Klantenservice is waardeloos! Haal te lage internetsnelheid

  • 6 July 2021
  • 36 reacties
  • 453 keer bekeken

ik ben sinds een maand bij kpn aangesloten, werk zelf ook bij kpn en ken de garanties die wij de klanten aanbieden, en dat word niet nageleefd op mijn adres, klantenservice gebeld meerdere malen, maar elke keer een *****, t lijkt wel alsof mijn collegas helemaal niks weten, en als er geen optie is willen ze ook niet hun best doen om iets te regelen, ik word hier zo moe van, ik behaal maar 60 mbit van de 210 wat binnen komt, ik wilde na meerdere pogingen proberen een monteur langs te laten komen, komen ze gelijk met ja dat gaat geld kosten, ja maar hallo!>? ik betaal toch en ik krijg toch 200mbit pakket? als dat niet geleverd word en ik het niet mbv klantenservice in orde kan maken heb ik toch verdomd recht op een monteur kosteloos? ik vind het scahndalig hoe naief en slecht onze klantenservice is, ik met verstand kan jullie vertellen dat de klantenservice geen haar beter is dan ikzelf qua kennis, geen moeite doen voor je klanten maar wel verkopen op service is verbeterd? SCHANDALIG

*Admin: Aangepast i.v.m. huisregels


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

36 reacties

Reputatie 7
Badge +24

U haalt 60 mbit. Is dat via WiFi gemeten of op een bekabeld aangesloten pc of laptop? 

Reputatie 6
Badge +8

Een betaalde servicemonteur meld zijn bon af zonder kosten als de fout in het KPN domein zit, als je zo zeker bent van je zaak, waarom schrikt die 60 euro je dan af?

https://www.kpn.com/service/monteur.htm

 

Lekkere KPN werknemer bij je dan trouwens… Er zijn binnen KPN andere wegen te bewandelen bij dit soort problemen. Diep triest gedrag dit.

Een betaalde servicemonteur meld zijn bon af zonder kosten als de fout in het KPN domein zit, als je zo zeker bent van je zaak, waarom schrikt die 60 euro je dan af?

https://www.kpn.com/service/monteur.htm

 

Lekkere KPN werknemer bij je dan trouwens… Er zijn binnen KPN andere wegen te bewandelen bij dit soort problemen. Diep triest gedrag dit.

Ik heb ook maar gezegd stuur een monteur want zo lossen we niks op

Reputatie 7

Ik ga de vraag van @Nick83 nog maar even herhalen, wellicht heb je die over het hoofd gezien.

Is dat via WiFi gemeten of op een bekabeld aangesloten pc of laptop? 

Tja, lekker je eigen werkgever en collega’s afzeiken, zou bij mij ontslag betekenen of een promotie naar een donker en stil hoekje, dit los je intern op of je houd stil dat je een werknemer bent.:scream:

Ik ga de vraag van @Nick83 nog maar even herhalen, wellicht heb je die over het hoofd gezien.

Is dat via WiFi gemeten of op een bekabeld aangesloten pc of laptop? 

Ik zal het toelichten, mijn meter kast is precies 5/7 meter onder mij, heb de verbinding vastgelegd door middel van wifi booster punten. Verder de verbinding met wifi bij de modem beneden gestest, met kabel direct niet getest want me laptop heeft geen ether input, maar al met al, betekend dat niet dat door de super wifi, 2/3e van de snelheid verloren moet gaan, ik behaal op een vdsl tpt 220mbits volgens de fourstack site, 160/170 blijkt binnen te komen bij de modem zelf, wat eigelijk al 1/3e verloren is, verder betekend het dus dat als je een wifi booster punt legt van beneden naar boven dat je dan nog eens meer dan 50% verliest? En ohja belangrijk punt, via de app kpn thuis behaal ik met test snelheid 50:60 mbits, maar via ookla behaal ik 160 allr andere behaal ik ook 50/60

Tja, lekker je eigen werkgever en collega’s afzeiken, zou bij mij ontslag betekenen of een promotie naar een donker en stil hoekje, dit los je intern op of je houd stil dat je een werknemer bent.:scream:

Dit is een oprechtheid van mij, ik werk bij de sales en niet bij de klantenservice,  

En veel hebben de onkunde simpel. Ontslag 😅😂 niemand kijkt daar van op, ik ben hier mijn issue aan t delen, en niet liegen omdat ik ook medewerker ben. Dat frustreert mij nog meer

Reputatie 7

Dus je haalt gemeten op een bekabeld aangesloten PC zo'n 160 à 170 Mbps, klopt dat?

En via de wifi van de "super"WiFi boven haal je zo'n 50 à 60 Mbps, klopt dat?

Klopt het dat jouw meterkast twee verdiepingen lager staat dan waar je wifi gebruikt en dat de "super"WiFi boven via wifi met een "super"WiFi beneden verbonden is?

Zo ja, heb je boven de veldsterkte zowel 2,4GHz als 5GHz van de "super"WiFi beneden al eens gemeten?

Zo nee, gebruik de WiFi Analyzer app op een Android telefoon of tablet om de veldsterkte te meten.

Hoeveel dBm meet je?

@Ozzyk Als u de snelheid echt wil weten, bekabeld wel te verstaan, koop dan deze ( BOL € 7,29)

 

Tja, lekker je eigen werkgever en collega’s afzeiken, zou bij mij ontslag betekenen of een promotie naar een donker en stil hoekje, dit los je intern op of je houd stil dat je een werknemer bent.:scream:

Dit is een oprechtheid van mij, ik werk bij de sales en niet bij de klantenservice,  

En veel hebben de onkunde simpel. Ontslag 😅😂 niemand kijkt daar van op, ik ben hier mijn issue aan t delen, en niet liegen omdat ik ook medewerker ben. Dat frustreert mij nog meer

Ja heel vervelend, mensen die denken dat ze anderen mogen afzeiken, zoals ze hetzelf noemen, in dit forum. 

Om het punt waarop ze je aanvallen even helder te maken, betaal je gewoon als klant of krijg je alles gratis. Als je betaald moet je voor mij ook gewoon precies zo behandeld worden als elke andere klant (of misschien is jouw probleem wel dat dit het geval is :joy: )

Maar lijnsnelheid kan je nooit meten als je dat niet direct met een cat 5 UTP kabel (in het geval KPN) doet. Er zijn teveel factoren die de snelheid kunnen verstoren anders waarvan jij niet weet (en kunt meten) of die voorkomen.

Tja, lekker je eigen werkgever en collega’s afzeiken, zou bij mij ontslag betekenen of een promotie naar een donker en stil hoekje, dit los je intern op of je houd stil dat je een werknemer bent.:scream:

Dit is een oprechtheid van mij, ik werk bij de sales en niet bij de klantenservice,  

En veel hebben de onkunde simpel. Ontslag 😅😂 niemand kijkt daar van op, ik ben hier mijn issue aan t delen, en niet liegen omdat ik ook medewerker ben. Dat frustreert mij nog meer

Ja heel vervelend, mensen die denken dat ze anderen mogen afzeiken, zoals ze hetzelf noemen, in dit forum. 

Om het punt waarop ze je aanvallen even helder te maken, betaal je gewoon als klant of krijg je alles gratis. Als je betaald moet je voor mij ook gewoon precies zo behandeld worden als elke andere klant (of misschien is jouw probleem wel dat dit het geval is :joy: )

Maar lijnsnelheid kan je nooit meten als je dat niet direct met een cat 5 UTP kabel (in het geval KPN) doet. Er zijn teveel factoren die de snelheid kunnen verstoren anders waarvan jij niet weet (en kunt meten) of die voorkomen.

Dan wil ik je ook vertellen dat in het zelfde gebouw wij 12 dsl aansluitpunten hebben, en ik een huisgenoot heb die zelf ook op een andere kanaal een 200mbit abbonement heeft met dezelfde aansluiting, en die jongen zit verder van de meterkast, hij zelf behaalt wel gewoon de 150mbit snelheid, ik niet. Ik snap wt je zegt, maar het verklaart dan niet hoe dit kan als diezelfde aansluiting bij een ander hier in dit huis wel in orde is.

Btw hij zit in de zelfde meterkast.

 

*Admin: tags verwijderd i.v.m. leesbaarheid topic

Tja, lekker je eigen werkgever en collega’s afzeiken, zou bij mij ontslag betekenen of een promotie naar een donker en stil hoekje, dit los je intern op of je houd stil dat je een werknemer bent.:scream:

Dit is een oprechtheid van mij, ik werk bij de sales en niet bij de klantenservice,  

En veel hebben de onkunde simpel. Ontslag 😅😂 niemand kijkt daar van op, ik ben hier mijn issue aan t delen, en niet liegen omdat ik ook medewerker ben. Dat frustreert mij nog meer

Ja heel vervelend, mensen die denken dat ze anderen mogen afzeiken, zoals ze hetzelf noemen, in dit forum. 

Om het punt waarop ze je aanvallen even helder te maken, betaal je gewoon als klant of krijg je alles gratis. Als je betaald moet je voor mij ook gewoon precies zo behandeld worden als elke andere klant (of misschien is jouw probleem wel dat dit het geval is :joy: )

Maar lijnsnelheid kan je nooit meten als je dat niet direct met een cat 5 UTP kabel (in het geval KPN) doet. Er zijn teveel factoren die de snelheid kunnen verstoren anders waarvan jij niet weet (en kunt meten) of die voorkomen.

Ja ik betaal de volle prijs gewoon, ik werk in de sales, en niks hoger qua functie, 

@Ozzyk Als u de snelheid echt wil weten, bekabeld wel te verstaan, koop dan deze ( BOL € 7,29)

 

Ik zal dit proberen en kijken wat er daadwerkelijk binnenkomt bij de modem zelf

Natuurlijk even het advies van HaanaanZet volgen, maar om die Wifi te vergelijken tussen de huisgenoot en van jou, moet je eerst even controleren of de specs ten aanzien van Wifi van beiden ontvangende apparaten hetzelfde zijn.

Reputatie 7

Ik zal dit proberen en kijken wat er daadwerkelijk binnenkomt bij de modem zelf

Ga je dan ook de metingen van de veldsterkte doen en kan je ook controleren of je wel via 5GHz verbonden bent met de "super"WiFi.

Dus je haalt gemeten op een bekabeld aangesloten PC zo'n 160 à 170 Mbps, klopt dat?

En via de wifi van de "super"WiFi boven haal je zo'n 50 à 60 Mbps, klopt dat?

Klopt het dat jouw meterkast twee verdiepingen lager staat dan waar je wifi gebruikt en dat de "super"WiFi boven via wifi met een "super"WiFi beneden verbonden is?

Zo ja, heb je boven de veldsterkte zowel 2,4GHz als 5GHz van de "super"WiFi beneden al eens gemeten?

Zo nee, gebruik de WiFi Analyzer app op een Android telefoon of tablet om de veldsterkte te meten.

Hoeveel dBm meet je?

Ik zal dit vandaag proberen, zal je dr over op de hoogte stellen, verder klopt het wel dat de super wifi met draadloos 1 verdieping naar boven gaat, ik zit in een gebouw met meerdere kamers, en 2 van ons hebben een kpn abbonement en beide dezelfde aansluiting, ik zal eens bedraad testen via de eerste superwifi wat daarvan de snelheid is. Ik vind het gewoon jammer dat ik door de klantenservice niet altijd op zulke punten word aangebracht, verder heeft 1 persoon van de klantenservice mij wel oke geholpen door de modem zo aan te passen dat het automatisch 2,4 en 5 aanpast aan de apparaat wat dus het beste schikt. En verder heeft die collega me op een andere kanaal gezet om te kijken of dat beter werkt, want die jongen die ook een zelfde aansluiting abbonement heeft, behaalt wel de 140/150/160. Verder op ookla verteld ie dat de snelheid 160 is en via de kpn thuis app dat het na 10x testen gemiddeld 60/65 behaalt

Dus je haalt gemeten op een bekabeld aangesloten PC zo'n 160 à 170 Mbps, klopt dat?

En via de wifi van de "super"WiFi boven haal je zo'n 50 à 60 Mbps, klopt dat?

Klopt het dat jouw meterkast twee verdiepingen lager staat dan waar je wifi gebruikt en dat de "super"WiFi boven via wifi met een "super"WiFi beneden verbonden is?

Zo ja, heb je boven de veldsterkte zowel 2,4GHz als 5GHz van de "super"WiFi beneden al eens gemeten?

Zo nee, gebruik de WiFi Analyzer app op een Android telefoon of tablet om de veldsterkte te meten.

Hoeveel dBm meet je?

Ik zal dit vandaag proberen, zal je dr over op de hoogte stellen, verder klopt het wel dat de super wifi met draadloos 1 verdieping naar boven gaat, ik zit in een gebouw met meerdere kamers, en 2 van ons hebben een kpn abbonement en beide dezelfde aansluiting, ik zal eens bedraad testen via de eerste superwifi wat daarvan de snelheid is. Ik vind het gewoon jammer dat ik door de klantenservice niet altijd op zulke punten word aangebracht, verder heeft 1 persoon van de klantenservice mij wel oke geholpen door de modem zo aan te passen dat het automatisch 2,4 en 5 aanpast aan de apparaat wat dus het beste schikt. En verder heeft die collega me op een andere kanaal gezet om te kijken of dat beter werkt, want die jongen die ook een zelfde aansluiting abbonement heeft, behaalt wel de 140/150/160. Verder op ookla verteld ie dat de snelheid 160 is en via de kpn thuis app dat het na 10x testen gemiddeld 60/65 behaalt

Kan trouwens de app niet gebruiken heb apple

Natuurlijk even het advies van HaanaanZet volgen, maar om die Wifi te vergelijken tussen de huisgenoot en van jou, moet je eerst even controleren of de specs ten aanzien van Wifi van beiden ontvangende apparaten hetzelfde zijn.

Yes, ook op meerdere apparaten gedaan, sterker nog voor de grap mijn telefoon verbonde met zijn wifi booster om via daar de test te doen, en dat is wel correct met wat overeenkomt op zijn pc, ook gewoon 140/160

Tja, lekker je eigen werkgever en collega’s afzeiken, zou bij mij ontslag betekenen of een promotie naar een donker en stil hoekje, dit los je intern op of je houd stil dat je een werknemer bent.:scream:

Dit is een oprechtheid van mij, ik werk bij de sales en niet bij de klantenservice,  

En veel hebben de onkunde simpel. Ontslag 😅😂 niemand kijkt daar van op, ik ben hier mijn issue aan t delen, en niet liegen omdat ik ook medewerker ben. Dat frustreert mij nog meer


Ik zal dus nooit en te nimmer bekend maken waar ik werk als ik een klacht heb over iets wat mijn bedrijf aangaat, sterker nog het is niet relevant, nu lijkt het of jij een voorrecht er uit wil slaan, zo van ik ben ook KPN‘er of je collega's van een andere afdeling afzeikt, echt een no go voor mij persoonlijk.

 

@CorL , kom jij er ook even mee, klachten prima, klantenservice afserveren prima, maar niet roepen dat je collega bent, not-done en een echte no-go voor mij, dat is mijn kritiek op de vraagsteller.

En daarbij zit het probleem ook nog eens in het klanten domein, dus een plek waar KPN niks mee van doen heeft, dat komt er dan nog eens achteraan.

Reputatie 7

...verder heeft 1 persoon van de klantenservice mij wel oke geholpen door de modem zo aan te passen dat het automatisch 2,4 en 5 aanpast aan de apparaat wat dus het beste schikt. ...

Vreemd dit immers die functionaliteit is altijd actief. Daarbij komt dat de wifi van elke Experia Box anders dan de V10a uitgeschakeld wordt als er "super"WiFi's gebruikt worden.

 

... verder klopt het wel dat de super wifi met draadloos 1 verdieping naar boven gaat, ...

Dus de meterkast staat op de verdieping direct onder jouw verdieping, er zit niet nog een verdieping tussen?

Tja, lekker je eigen werkgever en collega’s afzeiken, zou bij mij ontslag betekenen of een promotie naar een donker en stil hoekje, dit los je intern op of je houd stil dat je een werknemer bent.:scream:

Dit is een oprechtheid van mij, ik werk bij de sales en niet bij de klantenservice,  

En veel hebben de onkunde simpel. Ontslag 😅😂 niemand kijkt daar van op, ik ben hier mijn issue aan t delen, en niet liegen omdat ik ook medewerker ben. Dat frustreert mij nog meer


Ik zal dus nooit en te nimmer bekend maken waar ik werk als ik een klacht heb over iets wat mijn bedrijf aangaat, sterker nog het is niet relevant, nu lijkt het of jij een voorrecht er uit wil slaan, zo van ik ben ook KPN‘er of je collega's van een andere afdeling afzeikt, echt een no go voor mij persoonlijk.

 

@CorL, kom jij er ook even mee, klachten prima, klantenservice afserveren prima, maar niet roepen dat je collega bent, not-done en een echte no-go voor mij, dat is mijn kritiek op de vraagsteller.

En daarbij zit het probleem ook nog eens in het klanten domein, dus een plek waar KPN niks mee van doen heeft, dat komt er dan nog eens achteraan.

Ik werk in de sales en de klantenservice voelt vaak alsof ze onkundig zijn, dan moet je goed lezen wat ik vertel ivm dat ik er ook werk, en ik heb alle recht om een bepaalde afdeling kritiek te geven. Meningen verschillen 

Reputatie 7
Badge +21

Ik vermoed dat er omgekeerd ook bij klantenservice wel eens gedachten zijn over “die … van sales”, maar ik vind dat een openbaar forum niet de plaats is om dat kenbaar te maken. Dat los je intern en onderling op en niet door elkaar op een forum af te serveren.

Dat los je intern en onderling op en niet door elkaar op een forum af te serveren.

Weet jij hoeveel mensen er bij KPN in dienst zijn. KPN is geen loodgieterje waar je zo even naar de baas kan lopen. Ook voor Ozzyk is dit waarschijnlijk de enige weg waarlangs hij die kan bereiken. Hij schrijft namelijk dat hij meerdere malen zijn collega’s heeft gebeld maar zijn woorden “met een *****” is afgescheept. 

Dus als je hier de maat gaan nemen van andere mensen die dit forum bezoeken. Lees dan wel eerst even wat hij oorspronkelijk heeft geschreven. 

*Admin: Aangepast i.v.m. huisregels

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Ozzyk! Wij hebben elkaar al even gesproken in privébericht over de manier waarop je je uit. Het Forum is niet de plek voor ons om frustratie te uiten, dat kunnen we intern eenvoudig regelen. Ook als er verkeerd advies gegeven wordt, kunnen we elkaar onderling helpen zodat dit niet nogmaals gebeurt. Goed, tot zover de kritiek op de klantenservice en TS. Wat mij betreft gaan we hier niet verder op in. Dit gaat ten koste van het beoogde doel: helpen de wifisnelheid te ‘verbeteren’.  

Als alle diensten naar behoren werken, dan is er geen monteur nodig. Voor wifi komt alleen een monteur als het echt dramatisch slecht is en alle mogelijke oorzaken in het thuisnetwerk zijn uitgesloten. Zoals je wellicht al leest: Er zijn veel factoren die van invloed zijn op je wifi verbinding.  Ik zie dat de community al met je meedenkt, dat is top! Je bent hier in goede handen :wink:
Kanaal wisselen, als je omringt bent door netwerken, is inderdaad geen slecht idee. Om een beetje inzicht te krijgen in de wifi-netwerken bij jou in de buurt, kun je een Wifi analyzer of scanner downloaden op je telefoon en netwerken scannen. Ik lees dat wjb de Wifi Analyzer al heeft gedeeld. Voor iPhone kun je deze proberen: Network Analyzer in de App Store (apple.com)

 

... verder klopt het wel dat de super wifi met draadloos 1 verdieping naar boven gaat, ...

Dus de meterkast staat op de verdieping direct onder jouw verdieping, er zit niet nog een verdieping tussen?

Volgens mij heb je over de vraag van wjb heen gelezen. Kun je hier nog op reageren? :slight_smile: