Beantwoord

KPN aansluitdatum te vroeg

  • 12 April 2019
  • 26 reacties
  • 1214 keer bekeken

Ik kreeg deze sms:

'Beste klant, uw verbinding is gereed. Aansluiten is nu mogelijk. Uitleg over de installatie? Kijk op www.kpn.com/instructievideo. Mvg,
KPN.'

Toen werd ik gebeld door mijn vrouw:
'internet doet het niet!'
Ze kon niet meer thuis werken omdat waarschijnlijk de overstap eerder dan de aangegeven 'wensdatum' had plaats gevonden.

Ik naar huis om de Experiabox aan te sluiten: geen netwerk. Mijn glasvezelmodem (Genexis Gigabit) geherstart en twee lampjes brandden constant: Wan (pijltjes) en kanaal 1.

Bellen in de avond hielp niet, de vraag moest doorgezet worden naar de backoffice. 'Als ik de volgende dag voor 12 u niet gebeld zou worden, dan moest ik maar terugbellen'.

Ik hoorde niets. Dan maar via de livechat.
Of ik de Experiabox (v10a) wilde resetten. Gedaan maar geen effect, behalve dat kanaal 1 na herstart van Genexis ging knipperen. Volgens mij lag het kanaal er nu uit.

De telefonist erna zei dat mijn wensdatum leidend hoort te zijn en dat ik veel te vroeg de sms heb ontvangen dat ik ben aangesloten.
Mijn vraag: 'kunnen jullie dan niet zien of de verbinding met mijn glasvezelmodem wel actief is?' Nee dat kan de backoffice. Ik kon niet worden doorgeschakeld naar de backoffice en zou worden teruggebeld, evt voor een afspraak met een monteur.

Ik ben nog steeds niet gebeld. Het ziet er naar uit dat het gezin door een fout dit weekend onbereikbaar is. Mijn vrouw, werkzaam voor twee onderwijsinstellingen, kan dan helaas niet thuis werken, ook al verwachten haar contacten dit wel.

Wat is er mis gegaan in deze overstap en waarom is de backoffice zo moeilijk bereikbaar? De twee telefonische helpdeskmedewerkers en twee livechatmedewerkers konden alleen maar tickets aanmaken. Het vooruitzicht is verontrustend. Vooral als je weet dat ik bij mijn vorige provider weg ben gegaan om hun stroperige klantenservice en uiterst slechte 'feedback time'. Dit zal toch niet een 'van de regen in de drup' worden?

Zullen ze mij nog bellen vandaag en moet dit gezin dan maar internetloos gaan 'survivallen'?

icon

Beste antwoord door Anonymous 13 April 2019, 16:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi Onbereikbaar, welkom hier. Mag ik dit voor je nakijken?

Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?
@Alex_P is aangevuld!

Afgaande op de foto is dit een ouder model genexis met een coax uitgang en een internet uitgang p1 en tv via p2 zoals gebruikt bij onder andere ex Lijbrandt klanten en nu nog bij klanten op Telforts oude propositie.

Deze moet vervangen worden door een model met 1 rj45 uitgang.
Reputatie 7
Badge +24
Afgaande op de foto is dit een ouder model genexis met een coax uitgang en een internet uitgang p1 en tv via p2 zoals gebruikt bij onder andere ex Lijbrandt klanten en nu nog bij klanten op Telforts oude propositie.

Deze moet vervangen worden door een model met 1 rj45 uitgang.


Hoe kom je daar nou op dan? Ding hoort prima te werken, niets mis mee.

@Onbereikbaar bij overstap De datum van levering staat op 16 april, dan zal het signaal worden geleverd. Dat staat ook in je orderbevestiging, ik citeer: "Uw verbinding wordt uiterlijk 16 april 2019 opgeleverd. Zodra uw verbinding gereed is, krijgt u een bevestiging via sms op telefoonnummer ****" Geen idee waarom er een sms'je is gestuurd dat het al gereed was, mijn oprechte excuses. Dat had niet moeten gebeuren.

Ik wil voorstellen om je een noodpakket te sturen, maar dat heeft weinig zin. Op zijn vroegst zou dat maandag middag bij een Post NL punt worden afgeleverd. Voor nu nog even afwachten dus, tot dinsdag.
Omdat ik hier overduidelijk een coax aansluiting zie. Maar afgaande op de lampjes moet er wel signaal op staan.


Het zou er nu zouit moeten zien.

Reputatie 7
Badge +24
Dat klopt, maar zover ik weet zit daar ook een UTP aansluiting op waarop je een Experiabox kunt aansluiten. Dit hoort gewoon te werken straks. Ik laat me overigens graag verbeteren mocht ik hier rare dingen zeggen. 😉
Het verschil zit em in 1 enkele utp tegen als ik goed kijk een coax uitgang en meerdere utp poorten en 1 of 2 telefoon poorten. Het model wat er nu hangt is uitgebreider dan wat nu gebruikelijk is.

Als er de 16e nog geen signaal/verbinding is zullen we het weten 😉
Reputatie 5
Badge +6
Inderdaad zit er een kompleet modem op geprikt, die coax is dacht ik voor DBV-C als
de provider het levert. En uitgangen voor telefoon en iTV.

Welicht dat de TS nog weet wie dit geleverd heeft in het verre verleden ?
Dit is 1 van de eerste generaties NT toen Reggefiber nog niet van KPN was. Elke glasvezel provider leverde destijds standaard dvb mee. Alleen Trined en SKV leveren dit nog op deze manier. De rest is onder Telfort onder gebracht waar dit systeem nu wordt afgebouwd. De recent toegevoegde ons Brabant Net klanten hadden dit ook.

Dus paar mogelijkheden TS is nu pas van dsl naar glas overgegaan of van kabel naar glasvezel.
Maar dat kan TS het beste beantwoorden.
Reputatie 7
Badge +24
Het verschil zit em in 1 enkele utp tegen als ik goed kijk een coax uitgang en meerdere utp poorten en 1 of 2 telefoon poorten. Het model wat er nu hangt is uitgebreider dan wat nu gebruikelijk is.

Als er de 16e nog geen signaal/verbinding is zullen we het weten 😉



Ik wacht in spanning af, haha. Ga wel helemaal door het stof als jij gelijk hebt. 😉

Het verschil zit em in 1 enkele utp tegen als ik goed kijk een coax uitgang en meerdere utp poorten en 1 of 2 telefoon poorten. Het model wat er nu hangt is uitgebreider dan wat nu gebruikelijk is.

Als er de 16e nog geen signaal/verbinding is zullen we het weten 😉

Ik wacht in spanning af, haha. Ga wel helemaal door het stof als jij gelijk hebt. 😉

Hoeft niet maar ga nu toch serieus denken om helpdesk medewerker te worden.
Reputatie 7
Badge +24
Ik wacht in spanning af, haha. Ga wel helemaal door het stof als jij gelijk hebt. 😉
Hoeft niet maar ga nu toch serieus denken om helpdesk medewerker te worden.


Niet doen, geen bal aan. Moet je met mensen zoals @Nadia werken.
Dit modem was zo'n twee jaar geleden geleverd door mijn toemalige provider Fiber (daarvoor Fype). Hierop werd ook de coax voor het radio-/televisiesignaal aangesloten.
Een jaar geleden heb ik mijn setupbox ingewisseld voor een Fritzbox 7360v2. Ik besloot toen om via internet tv te kijken. Het radiosignaal kwam nog door de coax (vergeten af te sluiten door Fiber).

Onlangs werd Fiber door M7 Group overgenomen. Alle diensten werden overgebracht naar Online.nl. Het signaal wijzigde, ik verloor mijn telefoonsignaal en de coaxverbinding werd afgesloten.

Grote ontevredenheid over de service bij Online.nl leidde mij naar de mogelijkheden bij KPN. Echter ben ik negatief verrast over hoe deze overstap nu gaat. DRIE weken geleden meldde Online.nl dat KPN mijn telefoonlijn had overgenomen (geen signaal!). Ik had toen Online.nl gemeld dat dit wel heel vroeg was. Zij zouden het telefoonsignaal weer terughalen (die ik bij hun ook nooit heb 'teruggekregen').

Na de sms van KPN hoorde ik vrijdag van een KPN-helpdeskmedewerker dat de verbinding inderdaad gerealiseerd was. Ook een helpdeskmedewerker van Online.nl meldde dat afgelopen donderdag de verbinding was overgenomen door KPN. Echter reageren naast de Experiabox ook mijn oude routers (Fritzbox en TPLink) niet op een signaal. Een laptop rechtstreeks aangesloten aan poort 1 ontving ook geen internetsignaal.

Dan vraag ik mij toch af hoe dit zo kan gebeuren? Wie zette mijn koppeling bij Online.nl over naar KPN?
Dat maakt het duidelijker deze NT moet vervangen worden. En normaliter ligt het initiatief bij de provider waar je naar yoe gaat niet waar je vandaan komt.

Kortom @Alex_P zal een monteur moeten sturen.
Reputatie 7
Badge +24
Hmm, dat is inderdaad raar. Je maakt gebruik van de overstapservice die wij aanbieden dat inhoudt dat wij je verbinding opzeggen. Dat geven we echter pas door als wij een werkend product hebben afgeleverd. Ik vind het oprecht naar voor je nu, kan echter op dit moment weinig voor je betekenen. Zou je zo een noodpakket willen bezorgen, Groningen -> Almere is helaas niet echt te doen. Jammer dat je geen mobieltje bij ons hebt, anders had ik daarmee nog iets kunnen doen wat internet betreft.

Voor nu is het helaas echt afwachten tot dinsdag.
De datum van levering staat op 16 april, dan zal het signaal worden geleverd. Dat staat ook in je orderbevestiging, ik citeer: "Uw verbinding wordt uiterlijk 16 april 2019 opgeleverd. Zodra uw verbinding gereed is, krijgt u een bevestiging via sms op telefoonnummer ****"



Na de sms van KPN hoorde ik vrijdag van een KPN-helpdeskmedewerker dat de verbinding inderdaad gerealiseerd was. Ook een helpdeskmedewerker van Online.nl meldde dat afgelopen donderdag de verbinding was overgenomen door KPN.


1 en 1 is een lijn die eerder dan verwacht is opgeleverd. Echter door een manco in de boekhouding blijkbaar onbekend dat er een NT wisseling moet plaatsvinden. Ik hoop voor Alex dat ik het mis heb en voor TS dat toch die wisseling in gang wordt gezet.
Reputatie 7
Badge +24
Ik ga dit volgende week toch nog navragen, begin aan mezelf te twijfelen door Galdor.
Met alle verschillende NT's die er zijn snap ik de mogelijke verwarring prima.


Als dit model wel moet werken zonder te worden vervangen, had dat de Guidion monteurs veel werk gescheeld en Telfort en dus indirect KPN heel veel geld bespaard met het vervangen van die NT's plus geen enkele klant had voor de omzetting thuis hoeven te zijn.

Ik ga ervanuit dat bij de overgenomen OBN klanten ook die NT wisseling heeft plaats gevonden.
Helaas @Alex_P , kans bestaat dat @Galdor68 toch gelijk heeft. Deze ochtend bracht geen euforie bij ons thuis. Het lampje van de Experia blijft ongewijzigd rood. Gisteren zat ik met d3 afdeling planning aan de lijn en er is een afspraak gemaakt voor een monteur. Donderdag op z'n vroegst, jammer genoeg. We blijven hier thuis nog even een offline 'vakantiegevoel' houden. Mijn mobiele internetbundel bij de 'concollega' maakt bijna overuren.
De dag is nog niet voorbij ik hoop voor je dat ik ongelijk heb.
Reputatie 7
Badge +24
Nou wat gek dit weer, ik schaam me ook redelijk diep nu. Heb dit ook nog nagevraagd hier voor de zekerheid. Mijn excuses, ook aan jou Galdor. Ik zie dat er een monteur is ingepland. Heb je voor morgen nog een noodpakket nodig?
Nou wat gek dit weer, ik schaam me ook redelijk diep nu. Heb dit ook nog nagevraagd hier voor de zekerheid. Mijn excuses, ook aan jou Galdor. Ik zie dat er een monteur is ingepland. Heb je voor morgen nog een noodpakket nodig?
Niet nodig die excuses. Ik had het graag mis gehad maar in dit geval was ik behoorlijk zeker.
@Alex_P Ach ik leer te overleven. Morgen zijn er teveel andere dingen, waardoor ik niet makkelijk een noodpakket in onvangst kan nemen en installeren. Donderdagochtend vroeg ben ik paraat voor de monteur. Tot die tijd is mijn mobiele bundel toereikend voor kleine taken.
@Onbereikbaar bij overstap ik ben toch wel benieuwd of de monteur geweest is vandaag en veel belangrijker werkt de aansluiting?