Beantwoord

KPN glasvezel - KPN Box 12 - Kabel langzamer dan wifi

  • 15 March 2022
  • 6 reacties
  • 164 keer bekeken

 

Sinds vandaag ben ik klant bij KPN en heb ik een glasvezel abonnement van 200 mbps. Op mijn privé laptop maak ik gebruik van de wifi en ontvang ik de beloofde downloadsnelheid. Wanneer ik mijn werk laptop gebruik via de kabel is het internet aanzienlijk minder snel. Mijn werk laptop heeft verbinding via een VPN. Voorheen had ik bij Ziggo dit probleem niet.

 

Kan iemand mij wellicht verder helpen?

 

 

Prive laptop via wifi
Werk laptop via de kabel

 

icon

Beste antwoord door M_deGroot 15 March 2022, 15:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24

En als je VPN uit zet?

Zonder VPN een stuk beter. Helaas is de laptop onbruikbaar zonder de VPN, maar dat is een issue dat niet voor dit forum is. @Nick83 

Werk laptop via kabel zonder VPN

 

Reputatie 7
Badge +24

Waarschijnlijk is de verbinding van de VPN server en KPN minder snel de de verbinding tussen de VPN server en Ziggo. 

Duidelijk, dank voor de hulp! Ik ga het bespreken met de IT afdeling van mijn werkgever. 

heb al einige tijd kpn glasvezel  ..vind niet dat de verbinding sneller is geworden dan op de voormalige koper aansluiting

heb al einige tijd kpn glasvezel  ..vind niet dat de verbinding sneller is geworden dan op de voormalige koper aansluiting

Hallo @jelte5 , bij de overgang naar glas word je verbinding ook niet sneller, maar wel stabieler en je hebt een synchrone up- en down snelheid.

Voorbeeld: bij koper had je een 50/5 snelheid, bij glas heb je nu een 50/50 snelheid.