Vraag

KPN onbeschoft en beëindigd gesprek na 3 minuten

  • 31 August 2023
  • 3 reacties
  • 129 keer bekeken

Vandaag belde een mevrouw (Judith) aan en bood mij een KPN Glasvezel aanbieding (eerste 6 maanden 35 euro en daarna 65 euro voor internet (1 Gbit/s up- en download) en TV) aan. Ik vertelde dat ik op 12 mei 2022, dus meer dan een jaar geleden ook zo’n aanbieding aangeboden had gekregen en dat KPN zonder mijn medeweten het reeds getekende contract had geannuleerd.

Ik heb nog nooit een 1 Gbit/s aansluiting gehad, dus gaf ik aan dat ik geïnteresseerd ben in de aanbieding. Een kwartier later ben ik gebeld door 088 775 10 26 om het contract door te lopen. Tijdens dit gesprek had ik doorgegeven dat ik eerder een aanbieding had geaccepteerd en dat die eenzijdig vanuit KPN werd geannuleerd, omdat zij na 1 jaar het niet voor elkaar kreeg om glasvezel bij mij thuis te leveren. Dit ondanks het feit dat de glasvezelkabel al een jaar tot aan de voordeur was getrokken. De reden van annulering was dat de afdeling KPN Netwerk zo veel achterstallig werk had dat zij na 1 jaar nog steeds hieraan kan toekomen.


Tijdens het gesprek heb ik aangegeven dat ik dat niet nogmaals wil meemaken, want toen ging ik met hangende poten terug naar Ziggo, omdat er geen provider hoge internet snelheden bij mij thuis kan leveren. Verder gaf ik ook aan dat mijn vorige contract (eerste 9 maanden 35 euro) een betere aanbieding was dan de huidige. Wellicht kan KPN mij die aanbieding en iets extra’s als compensatie dat het de vorige keer door toedoen van KPN niet door kon gaan.

 

De medewerkster aan de lijn gaf aan dat zij mij gaat doorverbinden met KPN en het verhaal hierboven heb ik wederom moeten vertellen en dat tot 3 keer toe, omdat ik telkens werd doorverbonden naar een andere KPN afdeling. Dit duurde 45 minuten totdat ik iemand aan de lijn kreeg die gaat over nieuwe contracten. Die meneer had zo te zien geen plezier in zijn werk en gaf na 3 minuten aan dat hij mij niet kan helpen en hing op. Hierna heb ik gebeld naar het nummer (088 775 10 26) die mij belde en kwam erachter dat dit een bedrijf is die KPN heeft ingeschakeld om producten te verkopen. Ik weet niet of er nog heel veel andere bedrijven tussen zit bij de producten die KPN verkoopt. Als dat waar is dan vrees ik het ergste als je eenmaal klant ben bij KPN. Als ik nu al 1 uur aan de telefoon zit, omdat ik KPN geld wil geven voor een product die zij aanbieden en dat wil maar niet lukken. Hoe gaat dat dan als ik eenmaal het product heb en dan een probleem heb met dat product, hoe lang moet ik dan aan de lijn blijven hangen?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Waarom begint u überhaupt over iets wat een jaar geleden gebeurt is? Dat is toch nutteloos? Laat die ouwe koeien onder in de sloot zitten en vergeet ze.

Reputatie 7
Badge +7

Waarom begint u überhaupt over iets wat een jaar geleden gebeurt is? Dat is toch nutteloos? Laat die ouwe koeien onder in de sloot zitten en vergeet ze.

Eerste woord van de topic starter: “vandaag”.

Beter lezen!

Reputatie 7
Badge +7

In de 2e zin staat:  Ik vertelde dat ik op 12 mei 2022, …..

 

dat kunnen we typeren als oude koeien. En die moeten we inderdaad niet weer op de wal trekken, blijf to the point, dat doet de andere kant van de lijn ook en warrige verhalen hebben ze niks aan. Geldt ook voor communities, trouwens ;-)