Beantwoord

KPN e-mailberichten ongevraagd naar mijn Gmail adres

  • 28 July 2019
  • 12 reacties
  • 252 keer bekeken

Ik heb sinds kort een gmail account aangemaakt en nu gaat ongevraagd al mijn KPNmail naar gmail. Hoe zet ik dit uit?
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 28 July 2019, 20:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Dat zal je toch echt wel zelf ingesteld hebben, want zoiets gebeurt niet zomaar.
Nee niets ingesteld. En als dat wel het geval zou zijn geweest, dan hoor ik graag hoe ik het uit moet zetten?
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Gemma, welkom hier.

Bedoel je hiermee dat je correspondentie vanuit KPN (facturen/nieuwsbrieven etc) naar je Gmail adres worden verstuurd? Of bedoel je dat alle e-mailberichten die op je KPN adres binnenkomen automatisch worden doorgestuurd naar je Gmail adres? Dat is namelijk een belangrijk verschil.

Ik hoor graag van je.
Ik zie soms (heel kort) dat mijn mail op @kpnmail.nl binnen komt. Soms blijft het daar even staan en kan ik het lezen en soms verdwijnt direct het naar mijn nieuwe gmail account.
Na het lezen verdwijnt het sowieso naar gmail.

Alle nieuwsbrieven/reclame/spam gaat meteen naar gmail.

Er staat uiteraard geen follow me of "automatisch doorsturen" aan op mijn kpnmail aan. Ook op mijn gmail account kan ik niets ontdekken.

Deze 2 email adressen hebben niets met elkaar te maken, behalve dat ik de accounthouder ben.

Als u het weet, dan hoor ik het graag.
Alvast dank
Gemma
Reputatie 7
Badge +24
Vreemd inderdaad. Welk e-mailprogramma gebruik je om je e-mail te lezen?

Nog even ter controle:

Log hier in. Ga dan rechtsboven naar 'Instellingen'. Klik daar links in het menutje op 'E-mail ' en daarna op 'Automatisch doorsturen'. Staat daar iets ingesteld?


Nee zoals ik al schreef. Daar staat niets aangevinkt
Bedoel je welke browser ik gebruik? Meestal Chrome en op min Apple op mijn telefoon.
Reputatie 7
Badge +11
Misschien helpt dit topic je verder? https://forum.kpn.com/e-mail-10/ontkoppelen-kpn-mail-van-gmail-461813
Deze had ik ook al gevonden, maar ik kan in gmail "persoonlijke info en privacy" niet vinden. Heb gezocht, maar geen idee waar dit staat.
Ik ben er nog een keer ingedoken en nu bij gmail zelf zoals hierboven aangegeven, maar ik heb dus geen "alternatief adres" aangemaakt of aangegeven. Ik kan dus ook niets uitzetten. Snap er helemaal niks van. Ga maar eens naar KPN bellen denk ik.
Reputatie 7
Badge +24
Dan is mijn advies ook om even te bellen met ons, desnoods kunnen we je apparaat overnemen. Naast je Apple telefoon bedoel je in Chrome op een laptop/pc? Laat me even weten mocht het niet lukken.

Bedoel je welke browser ik gebruik? Meestal Chrome en op min Apple op mijn telefoon.

Nee, ik bedoel een e-mailprogramma zoals Outlook, Thunderbird of Apple Mail op je laptop/pc. Daarmee kun je namelijk ook een doorverwijzing aanmaken voor binnenkomende berichten.
Reputatie 7
Badge +11
Vond nog een linkje,wie weet 😃https://www.samsung.com/nl/support/mobile-devices/account-en-synchronisatie-instellingen-op-je-smartphone-of-tablet-hoe-doe-je-dat/