossen door loodgieter die constateerde dat de glasvezelkabel door het riool geboord was. 
Kpn gecontacteerd, die gaven aan laat maar herstellen schade wordt vergoed. Nog offerte/factuur opgestuurd. 
 

Daarna radiostilte. Na meerdere mailtjes eindelijk bericht dat bedrag van €714,33 binnen 5 werkdagen overgemaakt zou worden. Daarna weer stilte en geen geld. Weer mailen KPN stuurt alles braaf door naar aannemer Selecta, maar die reageert niet meer. Hier zouden ze echt actiever in moeten worden, want dit is geen leuk begin van een klantrelatie!
 

Nu 3 weken later nog steeds niet betaald gekregen, dus hoop dat via deze weg het proces in een stroomversnelling kan komen, want wij hebben dat bedrag in goed vertrouwen voorgeschoten en nu keihard nodig.


KPN willen jullie dit aub zo snel mogelijk oplossen?

(claimnr.sa1610)


12 reacties

Reputatie 7
Badge +9

@Meneer Janssen Je kan een incassobureau voor particulieren inschakelen. Vele werken via no cure no pay, dus je loop geen risico op.

Ja, daar was ik naar op zoek voordat ik dit forum tegenkwam. Het lijkt mij fijner dat KPN dit op een normale manier gaat oplossen. 
Blijkbaar hanteren ze een piepscenario bij dit soort klachten, als je al de klachten hier op het forum al ziet. Hierbij dus mijn piep!

Kan ik of iemand dit ook direct bij een moderator melden?

Badge +19

Een moderater gaat reageren. De wachttijd is een dag of twee. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze voor je aan de slag. 

@Joep1965  gedaan, bedankt voor je reactie. 

Je bent hier op het forum van kpn in de hoedanigheid van provider. Kpn netwerk gaat over de aanleg. Dus hier maak je weinig kans.

 

Maar een deurwaarder lijkt mij inderdaad een heel goed idee!

Ondernemers wanen zich nogal eens onaantastbaar, en die arrogantie staat ze niet. Gelukkig komt er een crisis aan, en staan ze straks huilend voor de deur voor een klusje, waar ze nu nog kunnen vragen wat ze willen.

 

Wat een beunhazen.

Reputatie 7
Badge +30

Hallo allemaal! Ik heb een heleboel off topic reacties verwijderd. Lelijk tegen elkaar doen is niet nodig en ook is dit topic er niet voor bedoeld om te bespreken wat een deurwaarder wel of niet gaat doen. 

 

@Meneer Janssen welkom! Je hebt hier vooral contact met andere klanten, zoals je hebt gemerkt. De moderators, zoals ik, zijn ook aanwezig en pakken topics op op volgorde van binnenkomst. Betekent dat het altijd even kan duren. Dat gezegd hebbende, lijkt het me het beste dat je (opnieuw?) een klacht indient via de website. Dat komt bij de collega's van netwerk terecht en zij moeten je hier zeker mee van dienst zijn.

@Marcia van KPN 

De klacht ligt daar al weken en is al veelvuldig herhaalt, maar zolang iedereen alleen maar naar de ander wijst blijven wij met het probleem zitten. 
Ik vraag op dit forum om hulp omdat ik vergelijkbare klachten tegen kwam waarbij na interventie van een moderator de terugbetaling uiteindelijk toch is gelukt. 

Wij kunnen alleen maar onze klacht herhalen en hopen dat het opgelost wordt, dat geeft inmiddels een hoop stress. 
Net nog een keer de klacht ingediend, maar hoop dat jullie er achteraan kunnen gaan dat het opgelost wordt, en niet alleen maar wordt doorgestuurd naar de aannemer die vervolgens niks laat horen. 

Meneer Janssen, is het inmiddels opgelost?

Als eigenaar van claimnr. sa1633 (Kerst 2023, verstopt riool, schade door boringen) ervaar ik inmiddels ook kafkaiaanse toestanden met #KPNNetwerk, die naar de onderaannemer #Selectaholding wijzen. Vanuit Selecta oorverdovende stilte. Company-policy? Lijkt het wel op.

Ik heb niks te maken met Selecta. Ik heb geen keuze gehad in deze onderaannemer. 

Ik heb een getekende overeenkomt met KPNNetwerk die mij op het glasvezelnetwerk van KPN aansluit. Derhalve vorder ik bij KPNNetwerk.  Maar het is wel een kwestie van lange adem.

Zodra er updates zijn laat ik het weten.

 

L. Marconi

Beste L. Marcon,

Wat een ellende! Wij hebben eind februari uiteindelijk het geld van selecta ontvangen. 
We hebben wekelijks gemaild en gebeld met kpnnetwerk. Toen Selecta eindelijk reageerde hebben ze nog een paar weken beloofd over te maken zonder dat er wat kwam. Ze geven dan aan dat dat 5 werkdagen kan duren, heel frustrerend. Uiteindelijk dus toch ontvangen, stond na laatste toezegging direct op rekening. Dus die werkdagen wachten waren onzin. 

Schandalig dat dit zo vaak voorkomt, ik hoop voor u dat het snel opgelost wordt. Blijf contact houden met kpnnetwerk. Sterkte. 
 

Beste L. Marconi,

Wat een ellende! Wij hebben eind februari uiteindelijk het geld van Selecta ontvangen. 
We hebben wekelijks gemaild en gebeld met KPNNetwerk. Toen Selecta eindelijk reageerde hebben ze nog een paar weken beloofd over te maken zonder dat er wat kwam. Ze geven dan aan dat dat 5 werkdagen kan duren, heel frustrerend. Uiteindelijk dus toch ontvangen, stond na laatste toezegging direct op rekening. Dus die werkdagen wachten waren onzin. 

Schandalig dat dit zo vaak voorkomt, ik hoop voor u dat het snel opgelost wordt. Blijf contact houden met KPNNetwerk. Sterkte. 
 

 

Update: blijven reclameren bij zowel KPNNetwerk alsmede Selecta heeft uiteindelijk geleid tot een betaling van de geclaimde kosten. Het vergt enig geduld, en nadat ik uiteindelijk iemand aan de telefoon kreeg, keurig netjes beloofde elke 2 weken weer te bellen, kwam er beweging.

Zoals iemand al zei: klantenservice met een kleine "k". 

L. Marconi

 

Reageer