Beantwoord

Kpn 5ghz en super wifi

  • 28 August 2020
  • 7 reacties
  • 2421 keer bekeken

Reputatie 2

Goedemorgen,

 

Geruime tijd was mijn WIFI slecht in huis en had eerst de standaard wifi versterkers en hiervoor moest de 5GHZ van de experia box V10 uit.

Nu heb ik de super WIFI van KPN en je werkt echt verbetering en vraag ik me af of de 5GHZ weer aan kan?
KPN heeft hem destijds uitgezet en ik probeerde hem weer aan te zetten maar het lukt niet? als ik inlog in de modem heb ik niet de optie om het aan te zetten. Iemand een idee?

icon

Beste antwoord door wjb 28 August 2020, 09:40

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7

Nee, voor een optimale werking van de "super"WiFi's moet de wifi van de V10 uit blijven staan. De reden is dat de V10 geen onderdeel is van het mesh netwerk van de "super"WiFi's en daarmee averechts werkt om het seamless schakelen van mobiele apparaten naar het beste wifi tiegangspunt.

 

Overigens hoefde de 5GHz wifi van de V10 helemaal niet uit bij het gebruik van de witte KPN WiFi "versterker". Ik weet niet waarom je dat verteld is.

Je doet er trouwens verstandig aan die KPN WiFi "versterker" niet te gebruiken i.c.m. de "super"WiFi's tenzij je ze bijvoorbeeld op de tweede verdieping gebruikt en het bereik van de "super"WiFi's daar laag is.

Reputatie 2

Ok, het komt er dus op neer: 2.4ghz of 5ghz allemaal leuk maar als je de super wifi hebt geinstalleerd zoals beschreven is dat allemaal niet meer belangrijk?

Reputatie 7

Ok, het komt er dus op neer: 2.4ghz of 5ghz allemaal leuk maar als je de super wifi hebt geinstalleerd zoals beschreven is dat allemaal niet meer belangrijk?

De "super"WiFi's zijn zelf per definitie 2,4 en 5GHz. Het gaat hem niet om die frequentie, maar om het feit dat die "super"WiFi's tezamen een mesh netwerk vormen waarmee wifi cliënts automatisch met het beste/sterkste wifi toegangspunt verbonden worden. De V10 is geen onderdeel van dat mesh netwerk en wordt daarmee eigenlijk een stoorzender in het geheel. De V10a is wel onderdeel van het mesh netwerk en daarop blijft de wifi dus wel aan staan. De V12 zal op termijn ook onderdeel gaan worden van het mesh netwerk.

Reputatie 2

Ok dus het maakt niet uit of het nu 2.5 of 5 ghz is als ik dat zo hoor…. Ik probeerde hem weer aan te zetten want mijn wifi ziet geen 5ghz meer. Maar dan laat ik het zo±’ bedankt!

Reputatie 7

Ok dus het maakt niet uit of het nu 2.5 of 5 ghz is als ik dat zo hoor…. Ik probeerde hem weer aan te zetten want mijn wifi ziet geen 5ghz meer. Maar dan laat ik het zo±’ bedankt!

De SSID van jouw 2.4GHz en 5GHz zijn nu hetzelfde en 5GHz is dus onder dezelfde naam actief. Bandsteering zorgt er voor dat jouw apparaat automatisch met 5GHz verbonden wordt. 

Reputatie 2

Je zegt automatisch maar deze was door KPN uitgezet voor de wifi versterkers een paar maanden geleden?

Reputatie 7
Badge +24

Je zegt automatisch maar deze was door KPN uitgezet voor de wifi versterkers een paar maanden geleden?

Ja, op de Experiabox. Maar WiFi op de Experiabox staat nu helemaal uit. Het WiFi van de SuperWiFi's doet het echter wel. Zowel 2,4 als 5 GHz. Op de SuperWiFi's is het überhaupt onmogelijk om 5 GHz uit te zetten.

Reageer