Vraag

kosten doortrekken kabel

  • 8 March 2021
  • 10 reacties
  • 801 keer bekeken

Reputatie 1

Gratis aanleg glasvezel?

Er is glasvezel aangelegd tot aan onze voordeur. Echter de aansluiting zit al sinds 1997 op de 1e verdieping (woonkamer). Nu heeft de monteur een kabel ivm glasvezel moeten doortrekken en deze kosten ad 30,00 Euro zijn voor mijn eigen rekening? De monteur waarschuwde mij al dat KPN dit zou gaan doorrekenen..…

Moet ik deze kosten zelf betalen? Als ik dat had geweten had ik de "gratis" monteur nog even niet laten komen 😔


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Ja, deze kosten zijn juist. Valt onder je thuisnetwerk, waar kpn niet verantwoordelijk voor is. Maar de kpn monteur uiteraard wel werkzaamheden voor kan (mag) verrichten alleen die niet gratis.

Verder is er voor de installatie toch niks gerekend? Geen voorrijkosten bijvoorbeeld. En het aansluiten van de Experiabox en tv ontvanger is ook niet gerekend.

Alleen materiaal en de handeling voor die éne kabel doortrekken.

Anders zou die monteur wel veel meer dan € 30 zijn geweest.

kpn.com/monteur

Reputatie 1

Bedankt voor uw reactie!

 

Graag zou ik ook nog een reactie van KPN ontvangen, zeker omdat de monteur zelf aangegeven heeft dat ik deze kosten normaliter niet zou hoeven betalen. Volgens hem zouden ze de glasvezel tot aan de aansluiting moeten aanleggen. Dus de 1e verdieping.

Reputatie 7
Badge +17

Dag @Crientjes! Welkom op ons KPN Forum. 
Mij is niet helemaal duidelijk welke kabel doorgetrokken moest worden.

Je geeft aan dat glasvezel tot aan de voordeur is aangelegd. Hangt daar ook het glasvezelaansluitpunt of hangt die in de woonkamer? 
Als het glasvezelpunt bij de voordeur is geplaatst, dan ontkomen we er niet aan en moet er inderdaad een kabel getrokken worden om het modem op de 1e verdieping(woonkamer) te plaatsen. 
 

Het klinkt best redelijk vaag. Maar als alle veranderingen geheel zijn gedaan op initiatief van KPN, dan hoef jij natuurlijk helemaal niets te betalen. Ik zou in jouw geval even bellen.  0800 -0402 en direct zeggen ik wil een medewerker spreken. Het kan best gewoon een misverstand zijn. 

Dat ze voor dit soort bedragen nog een rekening opstellen,  een rekening verwerken kost al meer aan arbeidsloon..

Reputatie 1

Dag @Crientjes! Welkom op ons KPN Forum. 
Mij is niet helemaal duidelijk welke kabel doorgetrokken moest worden.

Je geeft aan dat glasvezel tot aan de voordeur is aangelegd. Hangt daar ook het glasvezelaansluitpunt of hangt die in de woonkamer? 
Als het glasvezelpunt bij de voordeur is geplaatst, dan ontkomen we er niet aan en moet er inderdaad een kabel getrokken worden om het modem op de 1e verdieping(woonkamer) te plaatsen. 
 

KPN legt gratis en voor niks glasvezel aan, Doe je niet mee, dan moet je straks betalen als je het alsnog wilt.  Je moet 2 dagen vrij nemen voor de aanleg en de aansluiting en als kers op de taart mag ik dan ook nog 30 euro afrekenen. Terwijl al die tijd gecommuniceerd wordt dat het helemaal gratis en voor niks door KPN wordt geregeld.

Ik heb geen idee waar het glasvezelaansluitpunt zit. Ik weet dat het modem door jullie is geplaatst op de 1e verdieping (de woonkamer). De provider die ik voor jullie had, had inderdaad het modem in de meterkast geplaatst, dus op de begane grond. Maar dat kon niet bij KPN, omdat de telefoonaansluiting op de 1e verdieping zat.

De kabel die doorgetrokken moest worden is die van de meterkast naar de 1e verdieping. Omdat de glasvezel maar tot op de begane grond is aangelegd volgens de monteur.

Reputatie 1

KPN???? Ik wacht nog steeds op een antwoord!

Reputatie 7
Badge +17

@Crientjes Excuses voor de late reactie, ik heb je vorige reactie over het hoofd gezien:open_mouth: . Ik heb al eerder overlegd met collega's dat we het gaan vergoeden. We zijn het er over eens dat de kosten niet betaald hoeven worden. Dit hadden we anders beter moeten communiceren.
Ik heb hiervoor al eerder een notitie achtergelaten in het systeem voor het geval dat je telefonisch contact op zou nemen. Ik wachtte namelijk even op een reactie, die ik vervolgens over het hoofd zag :see_no_evil::speak_no_evil: . Ik heb de credit meteen in het systeem gezet. Volgende maand zie je die terug op de factuur. 
Bedankt voor je berichtje. Hopelijk ben je hiermee geholpen. Als je nog vragen hebt, dan hoor ik het graag:blush:

Reputatie 1

Super, alsnog bedankt voor de reactie en de prima oplossing!

 

 

 

 

Hallo @Mz63 , wat is je concrete vraag en/of opmerking?

Â