Beantwoord

Kosten internet

  • 30 December 2019
  • 4 reacties
  • 104 keer bekeken

Na de komst van Hussel ben ik de gegevens nagelopen van mijn moeder en schoonvader.

Blijkt dat ze 42,50 betalen voor internet. Moet wel daar ze anders geen TV hebben.

Mijn schoonvader ( bijna 93) gebruikt internet alleen voor bankieren, tegenwoordig bijna een verplichting. Kan hij gelukkig nog wel maar overige internetfuncties begrijpt hij niets meer, mail o.i.d.

Krijgt met een koperverbinding maar 27 mbit volgens opgave kpn, zit dus bij zijn bank steeds maar te klikken.

Voor een beetje internetbankieren moet hij dus 42,50 per maand betalen!

Dan mijn moeder (88) doet vrijwel niets meer met internet, bankieren heb ik al jaren geleden overgenomen. Gek genoeg heeft zij met een koperaansluiting 106 mbit (opgave kpn).

Ik vind dat deze kosten voor internet voor hoogbejaarden veel te hoog zijn. Zoals al gezegd, opzeggen kan niet want dan heb je geen tv e/o telefoon.

Daarnaast waarom kan de ene 106 mbit krijgen en de ander maar 27 mbit?

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 1 January 2020, 13:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Daarnaast waarom kan de ene 106 mbit krijgen en de ander maar 27 mbit?

Omdat de ene wat verder bij de centrale vandaan woont dan de andere. Zo werkt dat bij adsl. Niets vreemd aan hoor. Sommige mensen krijgen maar 10 binnen. Of soms nog minder, 5 mb ofzo. En deze mensen moeten ook gewoon 42,50 betalen. Weleenswaar kan je een paar euro korting krijgen als het echt heel slecht is, maar verder de normaalste zaak van de wereld.

Reputatie 7
Badge +24

En verder: 42,50 is gewoon het goedkoopste abonnement bij KPN, en je kunt praten wat je wilt, maar daar veranderd niets aan.

Als je alleen internet afneemt, en geen telefoon of tv, dan zou je 1voudig kunnen overstappen naar een prijsvechter die waarschijnlijk een stuk goedkoper is. Maar misschien wil je vader of moeder dat niet. Simyou? Nog nooit van gehoord, dat wil ik niet! Ik heb dat bij mijn moeder met Eneco. Ze wil per se bij Eneco blijven. Maar goed, nu is Eneco overgenomen door de Japanners, dus nu zal dat wel snel klaar zijn. Sommige "problemen" lossen zichzelf op.

Hoi @hobby1954 . 

Ik snap dat het op deze manier niet echt voelt alsof er veel rendement van de abonnementen is.

27Mbit is niet supersnel maar zou bij ‘normaal’ internet gebruik prima moeten voldoen. Misschien is er meer aan de hand. Daar wil ik met plezier voor je induiken.

De reden waarom het nogal kan verschillen van aansluiting tot aansluiting is zoals, @Nick83 al aangeeft. Afstand tot de wijkcentrale. 

Ik begrijp je wens maar ga er ook niet omheen draaien. Er zullen geen goedkopere abonnementen komen. Ik kan dat helaas niet veranderen. 

 

 

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, weet je mij te vinden. :-)