Vraag

KPN bereiken vanuit buitenland ivm INTERNET-storing

  • 17 June 2022
  • 12 reacties
  • 160 keer bekeken

Ik ben in het buitenland. Er is storing met internet op ons woonadres. Er is een koperkabel kapot getrokken op 650 meter van ons huis. Ik zie dat er geen vordering is in het herstel. En kan KPN niet bereiken. Want 0800 is niet bereikbaar vanuit het buitenland. En op +31612001200 word ik er af gegooid omdat ik geen KPN-mobiel heb. Ook een chat heeft niets opgeleverd. De service is uitermate belabberd. Wat te doen?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Hoi @Klant_Woerden . Welkom op het forum.

Zijn er meerdere huishoudens getroffen en is de storing bij KPN in beeld? 

Je kunt ons in het buitenland bereiken via het secretariaat:

Gegevens over KPN

Bezoekadres:  

KPN B.V.   Wilhelminakade 123   3072 AP Rotterdam

 

Telefoonnummer: +31 (0) 70 - 343 43 43

Thx, maar ook op het aangegeven nummer in Den Haag strand ik op een keuzemenu dat mij er af gooit. Storing is bij KPN bekend, er is een ticket, maar al een week lang gebeurt er voor mij niets merkbaars. Op afstand zie ik dat ik geen internet heb!

Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?

 

Done!

Er zijn daar wat zaken gaande met betrekking tot vergunningen en een verkeersplan, @Klant_Woerden .  Onze aannemers mogen op veel plekken niet zomaar graven. Zeker niet als het publieke ruimte is.  Er zit weinig anders op dan te wachten.

Ik heb gebeld met de gemeente(ambtenaar). Bij een storing als deze wordt er direct toestemming verleend om de storing op te lossen (en dus te graven).
Dus svp nogmaals de inspanning om het direct op te lossen. De gemeente werkt mee!!

Zo werkt het helaas niet, @Klant_Woerden .  Als er een kabelbreuk geconstateerd is maken wij een ticket aan.  Die komt na analyse bij de aannemer terecht. . Deze aannemers hebben dagelijks met dit soort kwesties te maken en hebben hun ingangen bij gemeente etc.   Dit proces zullen we moeten afwachten. Daar heb ik verder geen invloed op.

Dit bedoel ik nou: krijg ik onderstaande sms. Maar KPN: 0800 is niet bereikbaar vanaf het buitenland @KPN. Waarom gaat @KPN er van uit dat ieder binnen de Nederlandse grenzen verkeert? Biedt een fatsoenlijk alternatief aan!

 

“Beste klant, dit is ons telefoonnummer: 0800-020 15 57. Bel ons gratis terug over de storing die je hebt gemeld. Doe dit vanaf het aansluitadres (ma t/m vr 8.00-20.00 uur, za 8.00-18.00 uur). Voer deze code in: xxxxxxx. Kies daarna optie yy. Groet, KPN”

Hallo @Klant_Woerden vanuit het buitenland kun je bellen via +31612001200

Succes.

 

Typisch geval van afschuiven door KPN dus. Wij hebben nu ook al  vanaf vanmorgen 8:56u niks meer van KPN. Storing werd netjes gemeld (sms) maar het verhelpen ervan is al 2x verlengd en hoop niet dat we net als de schrijver van bovenstaande berichten ook zolang wachten moeten. Ondertussen vliegen mijn KPN mobiel data's rap van mijn abbo af dankzij hotspot op mijn gsm om mijn vrouw toch ook online te kunnen laten blijven bezig te zijn. In het verleden is bij ons in de buurt ook wat kapot getrokken maar was binnen halve dag opgelost. Dus op sommige plekken kan men wel het oplossen en op andere plekken niet? 

Badge +19

Misschien is het u ontgaan maar er overal nogal een tekort aan mensen.  Misschien heeft dat er mee te maken. 

@JanD en meelezers: helaas werkt +31612001200 alleen als je een mobiel nummer hebt van KPN. Als dat niet zo is, wordt je lijn keurig door de KPN-babbelbox verbroken, met de mededeling dat je contact moet opnemen met de provider van je mobiele abonnement. 
Geen oplossing dus door KPN. Wel meer frustratie 😖