Vraag

KPN FON met experia WIFI

  • 15 November 2019
  • 2 reacties
  • 48 keer bekeken

Ik heb een Experiabox v10  (niet de 10a) met twee bekabeld aangesloten experia wifi modems.

Hierdoor is mijn wifi van de Experiabox uitgeschakeld en kan niet meer ingeschakeld worden.

Helaas is hierdoor ook KPN-FON uitgeschakeld.

Kan in deze situatie het administratieve vinkje in de centrale voor KPN-FON niet ingeschakeld worden,

zodat ik hier het weer in het buitenland  kan gebruiken?


2 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @roodborst, welkom op ons Forum. 
Helaas kan ik bij voorbaat al zeggen dat KPN Fon, ondanks het feit dat er een KPN Fon functie aangezet kan worden in de Experia Wifi, niet gaat werken. Hier is helaas geen oplossing voor. 
In jou geval, is de enige oplossing om de Experia wifi's los te koppelen van de Experiabox V10 om weer gebruik te maken van KPN Fon. 

Hopelijk kun je hiermee uit de voeten. 

Helaas moet ik constateren dat KPN niet meer FON wil ondersteunen in het algemeen en wordt Nederland een witte vlek op de internationale FON kaart. Voor veel mensen een aandachtspunt bij het kiezen van de provider.

(geen FON dus met experia-wifi en ook niet met experiaboxv10a)

Het moet technisch eenvoudig zijn om dit wel te doen maar administratief wil KPN er dus niet aan.

Waarom niet alle KPN gebruikers FON geven dan is het probleem met de modems opgelost.

Reageer