Beantwoord

Kosten monteur

  • 12 January 2021
  • 6 reacties
  • 123 keer bekeken

Reputatie 2

Ik had sinds een 1,5 weken last van een niet goed werkende V10 modem.

Daarover heb ik contact gehad met de helpdesk, helpdesk had op afstand mijn modem gereset , maar probleem bleef.

Ik kreeg het advies om de wifimanager te doorlopen, en als daar uitkwam dat ik een afspraak moest maken met de monteur dan kon dat op die wijze.

Ik had de test uitgevoerd, maar kreeg op de 1e pagina te zien dat de kosten 50 euro waren en bij ondertekening ineens 60 euro en 15 euro voor volgend kwartier.

Ik had helpdesk eerst weer terug gebeld want ik vind de 60 euro veel geld als het probleem niet bij mij ligt.  

Helpdesk heeft mij uitdrukkelijk verteld dat als de fout bij KPN ligt ik geen kosten heb.

 

Vandaag 12 januari is de monteur geweest, aardige man (uit Kroatië).

Vroeg wat het probleem was: ik uitgelegd dat ik geen 5GHZ meer had bij de V10 en bij telefoon geen contact meer kreeg met 2,4 GHZ  en dat alles was controleert via de telefonische helpdeks.

 

Monteur zegt wat vind u ervan als ik een nieuwe V10 modem plaats, waarop mijn reactie is : als dat probleem oplost , prima!

Monteur heeft nieuwe modem aangesloten en ja alles werkt weer zoals het behoort te doen.

Monteur zegt tegen mij dat fout in modem zit en hij dit zal melden.

Monteur vraagt ook nog of ik het oude modem wil houden, waarop ik zeg,: wat moet ik met een kapot modem.

Maar nu komt het:  de goede man was om 16.10 klaar maar hij melde de opdracht pas om 16.30 af omdat hij anders naar Ede / Wageningen moest en daar geen zin in had, maar dat ik om 17.30 mailtje kreeg over het geheel.

En ja om 17.30 kreeg ik mailtje ( monteur was uiteraard al weg), in pdf file staat dat 5GhZ het niet deed en modem is vervangen, kosten 60 euro.

En dat monteur in overleg de opdracht had ondertekend ivm de corona.

Nou dat laatste is dus niet met mij overlegt, want anders was ik zowieso niet akkoord gegaan met zijn geschreven tekst.

 

Ik heb weer naar helpdesk gebeld en alles uitgelegd,  Helpdesk zegt je wist toch dat je moet betalen?, 

Ja alleen als fout niet bij mij ligt

Indy ( de helpdeskmedewerkster) heeft toen collega gebeld en de 60 euro  worden in rekening gebracht en maand erop gecrediteerd.

 

Nu vind ik de gehele gang van zaken zeer schandalig .

 

Ik ga ervanuit dat ik de 60 euro niet hoeft te betalen,  ik zou hier over de mail nog een bevestiging krijgen, maar je snapt het al, nee die bevestiging heb ik nog steeds niet

  

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 20 January 2021, 13:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7

Hoi @ivo46, dat klinkt inderdaad onlogisch. Als een storing wordt veroorzaakt door iets in huis, buiten ons netwerk, kunnen daar inderdaad kosten voor in rekening gebracht worden. Voor het vervangen van het modem (ons netwerk) horen daar dan natuurlijk geen kosten voor in rekening gebracht te worden! Als ik je goed begrijp zijn die kosten al wel weer in mindering gebracht? Als de kosten alleen nog op de monteursbon hebben gestaan en nog niet op de factuur, is de kans aanwezig dat de correctie op dezelfde factuur staat als de kosten, zodat het elkaar wegstreept. Of dat zo uitpakt durf ik niet te zeggen, ik heb geen gegevens van je waardoor ik het niet kan nakijken. Als je jouw forumprofiel helemaal invult kan ik er een blik voor je op werpen. Ik hoor het graag van je als je dat gedaan hebt. 

Reputatie 2

Hoi @ivo46, dat klinkt inderdaad onlogisch. Als een storing wordt veroorzaakt door iets in huis, buiten ons netwerk, kunnen daar inderdaad kosten voor in rekening gebracht worden. Voor het vervangen van het modem (ons netwerk) horen daar dan natuurlijk geen kosten voor in rekening gebracht te worden! Als ik je goed begrijp zijn die kosten al wel weer in mindering gebracht? Als de kosten alleen nog op de monteursbon hebben gestaan en nog niet op de factuur, is de kans aanwezig dat de correctie op dezelfde factuur staat als de kosten, zodat het elkaar wegstreept. Of dat zo uitpakt durf ik niet te zeggen, ik heb geen gegevens van je waardoor ik het niet kan nakijken. Als je jouw forumprofiel helemaal invult kan ik er een blik voor je op werpen. Ik hoor het graag van je als je dat gedaan hebt. 

Ik heb het forumprofiel aangepast.

Reputatie 7

Bedankt voor de gegevens @ivo46. Zo te zien was de vorige factuur op 1 januari uitgebracht, de volgende zal begin februari komen. Zowel de monteurskosten die in rekening gebracht zijn en de correctie daarvan zijn daarvoor verwerkt, dus je zult daarop twee regels zien van 60 euro. Eentje waarbij het in rekening wordt gebracht en eentje waarbij het weer vergoed wordt. Dat komt helemaal goed.

Reputatie 2

Bedankt voor de gegevens @ivo46. Zo te zien was de vorige factuur op 1 januari uitgebracht, de volgende zal begin februari komen. Zowel de monteurskosten die in rekening gebracht zijn en de correctie daarvan zijn daarvoor verwerkt, dus je zult daarop twee regels zien van 60 euro. Eentje waarbij het in rekening wordt gebracht en eentje waarbij het weer vergoed wordt. Dat komt helemaal goed.

Ik heb net opgebeld door  KPN  ik moet 60 euro betalen?????

ik snap er nu niks meer van

Reputatie 2

Maar ondertussen heeft helpdeskmedewerkster het forum gelezen en gaat er nu ook vanuit dat de 60 gecrediteerd wordt.

 

En voor de frauduleuze monteur die hier geweest is , je komt er hier niet meer in

Reputatie 7

Er lijkt ergens een miscommunicatie geweest te zijn inderdaad, maar de situatie is nog zoals ik het in mijn vorige bericht noemde. De vergoeding staat klaar voor de factuur.