Met de service tool krijg ik KPN fon niet uit. Ik kan inloggen in de Experia V10a maar vervolgens niet vinden waar ik KPN fon te lijf kan gaan. De link naar de pagina met aanwijzingen werkt niet meer. Wie kan me helpen?
dankdankdank, Paul
Met de service tool krijg ik KPN fon niet uit. Ik kan inloggen in de Experia V10a maar vervolgens niet vinden waar ik KPN fon te lijf kan gaan. De link naar de pagina met aanwijzingen werkt niet meer. Wie kan me helpen?
dankdankdank, Paul
Beste antwoord door Nadia
Hey
FON op je modem
Wanneer je FON aan hebt staan gebruikt dat maximaal 2 Mbit/s. In je woning is er technisch tot 1.000 Mbit/s down beschikbaar omdat er glasvezel is aangelegd. En daar waar het technisch mogelijk is wordt de afgenomen abonnementssnelheid niet strak afgekapt door ons. Dit doen we om jou als klant de beste internet en tv-ervaring te bieden. Je neemt een abonnement bij ons af van 100 Mbit/s. En omdat er dus meer dan dat haalbaar is, zal je in de praktijk, via een bekabelde verbinding, ook meer halen dan die 100 Mbit/s. Dat is meer dan genoeg om FON naast je eigen (wifi-)netwerk ruimte te geven.
Neemt niet weg, en daarom was ik ook zo geconcentreerd op je initiële vraag, dat je via de servicetool of middels inlog op het modem de instellingen van FON zouden moeten worden overgenomen. Dat wordt dus helaas niet gedaan. Normaal gesproken zou ik dit probleem najagen en intern vragen zich hiermee bezig te houden. Maar, in augustus wordt FON door ons landelijk voor elke gebruiker uitgeschakeld. Dan is bovenstaande probleem automatisch verholpen. Daarnaast is het daadwerkelijke issue wat je aankaart hiermee niet verholpen: een slecht wifi-signaal.
Hoe verbeter je dan wel het wifi-signaal?
Het succes van een goed wifi-signaal is afhankelijk van vele (externe) factoren in en rondom je woning. Het draadloze netwerkverkeer gaat door de lucht over een bepaalde frequentie. Die netwerken kunnen elkaar wegdrukken. Zoal je al hebt geconstateerd door de wifi monitor is het om je heen erg druk, hierdoor zal de snelheid van het draadloze internet afnemen.
Ook wordt wifi onderweg gehinderd door signalen van andere apparaten. Kijk maar eens om je heen in huis: er zijn vast ‘wifiverstoorders’ aanwezig, zoals de magnetron en tv. Ook obstakels zoals; muren, staal en beton moet het netwerk doorheen gaan. Isolatiemateriaal hebben ook een negatief effect op het wifi-signaal. Zo kun je in elke ruimte, ook verschillende uitkomsten van snelheden meten. Dat is afhankelijk van de afstand van het apparaat tot het modem en alle bovengenoemde storingsbronnen die het draadloze signaal moet overbruggen. Ieder huis en huishouden is verschillend, de een heeft meerdere storingsbronnen dan de ander. We kunnen je helpen met advies op maat door de KPN Wifi Manager. Dat is een online tool die we hebben ontwikkeld om je te helpen wifi bij je thuis te verbeteren. Eerst meet je de wifi-kwaliteit in een aantal verschillende ruimtes. Je geeft antwoord op een paar korte vragen en je loopt door je huis om je internetsnelheid te meten. De Wifi Manager geeft je daarna advies passend bij jouw woonsituatie. Handig om het eens te proberen.
Meer info over trage wifi lees je op: Oplossingen voor trage en wegvallende wifi :)
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.