Want de KPN saboteerde mijn overstap. Blijft doorfacturen ondanks beeindiging contract. En wil (per telefonisch medewerker van de helpdesk) de fout niet herstellen maar dreigt in plaats daarvan met incassobureau's. Nou, laat maar ze maar komen. Als ik vraag om een meerdere te spreken zijn die uiteraard niet aanwezig. Kortom, de service van een ballentent, de KPN onwaardig of zijn de tijden veranderd?
Toch dus bij deze nog even een poging om de KPN te porren de fout te herstellen. Ik zal kort de geschiedenis schetsen.
Half januari vraag ik bij een andere aanbieder internet aan, en geef aan gebruik te willen maken van de overstapservice.
Enkele dagen later komt de melding dat er een probleem is met de overstapservice, ze hebben meer gegevens nodig want de KPN zegt dat de gegevens niet correct zijn. Nou, ik woon toch echt op dit adres! Dus ik alles doorgeven, KPN klantnummer, zelfs bankrekeningnummer en uiteindelijk heb ik zelfs een factuur gestuurd van de KPN met al mijn gegevens zodat er toch niks fout meer kan gaan.
De KPN blijft maar volhouden dat de gegevens niet correct zijn. Ik gebeld met de klantenservice. Ze gingen het uitzoeken. Goed, enkele weken gingen er over heen en uiteindelijk was alles in orde kon ik overstappen, 2 weken later dan de bedoeling was.
De KPN stuurt mij op 11 februari zelfs een brief 'jammer dat u weggaat. maar als u inderdaad uw abbo wilt opzeggen hoeft u verder niks meer te doen'. Mooi. En zo kreeg ik op 27 februari een nieuwe verbinding opgeleverd.
In maart volgde alsnog een factuur van de KPN. De automatische incasso heb ik terug laten boeken. Eind maart kwam er weer een factuur. Voor april!
Daar heb ik vorige week over gebeld. Ik word in de zeik gezet door jullie klantenservice, en zelfs gedreigd (haha) met incassomaatregelen. In plaats van de fout recht te zetten.
Nou, ik heb hier mooi een brief dd 11 feb dat ik heb opgezegd, en een mailwisseling met de nieuwe provider over de problemen die de KPN maakt over het onjuist beweren dat er 'foutieve informatie' is verstrekt.
De KPN klantenservice is prima. Totdat je opzegt. Dan word je aan alle kanten gesaboteerd. En dat maakt mij een beetje boos. Want voor een ballentent zijn jullie veel te duur. Van Tele2 verwacht ik dit soort gedoe nog, van de KPN niet. Ik ga niet betalen voor een dienst die ik niet afneem en die tijdig is opgezegd en waar ik vanwege een 'foutje' al in januari al contact met de klantenservice over had.
Beste antwoord door Marcia van KPN
Bekijk origineel