Vraag

Koper netwerk Nederland en Glasvezel

  • 30 November 2020
  • 9 reacties
  • 166 keer bekeken

Beste, in december 2019 heb ik netjes via Mijnaansluiting.nl koper en glas aangevraagd voor mijn nieuwbouw woning in Uithoorn, zeker geen buitengebioed gewoon in de dorpskern. Verzoek was week 32 en inmiddels leven we week 49. KPN neemt geen verantwoordelijkheid en schuift de aansluiting op het koper netwerk naar Volker Wessels die al helemaal niet in beweging komen, en zicht op glasvezel is er al helemaal niet. Eerst laat KPN weten in de straat glasvezel te gaan aanleggen en nu gebeurd er helamaal niets meer. Nu 1 maand zonder internet en TV en geen zicht op een aansluiting. KPN, Volker Wessels, Delta Fiber en Caiway sturen je dagelijks van het kastje naar de muur en weer terug, terugbellen wordt al helemaal niet gedaan. Inmiddels Eigen Huis, Tros Radar en de Consumentenbond maar ingeschakeld.

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 4
Badge +5

Hoi @MarcelZV58, welkom op het forum! Vervelend om te horen dat het allemaal zo lang duurt. Helaas kunnen wij niet meer dan bevestigen wat KPN Netwerk aangeeft. Alles met betrekking van glasvezel loopt via hun. Wat voor snelheid heb je bij je pakket besteld? Ik zie namelijk dat er wel een koperlijn ligt van 46 mb download snelheid. De internet snelheid zal een paar MB sneller worden als je voor Hussel 50 MB gekozen hebt. Ik wil je graag verder helpen maar kan helaas niks betekenen. Het beste is om nogmaals contact op te nemen met KPN Netwerk.

Beste Sebastiaan, inmiddels gaat er 11 december een koper kabel aangelegd worden na 40 x bellen en diverse mails.  Wij komen van 200 meter verderop in de straat en hadden daar glas van Caiway met meer dan 250 MB.  We gaan het zien, KPN zou ook glas gaan aanleggen in de straatr maar al maanden niets meer van vernomen. 

Op je huidige adres is van Caiway geen glas? Wel coax dan toch?

Caiway is Delta Fiber is glas.

Nu enkel koper, coax wordt niet meer aangelegd.

 

Ik mag dan toch hopen dat Caiway / Delta Fiber het netwerk ook verderop in de straat, waar je nu woont, gaat doortrekken.

Niet dus, dat vind men te duur voor 2 woningen. Jaren een aanzienlijk bedrag betaald aan Caiway voor tv internet en telefoon en nu is het te duur voor ze. Kabelaars en netwerk beheerders hebben aardig de macht in NL

Wist je van te voren deze situatie?

Ik zeg al jaren: neem ook internetmogelijkheden (of onmogelijkheden) mee bij keuze nieuwe woning. Ik ga écht geen prachtige boerderij kopen als ik daar maar een lijntje van 4 Mb/s ofzo kan krijgen.

Het lijkt me toch wel dat daar een koper (DSL) draad van KPN ligt? Dat net bestaat al 60 jaar. Of de woning moet nog heel jong zijn.

Reputatie 7
Badge +24

Kabelaars en netwerk beheerders hebben aardig de macht in NL

Iets (nog) niet doen, wat heeft dat met macht te maken?