Beantwoord

KPN hussel in buitengebied

  • 12 February 2020
  • 31 reacties
  • 412 keer bekeken

Ik woon in het buitengebied en heb KPN hussel. Ik heb maar 7mbit snelheid.Nu staat de 5 euro korting niet op de factuur. klantenservice zegt daar ook nooit van gehoord te hebben.Via de chat was mij wel bevestigd korting te  krijgen. Wie kan mij verder helpen?

icon

Beste antwoord door Paul van KPN 24 March 2020, 10:40

Bekijk origineel

31 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Maureen en Paul en welkom op het forum! Ik zoek graag voor jullie uit hoe het met de korting zit. Wil je hiervoor je adresgegevens in je forumprofiel zetten en hier een seintje geven wanneer je dit gedaan hebt? Dan kan ik op onderzoek uit. :slight_smile: Ook ben ik benieuwd of er Sneller Internet Buitengebied is aangevraagd bij de bestelling. Wil je dit ook laten weten? Ik hoor het graag! 

Reputatie 7
Badge +17

Bedankt voor het berichtje! Ik heb de bestelling bekeken en ik zie dat Sneller Internet Buitengebied is aangevraagd. Hiermee wordt er extra snelheid toegevoegd aan de lijn voor de vaste diensten via het mobiele netwerk. Daardoor kom je niet in aanmerking voor de €5,- korting, omdat de snelheid hiermee boven de minimale grens van 12 Mbit/s komt. Vandaar dat deze niet op de factuur genoemd staat! 

Maar de snelheud is  geen 12 mbit. Ik kom op 7 bij meting. Ook na het sneller internet

Graag je reactie

Met vriendelijke groet Maureen 

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Eigenlijk moet je bekabeld meten...

Eigenlijk moet je bekabeld meten...


ja dat is waar kpn van uit gaat

maar ik denk dat het ook bekabeld niet veel meer zou zijn

@Maureen en Paul

zou je deze test met een aangesloten laptop/pc direct op de experiabox willen uit voeren en de test hier plaatsen

Je zou denken dat ‘sneller internet buitengebied' niks doet. Is dat wel goed aangesloten? Het modem van 'buitengebied’ moet op een poort v.d. Experiabox zitten.

Nu bekabeld getest rechtstreeks op de poort van de experiabox. Poging 1 verbonden met wifi , poging 2, 3 en 4 wifi uitgezet. Poging 5 weer met wifi aan. HIj lijkt er echt niets uit te halen. KPN graag reactie want de beloftes bij het afsluiten blijken niet waargemaakt kunnen worden.

 

Reputatie 7
Badge +25

Hi @Maureen en Paul. Sanne is er een paar dagen niet, vandaar dat ik reageer.

De snelheid die je nu haalt lijkt natuurlijk nergens op. Ik heb enkele metingen uitgevoerd en de conclusie is dat ik graag een monteur langs stuur om dit op te lossen. Ik stuur je een privébericht voor de details. Reageer je daar op?

Reputatie 7
Badge +25

Update: monteur is ingepland voor komende vrijdagochtend. :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Maureen en Paul! Ik neem hem weer over van forum Paul. :smile:  Ik zie dat de monteur inmiddels langs is geweest maar dat deze het niet op heeft kunnen lossen en een andere partij aan heeft gestuurd. Laat je ons weten hoe alles verloopt? Ik hoop dat de oplossing er nu snel is! 

Beste Sanne, 

Monteur is vandaag langsgeweest maar heeft het ook niet kunnen oplossen. Volgende week komt er weer iemand langs. Ik hoop dat het dan wel zal werken. Ik zal je op de hoogte houden.

Met vriendelijke groet Maureen en Paul

Reputatie 7
Badge +17

Helder, ik zal voor jullie duimen en wacht het bericht af! :thumbsup_tone1:

Beste Sanne, 

Vandaag een monteur langs geweest. Hij heeft het wederom niet kunnen oplossen. 

Van KPN kreeg ik echter een email waarin stond dat het probleem opgelost zou zijn.

Graag je reactie

Met vriendelijke groet, Maureen en Paul

Beste Sanne,
Vandaag maar weer een uurtje met KPN gebeld (dat wil zeggen grotendeels in de wacht gestaan) Ons is nu verteld dat KPN het niet voor elkaar kan krijgen om onze internetsnelheid hoger dan 7 tot 8 mbit te krijgen. Jammer, na heel veel gebeld te hebben met  KPN en 2x een dag vrij genomen te moeten hebben omdat er een monteur langs zou komen. Allemaal voor niets dus. Na een gesprek met een technische dienst van KPN werden we doorverbonden met  iemand die ons nu wel een compensatie wilde geven (zoals bij aanvang abonnement beloofd), maar wat blijkt nu, dan moeten we weer een jaarabonnement nemen terwijl we al meer dan 30 jaar lid zijn van KPN zijn en gewoon een maandelijks opzegbaar contract hebben. Overigens is ons bij aanvang abonnement ook beloofd dat er qua abonnement niets zou wijzigen. Ik voeg een screenshot bij van de chat die ik met KPN had.
Kun jij iets voor ons betekenen? Her enige wat wij willen is de toegezegde korting op ons contract en onze abonnementsvoorwaarden als maandelijks opzegbaar laten staan.


Met vriendelijke groet, Maureen en Paul

Reputatie 7
Badge +17

Hoi Maureen en Paul, bedankt voor de updates! Wat ontzettend jammer dat het niet gelukt is om de snelheid hoger te krijgen. :frowning2: Ik kan geen notities van de laatste monteur in mijn systeem vinden. Als ik de notitie van de technische dienst van gisteren lees was de conclusie dat je te ver bij de wijkcentrale afzit, maar het lijkt me juist dat Sneller Internet Buitengebied daarbij moet helpen. Hebben ze nog toe kunnen lichten waarom dit niet lukt? Is het mobiele netwerk bij jou niet sterk genoeg? Ik vraag dit om zeker te weten dat er ook naar Sneller Internet Buitengebied is gekeken, want daar ging het hier juist om. Ik wil ook zeker weten dat we het maximale uit je verbinding hebben kunnen halen, want 6 Mbit/s lijkt me geen pretje. 

Mocht je hier liever geen werk van willen maken en je nu alleen op het abonnement en de prijs willen focussen, dan heb ik daar ook alle begrip voor. Ik heb niet de mogelijkheid om het abonnement zo aan te passen dat hij helemaal hetzelfde blijft, maandelijks opzegbaar én je de €5,- korting krijgt voor traag internet. Echter kunnen we wel samen sparren over wat er wel voor mogelijkheden zijn, zeker als blijkt dat er vanuit ons niet meer snelheid mogelijk is bij jou. Ik hoor daarom graag wat je liever wilt! 

Beste Sanne,

Ons leek het ook dat sneller internet buitengebied zou helpen, juist omdat we dat advies ook kregen van KPN. De conclusie dat wij te ver van de centrale zitten is het enige dat wij weten. De monteur van vorige week zei dat we wel een snelheid van 30 mbit zouden moeten kunnen halen. De monteur van gisteren ging wel weg met de opmerking dat er een meetspecialist moest komen. De meneer die ik gisteren aan de telefoon had en alle gegevens erbij had gepakt zei dat de snelheid met geen mogelijkheid verhoogd kon worden. 

Het allerliefste hebben we natuurlijk een normale internetsnelheid. Dus als er nog opties zijn horen wij dit graag. Maar als dat niet mogelijk is dan willen we van de eerder toegezegde korting gebruik maken en zoals ook was toegezegd zonder ons abonnement te wijzigen naar een jaarcontract. (zie screenshot chat)

 

Ik hoor graag je reactie,

 

Met vriendelijke groet,

Paul en Maureen

Reputatie 7
Badge +17

Goed om te weten, dan ga ik toch navraag doen bij mijn collega. Als het klopt dat de snelheid met geen mogelijkheid omhoog te krijgen is ben ik erg benieuwd waarom en of Sneller Internet Buitengebied hier echt niks in kan betekenen, zeker als je zo ver bij de wijkcentrale verwijderd bent. Ik ben woensdag weer aan het werk en ik hoop dan antwoord te hebben! Ik houd je op de hoogte. :muscle_tone1:

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Maureen en Paul! Even een samenvatting voor de meelezers: 

Mijn collega gaf aan dat de aansluiting te ver bij de wijkcentrale vandaan zat en dat de snelheid daardoor nooit erg hoog zal worden. Echter gaf dit geen antwoord op de vraag waarom Sneller Internet Buitengebied dan niet voor verbetering zorgde. Daar ben je over opgebeld door een andere collega, die constateerde dat je nog een Experia Box V9 had. Sneller Internet Buitengebied werkt alleen samen met een V10, dus afgelopen vrijdag (13 maart) is er een monteur langs geweest om de Experia Box om te ruilen. Als ik zijn notitie mag geloven heeft dit gewerkt en heb je nu sneller internet. Klopt dit? Ik hoop dat de internetverbinding nu verbeterd is en ben erg benieuwd naar jullie bevindingen!

Hoi Sanne, 

Afgelopen vrijdag inderdaad een nieuwe Experiabox om te ruilen naar een V10.

Onze snelheid  was 7mbt en is na het plaatsen naar ong. 14mbt. gegaan. Wel een verbetering maar nog niet wat we ervan verwacht hadden.

Met vriendelijke groet,

Maureen en Paul

Reputatie 7
Badge +25

14 Mb/s is inderdaad zeer beperkt. Een verdubbeling, maar nog steeds best traag.

Zou je nog eens wat speedtestjes willen doen? Zonder dat de tv-ontvanger of andere internetapparatuur aan staan natuurlijk.

Hoe branden de lampjes op het 4G-modem?

Goedemuddag,

De speedtest is gedaan met alle internet apparatuur uit. Ook de tv stond uit.

Het aantal lampjes dat brand zijn  2 van de 3.

Met vriendelijke groet Maureen en Paul

Reputatie 7
Badge +17

Helder, dat zijn de lampjes die vertellen hoe sterk het bereik is? Ik ben benieuwd of we die vol kunnen krijgen. Wil je de 4G router richting het zuidoosten plaatsen? Daar zit de dichtstbijzijnde zendmast. Plaats hem het liefst bij een raam. Ik ben benieuwd hoe de snelheid dan is! 

Hoi Sanne,

Monteur 1 zei dat hij goed stond. En dat is inderdaad op ger zuidoosten onder een raam van een schuin dak. Monteur 3 zei dat hij eigenlijk op het westen zou moeten staan. De bekabeling daarvan zou nogal wat impact hebben en toen zei monteur 3 ook dat de plek waar hij nu staat dan het beste is. Dus hij staat al zoals jij nu aangeeft.

Met vriendelijke groet Maureen en Paul

Reageer