Beantwoord

KPN Selfcaretool

  • 30 January 2019
  • 18 reacties
  • 680 keer bekeken

Badge
Vanochtend werd een automatische update gestart van de Selcaretool. Na afloop kwam het startscherm van de Selfcaretool met de mededeling dat werd aangeraden de tool te verwijderen.
Is dit wel zuivere koffie ?
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 31 January 2019, 13:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo @Olin, goed dat je het even navraagt! Het is zeker zuivere koffie. Er zijn op dit moment online meer en betere tools te vinden om je zaken mee te regelen. Daarom hebben we besloten om de offline selfcare tool te stoppen. Hopelijk heb je zo voldoende informatie 🙂.

Hoe krijg ik de Zelfcare Tool op mijn lebtop

Reputatie 7
Badge +10

….. Foutje

Reputatie 7
Badge +30

Hoe krijg ik de Zelfcare Tool op mijn lebtop

Inmiddels zijn we hier iets meer dan een jaar mee gestopt, @heesakkers! Ik kan je er dus niet mee van dienst zijn. Waarom wil je het weten? Kunnen we je misschien ergens anders mee helpen?

Hi Marcia, na al die reacties weet ik nog steeds niet hoe ik Selfcare moet verwijderen.

Zoals een van de reageerders al stelde, zie je het programma niet in de lijst van te verwijderen programma's en bij openen van het programma krijg je de pop-up dat je het programma moet verwijderen en vervolgens een pagina 404, dat de gevraagde pagina niet te vinden is.

Zou je wellicht een instructie kunnen vinden voor me waarin duidelijk staat HOE ik dit programma van mijn desktop kan verwijderen? En hoe kom ik straks aan de weet dat je me hebt geantwoord, en dan, hoe kom ik hier weer terecht? Ik zal mijn e-mailadres toch maar neerzetten, want ik weet echt niet hoe dit forum werkt.

Groetjes, Chris   ***

 

Admin: e-mailadres verwijderd i.v.m. privacy

Reputatie 7
Badge +30

Beste @cdfk, welkom! Wat vreemd dat je 'm niet kan verwijderen! Kan je het programma ook niet terugvinden via je configuratiescherm/apps op je desktop? Daar zou hij dan gewoon terug te vinden moeten zijn. Als het goed is, krijg je een mail van deze reactie. Op die manier kom je hier dan weer terecht :-).

Beste Marcia, dank voor de reactie. inderdaad kom ik via de e-mail weer hier terug.

Dat terug vinden en verwijderen van de Selfcare tool is nou juist het probleem.Via het configuratiescherm en programma,s/apps verwijderen is het programma niet te vinden.

Ook andere verwijderprogramma's kunnen het niet vinden, dus dat werkt niet.

Het openen van het programma via de normale weg bij de startknop geeft het bekende pop-up scherm met advies voor verwijderen en dan de bekende pagina 404 in de browser “kan niet vinden” 

Rechts klikken en op bestandslocatie klikken levert dan op dat het programma in Windows/ programma's staat. Nou kan ik die map verwijderen, maar dan houdt ik nog veel rommel over in het register.

Kortom, lang verhaal kort: ik zoek een verwijdertool als beloofd in de pop-up, of een slimme verwijder truc waarbij geen rommel achterblijft.

Groetjes, Chris

Reputatie 7
Badge +30

Heel gek! Ik ga dit intern navragen en zodra ik meer weet, kom ik erop terug! Op welke Windows versie draait jouw pc?

Windows 10, versie 2004, build 19041.388

Reputatie 7
Badge +30

Top! Ik ga op onderzoek uit en laat het je weten zodra ik meer informatie heb. 

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb nog niets van mijn collega's vernomen, dus ben er opnieuw achteraan gegaan. Zodra ik inhoudelijk meer informatie heb, kom ik erop terug :-).

Reputatie 7
Badge +30

Het lijkt nogal lastig om iemand te vinden die hier meer van weet. Temeer omdat de tool echt al een poosje niet meer werkt. Ik krijg nu de tip van een collega om een programma zoals CCleaner te downloaden om het register op te ruimen. Kan je dit eens proberen?

Hi Marcia, dank voor al je moeite. Helaas heb ik al dit soort programma's al geprobeerd, met resultaat nul; ze zien de selfcare-tool niet eens.

Heel gek dat het KPN selfcare programma nu dus alleen door een pro veilig verwijderd kan worden uit map en register en dat de link in het programma juist verwijst naar de niet meer bestaande pagina en dat die pagina, of het verwijderprogramma, ook op geen manier te herstellen is.

Ook heel bijzonder dat bij KPN kennelijk niemand het verwijder-programmaatje heeft en dat, of een link, even naar me door kan sturen. Je zou toch denken dat het voor de ICT een koud kunstje zou zijn.

Maar goed, mocht je nog tips krijgen, dan houd ik me aanbevolen.

Reputatie 7
Badge +30

Ja, ik blijf speuren! Als ik nog meer informatie krijg, laat ik het je weten. 

Dank! Zoals stripfiguur Charlie Brown zei: “I need all the friends I can get” ……..

Maar je kunt geen ijzer met handen breken, dus geneer je niet als het niet lukt.

Groetjes, Chris

Reputatie 7
Badge +30

Ik had nog een andere collega gevraagd, die destijds de tool ook mede geïntroduceerd heeft. Helaas nul op m'n rekest.. De tool is al zo lang uit onze systemen, dat niemand lijkt te weten hoe nu verder. Ik heb geen ideeën meer ben ik bang :-(.

Beste Marcia, dank voor je langdurige en toegewijde betrokkenheid.

Het is wel apart dat geen enkele nerd nog een oplossing weet, maar er zijn belangrijker dingen.

Laat het hier maar bij en breek je hoofd en toewijding niet op dit onderwerp.

Kennelijk is een nieuwe installatie de enige oplossing en daar zit nou juist de kneep: Windows 10 opnieuw installeren is een heidens werk ( was het vroeger voor andere versies ook) maar ik hoor vaak dat een schone installatie eigenlijk de enige oplossing is voor dit soort problemen.

Een back-up terugzetten heeft geen zin en werkt trouwens zelden als gedacht; zeker die van Microsoft zelf niet…….

Met hartelijke groet, Chris

 

Reputatie 7
Badge +30

Dat lijkt me inderdaad erg veel werk voor dit ene kleine ding! Het zit me niet lekker, maar fijn dat je het zo sportief oppakt!