Beantwoord

KPN FON doet het niet meer

  • 3 February 2020
  • 12 reacties
  • 264 keer bekeken

Hallo ik kan geen gebruik meer maken van KPN Fon, ik krijg de melding dat mijn account is opgeschort. Kunnen jullie het resetten? Ik krijg de melding als ik probeer in te loggen met mijn mobiele telefoon. 

Mvrgr Heleen

icon

Beste antwoord door HeleenDijkslag 4 February 2020, 17:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Hoi @HeleenDijkslag . Welkom op het forum.

Wat vervelend dat het niet meer werkt. Kun jij je profiel aanvullen en mij een seintje geven dan ga ik voor je kijken.

 

Hoi Erwin, ik heb mn naam adres en producten ingvuld, is dat voldoende? gr heleen

Het lijkt er op dat FON uit staat op je Experiabox, @HeleenDijkslag . Als je wilt zet ik dat voor je aan. Op die manier zou het weer moeten gaan werken. 

Hallo Erwin, ik wilde je vragen of ik het zelf kon doen en ben even op zoek gegaan. Ik ben namelijk graag zelfredzaam (ook al snap ik niet altijd alles, het is wel leerzaam ;) Ik denk dat ik het gevonden heb en heb ingelogd in de Experiabox...is dat het vinkje KPN Fon onder het tabje Wifi en dan submenu Public Wifi? Die heb ik net zelf op Aan gezet. Is dat dan wat de truc moet doen?  Was het probleem dan dus dat ik zelf mijn netwerk niet (meer) deelde en dat ik daarom zelf ook geen toegang had tot andere KPN Fon netwerken? Groetjes Heleen

Daar word ik blij van, @HeleenDijkslag . :-)  Klopt helemaal. Als ik nu je lijn doormeet staat het nog steeds uit, klopt dat? 

Ik ben benieuwd of je het op die manier weer aan de praat krijgt. Laat je de uitkomst weten?

Hoi Erwin, ach wat suf, heb ik niet op “opslaan” geklikt zeker… nu wel…. zie je het nu ook goed staan? Ik zal zsm proberen of het nu wel weer lukt … ik moet dan alleen wel in de buurt van KPN Fon netwerken zijn, ik laat het weten. In ieder geval bedankt voor je hulp tot zover, ik heb in ieder geval weer iets geleerd :)

Groetjes Heleen

De blokkade is er af, kan ik nu zien! Je kunt het ook op je eigen FON testen. Dat zou gewoon moeten werken. Je telefoon zal wel de neiging hebben om met je eigen wifi te verbinden dus dan is het misschien praktisch om deze verbinding (tijdelijk) te verwijderen.  Ik zie nu in ieder geval geen blokkades meer

Hoi Erwin, ik heb mijn eigen FON geprobeerd.. in eerste instantie kreeg ik de melding “internet misschien niet beschikbaar” maar bij 2e poging kon ik toch inloggen.

Alleen nu het volgende...nu de KPN Fon vink weer op AAN staat… maakt mijn laptop steeds automatisch verbinding met het KPN Fon netwerk ipv mijn normale Wifi netwerk… dat zou op zich geen punt moeten zijn want ik zit dan toch immers op mijn eigen netwerk? Maar… ik heb via KPN FON kennelijk toch een slechtere verbinding, ik krijg bijna geen enkele internetpagina meteen geopend… ik krijg heel vaak de melding dat de server niet beschikbaar is en ik zie elke keer het Wifi icoontje zoeken. En hij probeert dan niet automatisch alsnog verbinding te maken met het gewone netwerk. Ik vermoed zelfs dat deze issues de reden zijn geweest dat ik ooit dat KPN fon heb uitgezet hier. Wat ik nu wilde doen… is het KPN Fon netwerk op mijn laptop “vergeten”, net als je kunt doen op je mobiel. Maar dat schijnt niet te kunnen??? Weet je wat ik moet doen om dit te fiksen? Alvast bedankt! Groetjes Heleen

Hoi @HeleenDijkslag . Als jij het enige FON punt in jouw omgeving bent is dat niet geschikt om lekker mee te internetten. Op jouw laptop zou je een overzicht van je draadloze netwerken tevoorschijn moeten kunnen toveren. Hier staat ook dat FON netwerk bij gok ik. Met de rechtermuisknop zou je het netwerk (of althans de gemaakte verbinding) moeten kunnen verwijderen. 

Daarna is het zaak dat je weer met je eigen netwerk verbindt en die op automatisch verbinding maken zet. Zo ben je, hopelijk, van de problemen af.

Mocht het niet lukken, laat het weten.

p.s.

 

bij mij heet het, als ik met rechts klik op het netwerk ‘Netwerk niet onthouden” .. Die moet je hebben. 

Hoi Erwin, ik vermoed dat jij op een Microsoft computer zit te werken? Want op mijn Mac heb ik wat andere opties. Ik kan bijv niet een Netwerk “vergeten” of “niet onthouden”. Maar ik heb na wat speuren in geavanceerde instellingen iets gevonden wat hopelijk de truc gaat doen. Als het goed is heb ik de voorkeursvolgorde van netwerken veranderd, zodat mijn eigen netwerk boven de KPN Fon staat. Ik ga nu proberen of dit werk. Opnieuw bedankt voor je support! Groetjes Heleen

Oh. Dat wist ik niet. Ik doe altijd de aanname dat mensen microsoft hebben, sorry :-)

Goed dat je zelf al iets hebt gevonden. Ik lees het wel als er meer vragen zijn.