Beantwoord

KPN Box 12. Wifi 12 lijkt kapot, bekabeld netwerk en televisie werken nog.

  • 14 August 2021
  • 5 reacties
  • 237 keer bekeken

Goedemiddag, 

Sinds enkele dagen doet mijn Wifi het plotseling, na enkele weken van wel functioneren, het niet meer. Het lampje van de Wifi brand op de box zelf dan ook niet langer. Bedraad LAN en televisie werken nog geheel naar behoren. Er zijn geen wijzigingen geweest vandaar mijn aanname dat er iets in de box zelf fout zit. 

Gekoppeld aan de modem staat zowel het 2.4 & 5 GHZ netwerk op ENABELD maar status van beide is: DOWN en onvindbaar. (wel ingesteld als zichtbaar) zowel de kast waar glasvezel op binnenkomt is opnieuw opgestart,  Experia box is zowelfysiek gerest als via de Webinterface maar allen zonder resultaat. Tevens lijkt de wifi knop op de zijkant van het apparaat geen effect te hebben. 

 

Heeft iemand een goede suggestie om de wifi toch weer werkend te kunnen krijgen? 

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door BramterHeerdt 19 August 2021, 10:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7

En wat gebeurt er als je de V12 even uit en weer aan zet?

Dank voor je reactie!

Heeft geen verder effect, start netjes opnieuw op maar de Wifi blijft uit evenals het lampje.

 

mvg

Reputatie 6
Badge +10

Welkom op ons forum @BramterHeerdt!

Dat klinkt inderdaad vreemd, heb je deze problemen nog steeds? Zo ja dan wil ik je graag verder helpen. Zou je hiervoor je forumprofiel kunnen invullen met jouw gegevens? Geef je hier nog een reactie zodra je dat klaar hebt? (mits je mijn hulp uiteraard nog nodig hebt :grinning: )

Reputatie 7
Badge +10

Ok en onderste knopje links op de box12, 15 seconden ingedrukt houden, werkt ook niet?

De box12 een reset geven door pinnetje achterop ingedrukt te houden ook al gedaan?

Er zitten geen versterkers aan toch? ( dan nog zou de wifi niet uit zichzelf uit moeten gaan)

Dank allen voor de reacties.

Uiteindelijk al meermaals in contact gekomen met KPN. Uiteindelijk bleek geen enkele reset of knop m.b.t de wifi nog te werken en was de box "deels kapot". Vervangende box is inmiddels geplaatst het alles werkt weer naar behoren. 

Bij deze goed afgesloten!

 

Mvg