Beantwoord

KPN 4G buitengebied ontvanger achter AP

  • 1 February 2019
  • 4 reacties
  • 76 keer bekeken

Hallo,
Ik ben op dit moment bezig om bij mijn schoonouders het hele Wifi netwerk + internet te verbeteren op hun boerderij. Hierbij ga ik ook KPN afsluiten voor hun in combinatie met 4G Buitengebied.
Hierbij heb ik in het gehele boerderij meerdere routers staan die Straks als AP gaan werken op de Experiabox. Nu was de vraag of ik hierop ook de 4G router kan aansluiten.
Waarom zou ik dit willen? Nou omdat aan de 1e kant van hun terrein Vol bereik 4G+ hebt terwijl in de buurt van de meterkast amper 2 streepjes 4g (Zonder+) hebt.

Is dit mogelijk?
icon

Beste antwoord door Anonymous 2 February 2019, 15:10

Bekijk origineel

4 reacties

Wat zal het merk van die 4G router zijn ?
Gaat ie de Experiabox vervangen of is het de hybride variant ?

Er even van uitgaande dat het de hybride variant is, dus 4Gmodem is Sagemcom, denk ik dat die direct met ethernet kabel op de Experiabox aangesloten moeten worden. Maar eerlijk gezegd ben ik daar niet zeker van, ligt sterk aan hoe de implementatie in de Experiabox is gedaan.

Ik zou in ieder geval voor de beste ontvangst kiezen, dan maar een lange extar ethernetkabel desnoods. Je kan het in ieder geval even uitproberen met kortere kabels en eventuele netwerkswitches. Staat er nog iets in een handleiding o.i.d. m.b.t. dit?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @harmentiem, Is het je inmiddels gelukt om het WiFi netwerk te verbeteren op de boerderij van je schoonouders? Ik lees dat @tmoesel je nog wat advies heeft gegeven. Heb je hier nog iets mee gedaan?
Reputatie 7
Badge +19
@harmentiem, We hebben geen bericht meer van je gehad. Mocht je later nog vragen hebben, kom dan gerust bij ons terug!
Morgen ga ik alles aanleggen dus zal benieuwen of alles werkt

Reageer