Vraag

Klantenservice niet te bereiken: geen internet

  • 23 December 2020
  • 13 reacties
  • 169 keer bekeken

Goede avond,

Ik hoop dat ik hier snel een antwoord zou kunnen krijgen, ik kamp namelijk al 3 weken met hetzelfde probleem alleen is het de afgelopen 2 dagen nog erger geworden.

 

We hebben hier al een tijdje last van wegvallend/slecht internet en nu al 2 dagen lang helemaal geen internet. Gister gebeld en we hebben een nieuwe modem gekregen aangezien die we eerst hadden enorm oud was.  Een hele dag gewacht (zonder internet) voor de nieuwe modem hopend dat dit het probleem zou verhelpen maar voor alsnog hetzelfde verhaal. Ik heb klanten service gebeld en de verbinding is verbroken en niet meer bereikbaar…

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Badge +19

Dus je hebt nu wel een nieuw modem maar nog problemen? Heb ik dat goed?

@Joep1965 dat is correct, ik ben van Experia Box v8 naar de Experia Box V10 gegaan. Nu ging het na het installeren even goed (internet lampje brandde groen) alleen nu is mijn service oranje aan het branden. Ik heb zelf geen idee hoe ik dit kan verhelpen

@Joep1965 

Ik zit trouwens aan koper en geen glasvezel, misschien handig om te weten

Badge +19

De v10 is een uitstekend modem. Er is dus ergens anders een probleem.  Wat is er aangesloten op de experiabox qua randapparatuur? Gebruik je dit soort dingen 

 

@Joep1965 

nee dat komt mij niet bekend voor, ik heb een klein vierkant wit doosje waar een DSL kabel in zit volgensmij 

Badge +19

Daar is de experiabox op aangesloten neem ik aan? Wat heb je allemaal aan het modem hangen qua randapparatuur?

Een DSL kabel naar dat witte vierkante doosje,

12 volt plug

en 2 ethernet kabels

Vervang het dsl kabeltje max 150 cm voor een rond kabeltje

Reputatie 6
Badge +7

Als het service lampje oranje brand ligt het probleem extern en helpt alles wat je zelf doet weinig tot niet.

(Of heb je pairbonding? Dan kan je Y kabel de oorzaak zijn)

De herstel knop heb je al geprobeerd overigens?

KPN moet hierin actie ondernemen dus zorg dat je profiel ingevuld is zodat men er snel mee aan de slag kan.

(of trek wat tijd uit en bel 0800-0402)

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Anguelito, welkom! Een nieuwe kabel proberen is inderdaad een goeie tip! Heb je inmiddels gebeld met ons? Als ik nog iets voor je kan doen, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en klantnummer(s)? Ik kijk graag met je mee.

@jimny @Marcia_ @Macabeus 

 

Ik zal een nieuwe kabel bestellen dan en hopen dat dit werkt. (Ik maak geen gebruik van pair bonding, zou dit beter zijn?)

Ik heb zojuist de rest van mijn forumformulier ingevuld, ben nu zelf niet thuis dus kan nog niet kijken of mijn modem het al doet.

Ik heb al een paar keer de herstelknop proberen te drukken gister avond. Werkte helaas niet met mijn probleem.

 

P.S 

wow ik snap niet waarom mensen zeggen dat KPN niet mee wilt werken, ik krijg mede dankzij jullie een hele andere ervaring.

bedankt!

Reputatie 7
Badge +17

Pair bonding is in dit geval niet de oplossing. Ik heb even gekeken en kan zo ook niet direct zien of pair bonding op jouw adres mogelijk is. Ik denk dat het een goed idee is om eerst de DSL-kabel te vervangen. Hiermee kunnen we uitsluiten of het probleem hierin zit. 

Je geeft aan dat de herstelknop niet heeft geholpen. Zou je eens het modem een reset willen geven. Hiermee worden de instellingen teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Dit wil nog wel eens helpen.

Aangezien het nu vlak voor kerst is zal het wel even duren voor je het kabeltje in de bus krijgt.

De kans dat zo’n kabeltje spontaan stuk gaat lijkt met niet erg groot, je kan de contacten even schoon maken, daar komt wel eens stof tussen, even blazen en kwastje gebruiken. En zo’n kabeltje is een gewoon telefoon kabeltje die veelal in rommeldozen te vinden is.

Maar het probleem kan ook zo maar ergens anders in de vele verbindingen zitten tussen je huis en de centrale cq straatkast.