Beantwoord

Kobo site niet bereikbaar via vast internet

  • 30 June 2021
  • 7 reacties
  • 193 keer bekeken

Hallo,

Ik heb sinds vandaag een Kobo Clara HD. Wat mij opvalt is dat de site kobo.com niet bereikbaar is. Hierdoor kan de kobo via wifi geen verbinding maken, maar kan je ook niet met de kobo via je computer synchroniseren. Simpel omdat de computer geen verbinding krijgt met kobo.com. Ik heb een aantal verschillende browsers geprobeerd (Safari, Opera en Chrome) maar geen van allen weet de site te laden.

Verbind ik mijn laptop met hotspot met mijn iphone om zo via het mobiele internet (ook van kpn) naar kobo.com te gaan dan is er geen enkel probleem. Ook als ik de kobo ereader aan de hotspot via wifi koppel dan synchroniseerd hij direct.

 

Het lijkt erop dat ergens de site kobo.com wordt tegengehouden

icon

Beste antwoord door obelisk 1 July 2021, 22:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Ik heb een tracert gedaan naar kobo.com en dit is het resultaat:

 

 

Ik heb dit vanaf mijn laptop met een ethernet kabel direct aan het modem uitgevoerd.

Blijkbaar geen reactie, ook niet van KPN. Ik ga denk ik toch maar een incident aanmelden.

 

Stap 14 geeft aan dat je het adres kan benaderen. Er is kennelijk nog iets anders aan de hand.

 

Ik heb het gevoel dat de time out in stap 3 en 4 problemen geven.

Zodra ik namelijk overschakel op mobiel internet door

  - wifi uit te zetten op de iPhone

  - Laptop te verbinden met hotspot van de iPhone

dan wordt de pagina direct geladen.

Invloed van het thuis netwerk heb ik uitgeschakeld door direct met ethernet aan het modem te hangen en de kabel naar het modem los te halen.

Er zit iets in het modem waardoor de site niet goed geladen wordt.

 

Dat is vreemd, de site wordt nu, as we speak, wel geladen.

Nog even wat extra testen doen.

 

Ja ook via de ereader zelf loopt de sync nu door.

Mooi, opgelost!

Even een educatief momentje betreffende traceroute. Die tussenliggende stappen zeggen niks over je uiteindelijke verbinding, het kan namelijk zo zijn dat deze routers er voor kiezen om geen antwoord te geven op ICMP verzoeken maar wel gewoon verkeer doorgeven. Zelfs voor de laatste stap kan dat waar zijn.

Traceroute en ping werken standaard met ICMP wat een ander protocol is dan TCP wat meestal voor websites gebruikt wordt . Het kunnen handige tools zijn, maar je kan er niet blind op varen.