Beantwoord

KPN Box 12 VPN zorgt voor wegvallen verbinding naar werkomgeving

  • 17 January 2022
  • 31 reacties
  • 1016 keer bekeken

Ik werk sinds de pandemie thuis met een netwerk van KPN.

 

Op een gegeven moment is mijn connectie die loopt via een VPN naar mijn Werkomgeving enorm slecht geworden via WIFI, bekabbeld heb ik nergens last van, ook via een draadloze hotspot via een telefoon heb ik nergens last van. Op andere devices in mijn woning heb ik nul problemen met het netwerk.

 

Zou iemand mij kunnen ondersteunen

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 17 January 2022, 21:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

31 reacties

Reputatie 7

Op andere devices in mijn woning heb ik nul problemen met het netwerk.

Omdat je op die andere devices waarschijnlijk ook geen VPN gebruikt. 

Je hebt waarschijnlijk op die andere devices precies dezelfde verstoringen alleen merk je er niets van. 

Een hele vervelende eigenschap van veel VPN toepassingen is dat ze de VPN verbinding sluiten zodra er een verbreking van de netwerkverbinding gesignaleerd wordt. Een kleine hickup in de wifi verbinding is al genoeg. De wifi kan een seconde later weer actief zijn en dan hobbelt alles weer vrolijk verder uitgezonderd de VPN verbindingen want die zijn ondertussen gesloten.

 

Klopt het dat jij wifi apparatuur van KPN in gebruik hebt en zo ja welke?

hi WJB,

 

Klopt dat ik wifi apparatuur heb van KPN, ik heb namelijk een Experia box. Ik denk een v12.

maar dat zou ook anders kunnen zijn.

Reputatie 7

Als het de (zwarte) V12 is dan verklaart dat een heleboel.

Log eens in op https://mijnmodem.kpn en kijk wat de firmware versie is.

Eindigt het versienummer op 448?

Hi,

 

ja het versienummer eindigt op 448

Reputatie 7

Verzoek in het onderstaande topic om een rollback van de firmware.

Firmware versie 448 heeft behoorlijk wat problemen t.a.v. de wifi.

Kan ik iets doen?

Reputatie 7

Kan ik iets doen?

Heb je al gedaan wat ik in mijn vorige bericht schreef?

Reputatie 7
Badge +8

Probleemgevallen worden nu doorgerold naar 516 ipv teruggerold naar 312 vanaf morgen.

Zie post update:

 

Ik heb eronder gereageerd of ik een callback zou kunnen krijgen.

Reputatie 7

Ik heb eronder gereageerd of ik een callback zou kunnen krijgen.

Als je dan ook zorgt dat jouw forum profiel ingevuld is dan kan een moderator direct voor je aan de gang.

Ook geregeld.

 

ben benieuwd of ik nog iets hoor/zie van de verandering?

Reputatie 7

ben benieuwd of ik nog iets hoor/zie van de verandering?

Een moderator zal in dat andere topic reageren.

Super. Dankjewel voor de hulp!

Reputatie 7
Badge +19

@BasWillemsen Fijn dat er al hulp toegesneld is in jouw topic! Ook nog even de bevestiging hier in je eigen topic; ik heb de rollback naar de vorige softwareversie (312) van de Box 12 voor je aangevraagd. Deze wordt binnen enkele dagen (waarschijnlijk morgen al) voor je teruggezet. Zoals Bruistablet al vertelde zijn we ook druk bezig met een nieuwe softwareversie, je kunt het Box 12 update topic daarvoor blijven volgen. En we lezen natuurlijk graag hoe het straks na de rollback met je verbinding gaat.

Hi,

 

korte feedback naar aanleiding van bovenstaand. Er is eigenlijk niet echt iets merkwaardigs veranderd. Ik heb geen betere ervaring dan voorheen! 

Reputatie 7
Badge +19

@BasWillemsen Hi Bas, heb je al gecontroleerd welke versie van de firmware jouw KPN Box 12 nu heeft? Zo niet, welke heb je nu? En kan je specifieker beschrijven wat je nu ervaart? Dat maakt het gemakkelijker om met je mee te zoeken naar een oplossing, voor zowel mij als andere forumbezoekers. Het is ook handig als je deelt welke apparatuur je gebruikt naast het modem (merk en type). Ik vermoed dat er iets anders speelt, dat niet met de firmware van jouw modem te maken heeft.

Hi @Alexandra 

 

ik heb inderdaad nu de versie die eindigt op 312.

de ervaring is onveranderd. Een instabiele connectie met mijn werknetwerk waarmee ik via VPN Connect. Met een mobiel kan ik via een persoonlijke hotspot erop zonder enkele problemen, de WiFi op werk is verder geen probleem en ook mijn eigen WiFi op andere apparaten doet het perfect.

 

mijn modem is inderdaad een v12 box. Apparatuur waar het omgaat is een HP pc met een i5 processor met Windows 10 Enterprise 

 

hopelijk is dit voldoende informatie ?

Reputatie 7

de ervaring is onveranderd. Een instabiele connectie met mijn werknetwerk waarmee ik via VPN Connect.

Dan heb je vast nog last van korte onderbrekingen van de (wifi) verbinding waardoor de VPN verbinding ook verbroken wordt. Die VPN verbinding wordt zeer waarschijnlijk niet automatisch weer hersteld en dat is waarom je hier veel last van hebt. 

@wjb klopt.

 

dat bedoel ik dan ook met instabiel. En ik heb daar gewoon heel veel last van dus daarom ben ik opzoek naar een oplossing 

Reputatie 7

Weet je of die onderbrekingen alleen op wifi plaatsvinden?

Op een Hotspot via 3G heb ik nergens last van @wjb 

Reputatie 7

Op een Hotspot via 3G heb ik nergens last van @wjb 

En met een netwerkkabel want daar doelde ik eigenlijk op.

@wjb met de netwerk kabel werkt het ook zonder problemen! 

Reputatie 7

@wjb met de netwerk kabel werkt het ook zonder problemen! 

Dat had ik eigenlijk ook verwacht en ik hoop oprecht dat kpn eindelijk eens naar haar abonnees gaat luisteren want die mesh functionaliteit in de V10a, V12, "super"WiFi's en Experia WiFi's is echt rampzalig met dit soort fenomenen als gevolg.

Reputatie 7
Badge +19

@BasWillemsen Dankjewel voor de extra uitleg. Fijn dat @wjb intussen met je mee gedacht heeft, 't zit hem dus echt in de wifi verbinding. We nemen alle feedback mee en doen ons best om dit zo snel mogelijk in de volgende update(s) op te lossen. 

Je kunt intussen jouw KPN Box 12 resetten. Daarmee ga je naar de nieuwste firmware met versienummer 516 op het eind: We hebben nu een nieuwe versie van de software gemaakt, dit is versie SGEJ10000516. Deze versie brengt een grote verbetering in de verbrekingen. Daarnaast brengt het de nieuwe functie Extra Wifi (meer daarover hieronder). Deze versie hebben we eerder deze maand bij een testgroep uitgerold.