Vraag

KPN box 12 slechter wifi dan voorheen

  • 27 July 2021
  • 10 reacties
  • 387 keer bekeken

Sinds de installatie van de Box 12 is de wifi op moeilijkere plekken in het huis enorm achteruit gegaan. Waar ik met de vorige modems nooit echte problemen had (kreeg wel minder wifi tekentjes en heel soms uitval) valt de wifi nu meteen weg, of is er soms zwakjes voor enkele seconden/ minuten.

Een enorme verslechtering dus.

 

Bij de KPN manager ‘test’ raden ze van die ronde ‘super wifi’ dingen aan, aanbieding voor € 120 of zo. Ja. lekker…. 

 

Het werkte prima, de vorige Experia V10…. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +10

120euro? 29,50 per stuk zijn de superwifi’s nu. De box12 zou niet onder moeten doen voor v10. Op welke apparaten merk je dit, en hoe ver sta je dan van de box12?

Beste Dennis, dank voor je reactie. Ik heb heel wat met het modem gezworven door de woonkamer en de afstand zal een meter of 10 zijn geweest toen ik m hoog in de woonkamer hing. Als ik m kort op het aansluitpunt hou dus een paar meter meer  

 Het gaat dan de laatste iPhone, iPad en Mac die geen of nauwelijks WiFi krijgen op de bovenste verdieping 


de helpdesk telefonist vertelde me inderdaad dat ik 2 superwifi’s nodig had die ik vanwege de problemen voor € 59 kon bestellen. 

Reputatie 7
Badge +10

Ok aangezien je bij de v10 ook al minder wifi streepjes had plus uitval, is het misschien geen slecht idee om de Superwifi’s aan te schaffen. Dan breid je het bereik wel uit want dichterbij de box12 werkt de wifi wel naar behoren?

 

Maar het is en blijft vreemd en jammer dat een nieuw en moderner modem een slechter WiFi bereik geeft. Dat is mijn klacht en mijn vraag gaat over dit rare verschijnsel wat ik ook teruglees in andere forum vragen. 
Ik begrijp dat ik versterkende tussen-kastjes kan kopen en dat het dan over is maar het is en blijft jammer. 

Reputatie 7
Badge +24

Niet alles wat een hoger versie nummertje heeft is ook op alle vlakken beter.

Badge +19

Een minder Wi-Fi bereik heeft juist voordelen.  Waarom moet ik last hebben van het Wi-Fi signaal van 3 huizen verder??? Meerdere Wi-Fi punten met een lager bereik is veel beter en je bent niemand tot last.

Joep, mijn modem vond op de plek waar ik in huis geen bereik had in de WiFi omgeving meer dan dertig actieve WiFi zenders. Dus ik weet niet wat je antwoord in mijn geval voor mij zou kunnen betekenen. 
Ik snap zelf echt wel dat bekabeling alles zou oplossen en meerdere WiFi punten voor mijzelf ook maar voor de buren dan weer niet…

Badge +19

Ik denk date de super wifi's ideaal zijn voor je. Maar dan wel bekabeld. Omdat gezien de drukte in jouw omgeving draadloos ten koste gaat van de snelheid. Als je verspreidt door het huis drie Wi-Fi punten hebt dan heb je door het hele huis super Wi-Fi en je gaat naadloos van het ene punt naar het andere. Er komt steeds meer Wi-Fi in de lucht. De 2.4GHz band is overvol en de 5GHz band  geeft hoge snelheden maarheeft weinig bereik.

Reputatie 7
Badge +24

Bekabeld is geen mesh. Maar wel veel beter dan mesh 😁

Badge +19

Ik heb het aangepast @Nick83