Beantwoord

Kpn monteur toch echt nodig

  • 20 March 2020
  • 9 reacties
  • 355 keer bekeken

Goedemorgen, 

De kpn monteur zou vandaag langs komen voor de aansluiting glasvezel. Uiteraard heb ik hier een mailtje van gehad dat dit niet doorgaat. Helaas ben ik per vandaag afgesloten van T-mobile en heb dus geen internet, tv of Wi-Fi. En nu? Zou natuurlijk tv kunnen kijken via de app maar gaan jullie mijn verloren mb's dan vergoeden? In hoeverre is dit een noodsituatie dan? 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 20 March 2020, 11:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Badge +19

Ga er maar rustig van uit dat het nog wel even gaat duren voor er een monteur komt. En we zitten in crisistijd dus een vergoeding kan je wel vergeten. Iedereen had het graag anders gezien.

Thnx voor de reactie. De volgende stap is natuurlijk T-mobile bellen of mailen om te vragen of ze me alsnog aan willen sluiten aangezien ik alle benodigde materialen nog heb. Wilde het sowieso in het forum gooien. Ach ja in de tuin nog werk zat gelukkig 😜

Reputatie 7

Hoi Bas, welkom op het forum, en (alvast) welkom bij KPN. Het gaat bij jou om een levering, wat we met die orders doen is contact opnemen met de klant en dan kijken in hoeverre een monteur nodig is. Zo ja, dan wordt er een nieuwe afspraak gepland. In eerste instantie wordt dan gekeken of het lukt met de monteur die alleen in de centrale het werk doet en dat de klant het dan wel zelf verder kan. Als dat niet lukt, of er moet toch echt door de monteur in huis iets gedaan worden, dan is, onder voorwaarden, monteursbezoek aan huis ook mogelijk. Er zal dan ook met jouw in de komende dagen contact opgenomen worden. Ik kan alleen niet aangeven wanneer precies.

Heb je ook een mobiel abonnement bij KPN? Zo ja, vul je forumprofiel in en laat weten als je dat gedaan hebt. Ik kan je voorzien van extra data waarmee je de tussenliggende periode kunt overbruggen.

Badge

@Erik_ Ik zit in hetzelfde schuitje, mijn T-Mobile ADSL abbo stopt per volgende week (zelf opgezegd, want had nog geen glasaansluiting), origineel zou de KPN monteur 24 maart komen.

Nu gisteren al een keer contact met je collega's gehad aan de telefoon (op eigen initiatief) dat ik zelf de NT unit wel op de FTU kan installeren, die krijg ik vandaag binnen. Echter, blijkt de monteur ook nog iets in de wijkkast te moeten doen en hier heb ik nog geen bericht van jullie over gehad wanneer dat kan plaatsvinden.

Net als Bassie100 ga ik het probleem komende week krijgen dat ik zonder internet kom te zitten, helemaal met het huidige thuiswerken is dat natuurlijk iets wat ik wil voorkomen...

Ik heb begrip voor de situatie dat de monteur niet thuis kan komen, wat bij mij dus ook niet nodig is omdat ik dat zelf kan regelen. Echter zou ik wel graag een bevestiging willen hebben wanneer er een monteur mijn lijn doorpatched in de wijkkast?

 

Mag zelfs vandaag al, want ik ga vandaag de NT unit ophalen en installeren ;)

Reputatie 7
Badge +20

Dag @Flight777 Het zal voor jou op hetzelfde neerkomen. Je kunt inderdaad het één en ander zelf doen. Zoals Erik in zijn vorige bericht al aangaf: we gaan kijken wát je zelf kunt doen en waarvoor een monteur moet langskomen. Dat zal met je overlegd worden in de komende dagen. Ik kan je, hoe graag ik het ook wil, niet vertellen wanneer dat precies zal zijn. 

Echt top dit dan. Dus voorlopig geen tv en internet en het is maar de vraag wanneer?!

Waarom is er onderling geen contact geweest met T-mobile om mijn abonnement daar nog door te laten lopen? Echt slecht dit. 

Zouden jullie mij misschien alles op kunnen sturen om zelf de aansluiting glasvezel te kunnen doen? Is altijd nog goedkoper om een monteur langs te laten komen lijkt mij..... 

Zouden jullie mij misschien alles op kunnen sturen om zelf de aansluiting glasvezel te kunnen doen? Is altijd nog goedkoper om een monteur langs te laten komen lijkt mij..... 

Hallo @Bassie100 alleen een gecertificeerde monteur van een leverancier mag aan de glas-aansluiting werken, dit is geen DHZ-klus.

 

 

Hoi JanD bedankt voor je reactie. 

Dat is simpelweg enorm balen. In principe zou je de handelingen prima zelf uit kunnen voeren maar ik snap het idee erachter. Ergens is het nog wel fijn want dan komt die 'to do lijst' er ook een keer van. Je moet nou eenmaal roeien met de riemen die je hebt. Het is alleen wel irritant dat ik nu geen flauw idee heb wanneer het wel allemaal geïnstalleerd kan worden.