Beantwoord

KPN liever nieuwe klanten dan oude te behouden?

  • 10 March 2020
  • 7 reacties
  • 221 keer bekeken

Wij zijn al jaren klant van Kpn, zowel thuis als mobiel. Ik wilde afgelopen zondag mijn thuiscontract opwaarderen naar een Hussel 100 abonnement omdat ik een 4K TV gekocht heb en gaarne de juiste ontvanger hiervoor erbij hebben. Dat dit mij € 10,= per maand extra zou kosten prima. Maar ik vraag aan de medewerker of ik het super wifi er ook bij zou mogen ontvangen net zoals nieuwe klanten dit momenteel ook ontvangen, zij ontvangen hiernaast ook nog eens een korting op het maandbedrag voor een bepaalde periode. Het antwoord van de medewerker was duidelijk, nee dit geld alleen voor nieuwe klanten geen uitzondering mogelijk. Ik opperde dan maar weg te gaan bij Kpn en later terug te komen en dan wel weer van een aanbieding gebruik te kunnen maken. Antwoord was vrij duidelijk, dat is juist meneer anders zal dit niet gaan lukken. 

 

Noemt Kpn dit klantvriendelijkheid???

icon

Beste antwoord door Anonymous 10 March 2020, 09:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

ik vraag aan de medewerker of ik het super wifi er ook bij zou mogen ontvangen net zoals nieuwe klanten dit momenteel ook ontvangen, zij ontvangen hiernaast ook nog eens een korting op het maandbedrag voor een bepaalde periode.
<…..>Ik opperde dan maar weg te gaan bij Kpn en later terug te komen en dan wel weer van een aanbieding gebruik te kunnen maken. Antwoord was vrij duidelijk, dat is juist meneer anders zal dit niet gaan lukken. 

Je hebt niet goed gekeken, want nieuwe klanten nieuwe klanten krijgen dus géén gratis Super WiFi, maar leveren de korting die ze normaal gesproken als nieuwe klanten krijgen in in ruil voor “gratis” SuperWiFi. Dus SuperWifi in plaats van korting.

Net zoals bij alle andere providers geeft KPN éénmalig iets extra aan nieuwe klanten, net zoals jij dat ook gekregen hebt toen je klant bent geworden. Niets bijzonders dus. Je kunt wel bedelen om iets gratis te krijgen, maar dat zijn gewoon de regels van het spel bij iedere provider.

Verder heeft opzeggen geen zin, want je zult dan minimaal 6 maanden géén klant moeten zijn om weer gezien te worden als nieuwe klant. Dan zou je gebruik kunnen maken van het aanbod dat op dat moment geldig is.

Misschien betaal je liever elke maand 20 euro extra zodat men je ieder jaar opnieuw korting of een “gratis” cadeau kan geven?

Ik vind jou taalgebruik zeer onbeschoft of vind jij het normaal om klanten voor bedelaar uit te maken?

Zou ik niet moeten proberen dan stond ik op straat.

Ik vind jou taalgebruik zeer onbeschoft of vind jij het normaal om klanten voor bedelaar uit te maken?

Zou ik niet moeten proberen dan stond ik op straat.

Wat jij doet is bedelen en in herhaling vallen. Wat jij probeert is al zo vaak geprobeerd en je komt ook nog eens met onjuiste informatie. Ik werk niet bij KPN, maar zelfs al zou dat wel zo zijn dan stond ik nog steeds niet op straat.

Reputatie 7
Badge +24

Och... soms helpt het hoor. Sommige klanten weten bijv. 6 maanden 10 euro korting los te peuteren. Als ze verlengen naar Hussel. Maar SuperWifi's kun je vergeten. En ik denk dat je daarbij dan ook voor een hogere internetsnelheid en dus duurder abonnement moet kiezen, anders krijg je het ook niet. Maar dat weet ik niet zeker.

Reputatie 6
Badge +6

Dat KPN je niet de aanbieding kan doen die op dit moment voor nieuwe klanten geldt, maakt ze toch niet meteen klantonvriendelijk?

Reputatie 6
Badge +8

Inderdaad is het gebruikelijk dat je als alleen iets “krijgt” als je ergens klant wordt. Dat was “vroeger” al zo als je je abonneerde op een tijdschrift, lid werd van de boekenclub, etc…  Deze zaken worden onder acquisitiekosten weggeschreven and that's it.

Aan de andere kant zouden de verschillende providers eens na moeten denken hier over, want men creëert hier inderdaad een bepaald soort gedrag mee: Ik stap elk jaar over van energieleverancier… en dat scheelt flink. Feitelijk wordt dit gedrag beloont… en uiteindelijk betaalt door de mensen die jarenlang klant zijn bij zo'n bedrijf.

Bij Ziggo had de afdeling retentie dit wel door. Deze kon je eigenlijk elk jaar wel bellen en een korting lospeuteren als je weer een jaar bij tekende. 
De consument wordt steeds mondiger en kan steeds vaker makkelijk switchen. Nadenken over hoe men klanten vast kan houden is wellicht geen slecht idee. En dat geldt lang niet alleen voor KPN.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Leon Smeets, welkom! Wat jammer om te lezen dat je zo ontevreden bent met het aanbod. Ik val wellicht een beetje in herhaling, maar wil als moderator toch ook even reageren: het is inderdaad zo dat de SuperWifi aanbieding alleen aan nieuwe klanten aangeboden wordt. Zij zien dan, zoals @jlthkoch uitlegt, af van de welkomstkorting en kiezen voor deze tijdelijke actie.

Zoals alle providers, bieden ook wij onze bestaande klanten geen extra kortingen aan. Als we korting uit zouden blijven delen, zouden de abonnementskosten omhoog gaan en daar zit natuurlijk helemaal niemand op te wachten. Wel zijn er verschillende voordelen, zoals korting op je mobiele abonnement of korting op je entertainmentpakket als je meerdere diensten van ons afneemt. Hiermee proberen we toch iedereen van een scherp aanbod te voorzien.