Vraag

Kosten voor internetkabel door de grond aanleggen?

  • 16 October 2021
  • 17 reacties
  • 492 keer bekeken

hi,

ik heb een vraagje wat zijn ongeveer de kosten om een internetkabel door de grond aan te leggen, want ik heb namelijk geen loze leidingen bij waar ik de WiFi heb staan.


Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid + topic verplaatst naar juiste board


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Zou je de iets duidelijker willen formuleren?

Reputatie 7
Badge +7

De vraag dus

hi,

 

ik heb een vraagje wat zijn ongeveer de kosten om een internetkabel door de grond aan te leggen, want ik heb namelijk geen loze leidingen bij waar ik de WiFi heb staan.

Ongeveer 15 meter

Reputatie 7
Badge +12

Bedoeld u via de kruipruimte? 

Daar is niet direct een vaste prijs voor te vermelden, het zal een stuk materiaal/werkzaamheden en een stukje tijd zijn.
Toevallig gisteren nog gedaan, wel samen met een andere collega. En het was binnen een half uur geregeld. Dit was voor de omzetting naar glas dus gratis maar anders had ik er €60 euro tijd en zo’n €20 materiaal kosten voor geschreven. 

Reputatie 7
Badge +10

want ik heb namelijk geen loze leidingen bij waar ik de WiFi heb staan.

Maar heb je misschien wel een leiding waar nu iets anders inzit, maar niet actief wordt gebruikt?

Bijvoorbeeld een coaxkabel van een niet gebruikte Ziggo-aansluiting ?

Reputatie 7
Badge +7

Topic starter slingert een ongenuanceerd verhaal op dit forum en iedereen gaat verkrampt maar zinloze oplossingen roepen. 

Reputatie 7
Badge +24

Topic starter slingert een ongenuanceerd verhaal op dit forum en iedereen gaat verkrampt maar zinloze oplossingen roepen. 

En u gaat daar dan ook nog eens zinloos op reageren 😄

Reputatie 7
Badge +7

Ja het is zondag he 😉

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Sebiem 
-Door- de grond zeg je?
Dat gaat de KPN niet doen, je kunt beter een installatiebedrijf raadplegen daarvoor.
Kun je zelf geen gleuf graven en dan de kabel leggen?

Da's stukken goedkoper.

Reputatie 7
Badge +7

Het is allemaal wel een beetje onzinnig gelul over iets wat heel vaag is. Mocht ts überhaupt nog de moeite nemen om adviezen en vragen ten  harte te nemen  dan kan hij beter bellen, naar de site gaan of gewoon nadenken. Lijkt me niet moeilijk. 

Reputatie 7
Badge +21

De vraag lijkt me anders duidelijk genoeg.
Het enige wat ontbreekt is de afstand.
Maar aangezien de KPN toch geen kabel in de grond graaft is dat voor hier van geen belang, maar bij een eventuele installateur is dat wel van belang.

Reputatie 6
Badge +8

De vraag lijkt me anders duidelijk genoeg.
Het enige wat ontbreekt is de afstand.
Maar aangezien de KPN toch geen kabel in de grond graaft is dat voor hier van geen belang, maar bij een eventuele installateur is dat wel van belang.

15 meter aldus ts

 

Reputatie 7
Badge +11

Het is allemaal wel een beetje onzinnig gelul over iets wat heel vaag is. Mocht ts überhaupt nog de moeite nemen om adviezen en vragen ten  harte te nemen  dan kan hij beter bellen, naar de site gaan of gewoon nadenken. Lijkt me niet moeilijk. 

@kevster een beetje normaal reageren lijkt me ook niet moeilijk, je bent nu heel erg op de man af iemand aan het afvallen. Dat is niet de bedoeling van dit forum.

Mensen stellen vragen over hoe of wat en TS heeft hier nog niet op gereageerd. Ondertussen geven zij wel alvast een advies voor wat zij denken dat er bedoeld wordt. Daar is niks mis mee. 

Het zijn zoals al eerder aangekaart werd zinloze opmerkingen die nergens voor nodig zijn.

Bedoeld u via de kruipruimte? 

Daar is niet direct een vaste prijs voor te vermelden, het zal een stuk materiaal/werkzaamheden en een stukje tijd zijn.
Toevallig gisteren nog gedaan, wel samen met een andere collega. En het was binnen een half uur geregeld. Dit was voor de omzetting naar glas dus gratis maar anders had ik er €60 euro tijd en zo’n €20 materiaal kosten voor geschreven. 

Nee, ik bedoel van kamer naar kamer want mijn router zit niet in de meterkast dus loze leidingen wordt moeilijk, met van kamer naar kamer bedoel ik gewoon op dezelfde verdieping.

Reputatie 7
Badge +24

Door de vloer dus. Niet door de grond. 

Door de vloer dus. Niet door de grond. 

Ja sorry door de vloer*

 

Reputatie 7
Badge +11

Door de vloer is wel een flinke klus, het is dan veeeeeeeel gemakkelijker om langs het plafond of langs het plint op de vloer met een kabelgootje te gaan werken. Dit kan een KPN monteur in veel gevallen wel realiseren.