Beantwoord

Klem tussen voorwaarden

  • 14 October 2019
  • 7 reacties
  • 206 keer bekeken

Reputatie 3
Badge

Afgelopen september heb ik KPN alles in 1 - 4K aangevraagd. Besproken met de medewerker via de chat was dat ik dit pakket kon wijzigen als ik toch geen 4K meer zou willen, of om wat voor een reden dan ook. Ook in het contract staat dat het pakket de eerste 6 maanden niet is te wijzigen. Via facebook werd mij verteld dat dit helemaal niet mogelijk was, maar omdat ik dus voorzien was van tegenstrijdige berichten wilden ze het eventueel oplossen door een vergoeding te geven als het niet gewijzigd kon worden. Zo leek het me ook goed. Dan zou ik alsnog na de contractperiode kunnen wijzigen. 

Na 6 maanden zou ik dus kunnen wijzigen. Echter begrijp ik nu via de chat, dat ik niet kan wijzigen ivm Hussel. Ik heb via de chat navraag gedaan hierover, omdat ik op Tweakers las dat er in het eerste contractjaar niet gewijzigd kon worden. Ik baal hier dus wel een beetje van, ik zou graag het pakket wijzigen zodra de eerste 6 maanden geweest zijn. 

Nu vraagt men zich vast af, waarom heb je het duurste 4k abonnement besteld? Dit is omdat wij graag de 4k ontvanger zouden gebruiken, en het pakket op deze manier goed zouden kunnen testen. 

icon

Beste antwoord door Joran 18 October 2019, 12:36

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 3
Badge

Ik wil zeker niet drammen, maar is er niemand die hier ideeen of oplossingen voor heeft? 

Reputatie 7
Badge +28

Hey @cmderks, sorry dat de reactie even duurde! We hebben het vrij druk helaas. Ik ben er :)

 

Ik heb de chatlog opgevraagd. Hoewel ik niet denk dat deze collega je bewust aan het misleiden was klopt de informatie inderdaad niet. En dat terwijl je specifiek hebt gevraagd of je het abonnement omlaag kon zetten. Het is erg naar dat er door één foutieve bevestiging zoveel nadelige gevolgen zijn voor jou.

 

Ik heb ook het contact op Facebook doorgelezen. Het plan van de Facebookcollega's om een downgrade mogelijk te maken (en eventuele kosten te crediteren) lijkt me prima, maar door de komst van KPN Hussel is het niet meer mogelijk te switchen naar een ander ‘oud’ abonnement. Al met al maken we het niet echt flexibel en is het een erg vervelende timing om met nieuwe abonnementen te komen.

 

Ik zie een paar opties:

  • Ik kan een klacht indienen om de mogelijkheden te bespreken. We zijn nu via drie verschillende kanalen bezig, handiger om een vast contactpersoon te hebben. Bijkomend voordeel is dat klachtbehandelaars wat meer mogelijkheden hebben wat betreft vergoedingen en abonnementswijzigingen binnen contractsperiode. Alsnog verwacht ik niet dat het mogelijk wordt het abonnement aan te passen naar een van ons vorige portfolio.
  • We kunnen het zo laten en je over een half jaar overzetten naar een Husselabonnement
  • Je zit nog binnen de annuleringstermijn, het is mogelijk af te zien van het abonnement

Alle opties hebben voordelen en nadelen. Ik ben zelf geneigd om dit verder uit te zoeken via een klachtenprocedure, laat vooral weten wat jouw voorkeur heeft.

Reputatie 3
Badge

Geeft niet, ben blij dat men eraan werkt :-)

Ik zie ook wel wat voor de klachtenafhandeling, daar had ik mij ook gemeld via de site. Zoals besproken in de chat.

De optie om alsnog naar Hussel te gaan over een half jaar, is misschien ook wel goed. Maar dat wil ik nog even bekijken. 

Reputatie 7
Badge +28

Je vraag heeft tot aardig wat discussie geleid. Ik begrijp nu ook waarom er tegenstrijdige informatie is gegeven: onze interne informatie kan een stuk beter en KPN Hussel gooit nu ook roet in het eten. Jammer genoeg moet ik ook wat rectificeren, de chatcollega had uiteindelijk wel gelijk. 


Vóór Hussel zat het zo: Bij vaste abonnementen kun je maandelijks het abonnement bijstellen, omhoog en omlaag. Het 4k-abonnement had als enige uitzondering dat je 6 maanden lang dat abonnement moet afsluiten om de 4k ontvangers te kunnen behouden. De reden hierachter is om misbruik te voorkomen. De ZTE 4k ontvangers zijn duurder dan de andere ontvangers, we willen voorkomen dat klanten één maandje switchen om deze ontvanger te krijgen. Voor ons zijn dit relatief hoge kosten aan apparatuur en logistiek. Verder vervalt een eventuele pakketkorting bij het downgraden van het pakket.

 

Nu Hussel is geïntroduceerd is het helemaal anders. Switchen naar een pakket uit het oude portfolio is niet meer mogelijk. Je kunt alsnog maandelijks switchen naar elk Hussel abonnement. Je hoeft niet per se 6 maanden meer te wachten om 4k ontvangers te behouden. Een boete is ook niet van toepassing. Een nieuwe ontvanger is geïntroduceerd die aan alle klanten wordt uitgeleverd (de Arris 5202), die óók 4k ondersteunt.

 

Of een klachtenprocedure nog zin heeft betwijfel ik daarom. De oude abonnementen worden niet meer geleverd en dat kunnen zij ook niet in orde maken. Samengevat: Je kunt dus wel wijzigen tijdens het eerste jaar, maar alleen naar onze nieuwe (Hussel) abonnementen. 

 

Vragen? Stel ze vooral! Ik vind het jammer dat deze onduidelijkheid is bestaan en dat ik daar ook aan heb bijgedragen. Omdat je binnen de annuleringstermijn zit kun je nog steeds afzien van het abonnement maar hopelijk is dat niet nodig :)

Reputatie 3
Badge

Dan is het zo klaar toch. 

 

Er is altijd iets te verbeteren, goed dat daar nu weer aan gewerkt zal worden. 

 

Ik zal niet opzeggen, nergens voor nodig. Helaas kan ik niet meer de oude prijzen inzien, maar volgens mij is Hussel ijln ons geval niet duurder dan het alles in 1 basis abonnement. Alleen jammer dat de data verdubbeling niet keer geldig is. 

 

Deze verdubbeling stopt toch als we het vaste internet overzetten naar Hussel? 

Reputatie 7
Badge +28

Goed om te horen! :slight_smile:

 

De Compleetvoordelen blijven bestaan op abonnementen die niet worden gewijzigd. Zo lang de mobiele abonnementen niet worden aangepast naar een Hussel abonnement worden de MB's verdubbeld. Zie ook KPN introduceert KPN Hussel: Internet, mobiel, TV, entertainment en meer. Altijd op jouw manier.

Blijven mijn Compleet voordelen gelden bij wijziging van 1 van de KPN producten naar Hussel?
Je behoudt de KPN Compleet voordelen op producten waar je niets aan wijzigt. Wanneer je overstapt naar Hussel vervallen de KPN Compleet voordelen op deze producten en veranderen deze in de Hussel voordelen. Je kunt er zelf voor kiezen om wel of niet over te stappen.

Schaf je een nieuw abonnement aan, of verleng je je abonnement dan krijg je Hussel voordelen op dit nieuwe abonnement. Met de overige producten die al op je adres aanwezig waren gebeurt niets. Had je al voordelen op de andere producten dankzij KPN Compleet, dan behoud je dat voordeel totdat je ervoor kiest om bij KPN weg te gaan of te verlengen naar de Hussel abonnementen.

Reputatie 3
Badge

Excuus, ergens niet opgelet of gelezen. 

Dan lijkt het me verder klaar zo

 

Bedankt!! 

Reageer