Beantwoord

KPN Kast pal voor je voordeur

  • 4 February 2019
  • 32 reacties
  • 1493 keer bekeken

Reputatie 2
Badge
Onlangs werd er pal bij mij voor de voordeur een ontiegelijke grote lelijke kast geplaatst.
Hier stond voorheen een klein kastje waar ik nog wel mee leven kon maar dit kan echt niet.
Ik dacht eerder bij de gemeente te moeten zijn maar deze zei ik moest mij tot KPN richten.
Ik zou graag deze kast verplaatst zien meer richting de hoofdweg.
De kabels lopen ook naar de hoofdweg dus dit mag geen probleem zijn.
Ik probeer het dan eerst maar hier netjes op te l;ossen daar ik geen mail kan sturen naar KPN.
Kortom ik wil deze kast niet precies voor mijn voordeur hebben staan.

icon

Beste antwoord door Peteral 1 March 2019, 06:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

32 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ikzelf zou het ook niet zo leuk vinden zo'n kast voor mijn deur. Ik hoop voor u dat ze hem verder op plaats ze 🤔
Dat is inderdaad niet fraai. Hij staat echter volledig op openbare weg. Het lijkt me idd een KPN kast. Die v.d. kabel zien er anders uit.

Zodat je door een moderator geholpen kunt worden zou je je gegevens willen invullen in je forumprofiel? Deze gegevens zijn niet publiek te zien.
I.i.g. voor- en achternaam, postcode + huisnummer, klantnummer(s) (indien klant van KPN), Tel.nr. (op de regel Persoonlijke opmerkingen)
Na het invullen onderaan op {Sla wijzigingen op} klikken.
Reputatie 7
Badge +28
Oh, wat erg! 😡

Dit wil niemand !
Kon hij echt niet in je huis geplaatst worden.
Zo voor de deur is echt slordig.
Heb met jullie te doen.
Reputatie 7
Wow, echt weer een gevalletje niet nadenken, de werkopdracht zegt hier plaatsen dus ...
Soms kan je niet bevatten hoeveel (weinig) grijze cellen iemand in zijn hoofd heeft zitten om dit gewoon klakkeloos uit te voeren.
De fout is echter al veel eerder gemaakt want dit had natuurlijk nooit zo van de tekentafel mogen komen.
Ik ga er vanuit dat dit gewoon netjes rechtgezet wordt.
Reputatie 7
Badge +10
Kleine achtergrond: Deze kast staat precies op de plek van de oude kast omdat er daardoor helemaal niets met de koperkabels gedaan hoeft te worden. De ombouw van de oude kast wordt er afgetild zodat alleen de kale koperverdeler nog blijft staan en daarom heen wordt een nieuwe grote kast geplaatst. In het ene deel van die nieuw kast zit dan nog steeds de oude koperverdeler. In het andere deel van de nieuwe kast komt de actieve apparatuur waarop men dan wordt aangesloten.
De woningen die met hun kabels uitkomen op deze verdeler kunnen daardoor straks met 100 of 200 Mbit per seconde downloaden.

Dat dit niet bijzonder fraai is kan ik dan wel weer begrijpen.
Reputatie 7
Badge +9
Zeker niet fraai 🤔
Dank voor je melding, @Peteral . Hier zou ik ook niet vrolijk van worden.
Ik laat je zo spoedig mogelijk weten of dit een kast van ons is en zo ja, of er iets aan te doen valt.
@Peteral Je hebt je profiel nog niet aangevuld. Zo kan ik niet duiden waar deze kast staat. Zou je dat kunnen doen en mij een seintje geven?
Al iets van Banana Split gehoord?
Reputatie 2
Badge
Kleine achtergrond: Deze kast staat precies op de plek van de oude kast omdat er daardoor helemaal niets met de koperkabels gedaan hoeft te worden. De ombouw van de oude kast wordt er afgetild zodat alleen de kale koperverdeler nog blijft staan en daarom heen wordt een nieuwe grote kast geplaatst. In het ene deel van die nieuw kast zit dan nog steeds de oude koperverdeler. In het andere deel van de nieuwe kast komt de actieve apparatuur waarop men dan wordt aangesloten.
De woningen die met hun kabels uitkomen op deze verdeler kunnen daardoor straks met 100 of 200 Mbit per seconde downloaden.

Dat dit niet bijzonder fraai is kan ik dan wel weer begrijpen.


Ja maar een kleine kast of zo'n koelkast is wel een heel verschil. Deze kast wil ik echt niet zo voor de deur hebben staan.
Ik heb gezien dat alles voor naar de hoofdweg loopt dus kan die kast rustig een stukje opschuiven.
Ik wil gewoon niet zo'n grote kast voor mijn voordeur.
Reputatie 2
Badge
@Peteral Je hebt je profiel nog niet aangevuld. Zo kan ik niet duiden waar deze kast staat. Zou je dat kunnen doen en mij een seintje geven?

Net gedaan
Reputatie 2
Badge
@Peteral Je hebt je profiel nog niet aangevuld. Zo kan ik niet duiden waar deze kast staat. Zou je dat kunnen doen en mij een seintje geven?

Gedaan
Reputatie 7
Ja maar een kleine kast of zo'n koelkast is wel een heel verschil. Deze kast wil ik echt niet zo voor de deur hebben staan.
Daar geef ik je groot gelijk in.
Bij dat rustig een stukje opschuiven komt nog heel wat kijken aan vergunningen en kruizende leidingen die het moelijk kunnen maken.

Ik ben wel benieuwd naar een wat meer totaal beeld is het een groot grasveld?
Het is zeker jammer dat de voordeur in de zijgevel zit althans zo lijkt het dat maakt het inderdaad vervelender.
Reputatie 2
Badge
Bij dat rustig een stukje opschuiven komt nog heel wat kijken aan vergunningen en kruizende leidingen die het moelijk kunnen maken.

Ik ben wel benieuwd naar een wat meer totaal beeld is het een groot grasveld?
Het is zeker jammer dat de voordeur in de zijgevel zit althans zo lijkt het dat maakt het inderdaad vervelender.


Het grasveld loopt vanaf de stoep aan voorkant helemaal door naar de rand van de straat die er achter langs loopt en tot aan de rand van deze zijstraat. Best een groot grasveld. Die kast wil ik niet voor mijn voordeur. Als er zo'n kast bij meneer kpn directeur zelf zo voor de deur geplaatst werd weet ik zeker dat die vergunningen zo rond waren. die wil zo'n kast ook niet pal voor zijn voordeur.
En dat de deur daar zit tja die zat er al bij de bouw van de wijk al zo in.
Ik probeer deze op een nette manier nu met de KPN te kijken naar een oplossing. Anders moet het toch via een andere weg waar niemand wat aan heeft.
Kruizende kabels geloof ik niet in want ik heb al wel gezien dat al deze kabels naar de hoofdstraat lopen. Nou dat is precies de kant op waar ik die kast heen wil hebben.
Perfect.
Er zal beste op een nette manier een oplossing te vinden zijn waarbij de gemeente die eigenaar van de groenstrook zal zijn mee moet werken ofwel vergunning voor verplaatsing geven. Verderop kunnen stroomkabels en gasleidingen de telefoonkabels kruizen waar de fundering van die kast mee in knoop kan komen. Uit de reactie van Wardt begrijp ik dat hier de bestaande onderbouw is gebruikt. Dus die moet dan ook worden verplaatst of vervangen. Geen idee hoeveel downtime op de verbinding zo'n project gaat geven.

Maar dus een goeie meter of anderhalf in dezelfde lijn richting de weg zou dus een acceptabele oplossing zijn?
Reputatie 2
Badge
Er zal beste op een nette manier een oplossing te vinden zijn waarbij de gemeente die eigenaar van de groenstrook zal zijn mee moet werken ofwel vergunning voor verplaatsing geven. Verderop kunnen stroomkabels en gasleidingen de telefoonkabels kruizen waar de fundering van die kast mee in knoop kan komen. Uit de reactie van Wardt begrijp ik dat hier de bestaande onderbouw is gebruikt. Dus die moet dan ook worden verplaatst of vervangen. Geen idee hoeveel downtime op de verbinding zo'n project gaat geven.

Maar dus een goeie meter of anderhalf in dezelfde lijn richting de weg zou dus een acceptabele oplossing zijn?



Dat zal acceptabel zijn als hij niet meer precies voor de deur staat.
En ze hebben gegraven vanav de hoofdweg om nieuwe kabels tot te voegen en er zitten daar geen gas o.i.d. in de grond.
Dus moet mogelijk zijn.
Dank voor de gegevens, @peteral! Ik heb het aangekaart bij infra en laat je zo spoedig mogelijk weten wat we hier mee gaan doen.
Reputatie 2
Badge
Dank voor de gegevens, @peteral! Ik heb het aangekaart bij infra en laat je zo spoedig mogelijk weten wat we hier mee gaan doen.

Dank je Erwin. Ik wacht het af.
Reputatie 2
Badge
Even een update, KPN is inmiddels bij mij aan de deur geweest en hebben me gezegd dat ze mij volledig begrijpen.
Ze gaan kijken wat technisch en optisch de beste oplossing zal zijn.
Ik moet zeggen dat ze heel aardig zijn en proberen een oplossing te vinden.
De oplossing is er nog niet maar tot nu toe wil ik ook kwijt dat dit van mij uit naar KPN een positieve ontwikkeling is.
Dus ook positieve dingen wil ik melden hier op het forum.
KPN bedankt voor toch wel een snelle actie van jullie kant uit.
Nu hopen op de beste haalbare oplossing.
. . . .Dus ook positieve dingen wil ik melden hier op het forum.
Helemaal mijn motto !

Heel veel dingen gaan ook goed, bij kpn en in de rest vd wereld maar dat krijgt meestal geen of igg te weinig aandacht 😕
@Peteral Ik hoop dat er een nette oplossing gevonden wordt! Dank voor je bericht!
Reputatie 2
Badge
Brief van de Kpn gehad. De 21ste komen ze de kast anders neer zetten.
Dank voor de vlugge medewerking Kpn.
Top! Dat is goed om te lezen! Dank voor je update!