Beantwoord

Klic melding

  • 16 June 2020
  • 11 reacties
  • 3460 keer bekeken

Hallo,

volgens Klic melding loopt er een groene kabel door mijn zijtuin die niet van mij is. Het is of een kabel van KPN of van Ziggo. Kan dit een oude kabel zijn ??? Vrijdag gaan ze starten met heien voor mijn aanbouw.

Aangezien de kabel niet voor mijn huis is maar wel door mijn tuin loopt neem ik aan dat KPN of Ziggo verantwoordelijk is voor het verleggen van deze kabel ??? Alvast bedankt voor de reactie

 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 23 June 2020, 15:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @rheiden72 

Als het goed is, krijg je bij deze tekening ook een aantal brieven en daarbij zit er eentje van KPN (en Ziggo?) met een telefoonnummer erop dat je kan bellen voor informatie of wanneer er schade is aan de kabel. Dat nummer kan je het beste bellen om na te gaan of de kabel verlegd kan worden.

Hier zit je bij de provider KPN, je moet de netwerkbeheerder KPN hebben (een andere toko :wink: )

 

Vrijdag gaan ze starten met heien voor mijn aanbouw.

Ik denk dat dat wel erg optimistisch is, deze kabel is niet zomaar weg. Snel bellen dus !!

Reputatie 7
Badge +24

Denk dat je het wel zelf moet betalen. U bent immers degene die deze kabel weg wilt hebben. Tenminste... daar ga ik vanuit? U wilt er wat aanbouwen? Staat er naast de gevel op de plek van dat bolletje geen kastje ofzo?

@Nick83 

Zou vreemd zijn als ik moet betalen voor het omleggen van een kabel die niet voor mij is bestemd.  Er staat geen kastje in mijn zijtuin. Ik ga wel even met de hand wat sleuven graven om te kijken wat het voor kabel is. 

Bedant voor de reacties….

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @rheiden72 

Is dit soms een stuk voormalige gemeentegrond, wat je hebt kunnen overnemen? Dat zou de ligging van de kabels kunnen verklaren. Maar dan zou dit bij de overdracht benoemd moeten zijn. Helaas zijn nu als eigenaar de lusten én de lasten ws. voor jou.

Heb je al contact gezocht met de mogelijke kabel eigenaren?

Als je even een échte blik op de kabel kunt werpen (gat graven dus) dan is vrij snel te zien wat voor kabel het is.

Een groene kabel is altijd van de lokale kabelaar, in de meeste gevallen Ziggo en die zit aangesloten op een AOP in de huiskamer of de meterkast, of het is een hoofdkabel die van punt A naar punt B loopt van het interne netwerk van de kabelaar.

 

 

Een groene kabel is altijd van de lokale kabelaar. . .

Ik vermoed dat het om een groene lijn op de tekening gaat, de kabel moet nog opgegraven worden als ik het goed begrijp.

Er moet een legenda bij de klic kaart zijn, maar ik weet uit ervaring dat dit het een lastig te doorgronden gebeuren is, maar die ervaring is al weer bijna 10 jaar  oud.

 

 

Reputatie 7
Badge +21

@KeesYagi  en anderen :grin:

Even op het forum gezocht, ik wist dat ik een legenda had gezien. Hier een voorbeeld uit Arnhem, “handig” om te zien dat KPN en Ziggo dezelfde kleur hebben:rolling_eyes: De groen aangegeven kabel kan dus van allebei zijn.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hier (regio Leiden/Duin- en Bollensteek) zijn de koperkabels van KPN blauw. Glasvezel is oranje. Ziggo is groen.

Piet.

Reputatie 7
Badge +21

Hier (regio Leiden/Duin- en Bollensteek) zijn de koperkabels van KPN blauw. Glasvezel is oranje. Ziggo is groen.

Piet.

Dat zal in andere regio's niet anders zijn, maar we hebben het hier over het kleurgebruik in de ontvangen kaart n.a.v. een Klic melding bij het Kadaster. En dan moet je (ook) naar de legenda kijken.

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @rheiden72, welkom! De kans is inderdaad vrij groot dat dit een telecomkabel is. Maar of die dan van KPN of van Ziggo is, is hier zo niet te zeggen.  Je zou inderdaad bijgevoegde informatie moeten hebben gekregen, zoals RBxx al aangeeft. Als het nou wel een KPN kabel is, dan kun je contact opnemen met ons kabelschade en -informatienummer op 0800-0150.