Beantwoord

KPN stuurt ons door naar Ziggo omdat het kopernetwerk komt te vervallen!

  • 11 April 2024
  • 52 reacties
  • 1296 keer bekeken

Badge

Beste KPN,

 

Wij gaan per 1 mei verhuizen naar een nieuwe woning aan de ******** in Groningen. De huidige bewoner maakt gebruik van een KPN internet abonnement en wij hebben ook geprobeerd een abonnement af te sluiten bij KPN. We lopen hierbij alleen tegen een bijzondere situatie aan. Na meer dan 4 uur aan de telefoon te hebben gehangen met collega’s van KPN klantenservice ben ik er wel een beetje klaar mee! Het is blijkbaar niet mogelijk een werkende internet verbinding te krijgen op ons adres. En dit terwijl de huidige bewoner al 2 jaar geniet van jullie internet.

 

De KPN medewerkers geven aan dat het koperen kabel netwerk waar de huidige bewoner momenteel zijn internet uit haalt per 21 april komt te vervallen. Alles gaat over op glasvezel wordt er gezegd. Leuk, maar dit blijkt pas rond december te werken op ons adres. Dus hier hebben we niks aan gezien we per 1 mei gaan verhuizen.

 

Na veel overleg kreeg ik het advies van een KPN medewerker contact op te nemen met het bedrijf dat verantwoordelijk is voor het kabelnetwerk. Helaas kon de helpdesk van telefoonnummer 088 0063744 ons ook niet helpen en kregen we het advies contact op te nemen met Ziggo. Nou lopen we bij Ziggo eigenlijk tegen hetzelfde probleem aan. En ligt geen groene kabel op ons nieuwe adres waardoor ook Ziggo geen internet kan leveren.

 

Ik heb ondertussen gesproken met meerdere afdelingen en medewerkers van zowel Ziggo, KPN als het kabelbedrijf dat verantwoordelijk is voor het netwerk. Maar helaas blijkt het een hele opgave om op korte termijn een werkende internetverbinding te realiseren op 1A. Een zeer bijzondere situatie en we voelen ons ook niet gehoord en geholpen doordat we domweg gewoon naar de concurrent worden gestuurd door de klantenservice van KPN. Er wordt ook niet meegedacht en gezocht naar een tijdelijke oplossing voor ons probleem.

 

Gezien een goed werkende internetverbinding erg belangrijk is voor ons werk en daarnaast om onze verlichting en muziek te kunnen regelen proberen we het nogmaals via deze weg. We zouden graag contact hebben met iemand van KPN om te kijken naar een oplossing ipv ons door te sturen naar de concurrent. Het zou fijn zijn als we het gevoel krijgen dat KPN ons graag als klant wil en met ons mee kan zoeken naar een passende oplossing in plaats van ons af te wimpelen met de boodschap dat jullie niks voor ons kunnen betekenen tenzij we willen wachten op het glasvezelnetwerk.   

 

Met vriendelijke groet,

 

Tim van Dellen

 

Admin: Persoonlijke gegevens verwijderd i.v.m. privacy

icon

Beste antwoord door Shyrin van KPN 19 April 2024, 16:54

Bekijk origineel

52 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Tim van Dellen 
Vervelende situatie voor je.
De KPN moet wel weten wie je bent dus vul vast je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel, wat alleen zichtbaar is voor KPN en voor jou, dan kunnen ze je sneller helpen.

Dus niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken.

Ziggo is inderdaad beschikbaar op jouw adres @Tim van Dellen , koper niet (meer) en glasvezel (nog) niet.

 

Badge

Ziggo is inderdaad beschikbaar op jouw adres @Tim van Dellen , koper niet (meer) en glasvezel (nog) niet.

 

Ziggo levert ook niet op huisnummer 1A, er is al een monteur geweest maar en ligt dus geen groene kabel. Conclusie is dat zowel KPN als Ziggo niet kunnen leveren. Ik ervaar het vooral als vervelend en klant onvriendelijk dat KPN niet meedenkt naar een passende oplossing zoals en tijdelijke data kaart met een TP link of een andere oplossing waardoor ik het gevoel krijg dat ze mij toch graag als klant willen ipv afwimpelen. Toch bijzonder dat je door meerdere medewerkers naar de grootste concurrent wordt gestuurd omdat ze er bij KPN helpdesk even niet uitkomen. 

. . . De huidige bewoner maakt gebruik van een KPN internet abonnement

Heel eenvoudig, overschrijven op jouw naam en alles mooi zo laten hangen/staan.

koper niet (meer) en glasvezel (nog) niet.

Dat lijkt mij sterk, dat zal wel ergens staan misschien maar niet juist zijn.
Voor zo ver ik weet gaat koper uit als de glasvezel langere tijd (jaren) beschikbaar is.

 

Badge

. . . De huidige bewoner maakt gebruik van een KPN internet abonnement

Heel eenvoudig, overschrijven op jouw naam en alles mooi zo laten hangen/staan.

Is ook niet mogelijk, al geprobeerd via de helpdesk en de huidige bewoner heeft zelf ook al gebeld maar helaas is dit niet mogelijk gezien de kabel per 21 april komt te vervallen. 

koper niet (meer) en glasvezel (nog) niet.

Dat lijkt mij sterk, dat zal wel ergens staan misschien maar niet juist zijn.
Voor zo ver ik weet gaat koper uit als de glasvezel langere tijd (jaren) beschikbaar is.

Ze geven aan geen nieuwe klanten over contractovernames te willen doen op het kopernetwerk. Zelf met de letterlijke woorden: ‘je hebt gewoon enorme pech’ 

 

 

Reputatie 6
Badge +5

@Ik_Combineer hoe zit dit geen contract kunnen overnemen koper ligt er al en gaat er niet uit voordat glasvezel beschikbaar is toch

Reputatie 7
Badge +24

Door middel van een contract overname zou u het abonnement van de vorige bewoner over kunnen nemen…

Moet de vorige bewoner dat wel willen...

. met de letterlijke woorden: ‘je hebt gewoon enorme pech’

Echt waar ?! Waar hoorde je dat ?
Interessant geval, ik lees met interesse mee verder, naar wat een kpn-er er over kan zeggen.

 

Reputatie 7
Badge +24

Kan @Ward_ hier misschien ook even meekijken? 

Badge

Door middel van een contract overname zou u het abonnement van de vorige bewoner over kunnen nemen…

Moet de vorige bewoner dat wel willen...

De vorige bewoner heeft al contact gezocht met KPN om dit te regelen. Maar ook dit is volgens KPN niet mogelijk omdat het netwerk niet meere werkt vanaf 21 april. 

Ziggo is inderdaad beschikbaar op jouw adres @Tim van Dellen , koper niet (meer) en glasvezel (nog) niet.

 

Ziggo levert ook niet op huisnummer 1A, er is al een monteur geweest maar en ligt dus geen groene kabel. Conclusie is dat zowel KPN als Ziggo niet kunnen leveren. Ik ervaar het vooral als vervelend en klant onvriendelijk dat KPN niet meedenkt naar een passende oplossing zoals en tijdelijke data kaart met een TP link of een andere oplossing waardoor ik het gevoel krijg dat ze mij toch graag als klant willen ipv afwimpelen. Toch bijzonder dat je door meerdere medewerkers naar de grootste concurrent wordt gestuurd omdat ze er bij KPN helpdesk even niet uitkomen. 

Volgens de postcodecheck levert Ziggo wel degelijk, zie onderstaande screendump @Tim van Dellen :

Adres verwijderd i.v.m. privacy

 

 

Badge

Ziggo is inderdaad beschikbaar op jouw adres @Tim van Dellen , koper niet (meer) en glasvezel (nog) niet.

 

Ziggo levert ook niet op huisnummer 1A, er is al een monteur geweest maar en ligt dus geen groene kabel. Conclusie is dat zowel KPN als Ziggo niet kunnen leveren. Ik ervaar het vooral als vervelend en klant onvriendelijk dat KPN niet meedenkt naar een passende oplossing zoals en tijdelijke data kaart met een TP link of een andere oplossing waardoor ik het gevoel krijg dat ze mij toch graag als klant willen ipv afwimpelen. Toch bijzonder dat je door meerdere medewerkers naar de grootste concurrent wordt gestuurd omdat ze er bij KPN helpdesk even niet uitkomen. 

Volgens de postcodecheck levert Ziggo wel degelijk, zie onderstaande screendump @Tim van Dellen :

Adres verwijderd i.v.m. privacy

 

Bedankt voor het meedenken! Maar Ziggo is al langs geweest op locatie en kunnen toch niet leveren. Ondanks dat de postcode check anders zegt. Er is gewoon geen kabel aanwezig. 

 

. . . De huidige bewoner maakt gebruik van een KPN internet abonnement

Heel eenvoudig, overschrijven op jouw naam en alles mooi zo laten hangen/staan.

Is ook niet mogelijk, al geprobeerd via de helpdesk en de huidige bewoner heeft zelf ook al gebeld maar helaas is dit niet mogelijk gezien de kabel per 21 april komt te vervallen. 

koper niet (meer) en glasvezel (nog) niet.

Dat lijkt mij sterk, dat zal wel ergens staan misschien maar niet juist zijn.
Voor zo ver ik weet gaat koper uit als de glasvezel langere tijd (jaren) beschikbaar is.

Ze geven aan geen nieuwe klanten over contractovernames te willen doen op het kopernetwerk. Zelf met de letterlijke woorden: ‘je hebt gewoon enorme pech’ 

 

 

Ik heb zowel op kpn.com een check gedaan en daar geen verbinding mogelijk en bij kpnnetwerk een cjeck gedaan en daar staan plannen voor glasvezel, zie onderstaande screendumps @Tim van Dellen , i.v.m. de privicy adresgegevens weggehaald:

glasvezelcheck

en

kopercheck

 

Reputatie 7
Badge +24

Door middel van een contract overname zou u het abonnement van de vorige bewoner over kunnen nemen…

Moet de vorige bewoner dat wel willen...

De vorige bewoner heeft al contact gezocht met KPN om dit te regelen. Maar ook dit is volgens KPN niet mogelijk omdat het netwerk niet meere werkt vanaf 21 april. 

Dit moet haast onzin zijn. KPN trekt echt niet zomaar de stekker eruit.

Hmm, bijzondere situatie.

Als Ziggo niet kan leveren (geen kabel) en het kpn netwerk (ook geen glasvezelkabel) dan blijft er dus NIETS over……

Of er moet glasvezel van Delta Fiber (5 providers; geen kpn) of ODF (Odido) liggen.

Is dat er ook niet zit je dus nog máánden zonder aansluiting…. 😐

Maar Ziggo ligt er gewoon. Die kunnen van af het dichtstbijzijnde kastje gewoon een kabel maken naar je woning. Waarom willen of doen ze dat niet?

Reputatie 7
Badge +24

Ik zit me nu te bedenken.…

Is glasvezel misschien jaren geleden al aangelegd, maar hebben de vorige bewoners van uw nieuwe huis altijd glasvezel geweigerd? 

Hoe is de status bij de buren? Kunnen die ook geen abonnement aanvragen? Wat ziet u bij KPN Netwerk op de site als u het adres van de buren invult?

Reputatie 6
Badge +5

Hmm, bijzondere situatie.

Als Ziggo niet kan leveren (geen kabel) en het kpn netwerk (ook geen glasvezelkabel) dan blijft er dus NIETS over……

Of er moet glasvezel van Delta Fiber (5 providers; geen kpn) of ODF (Odido) liggen.

Is dat er ook niet zit je dus nog máánden zonder aansluiting…. 😐

je hebt altijd nog

 

t mobile 4g voor thuis

starlink

etc..

😀, je bent een béétje blijven hangen, @MR_CHIP . T-mobile? Je bedoelt Odido.

Badge

Hmm, bijzondere situatie.

Als Ziggo niet kan leveren (geen kabel) en het kpn netwerk (ook geen glasvezelkabel) dan blijft er dus NIETS over……

Of er moet glasvezel van Delta Fiber (5 providers; geen kpn) of ODF (Odido) liggen.

Is dat er ook niet zit je dus nog máánden zonder aansluiting…. 😐

Maar Ziggo ligt er gewoon. Die kunnen van af het dichtstbijzijnde kastje gewoon een kabel maken naar je woning. Waarom willen of doen ze dat niet?

Dat is precies wat het is. Ziggo wil de kabel voor ons aanleggen en kunnen dit inplannen maar dit gaat minimaal 16 weken duren. 

Badge

Hmm, bijzondere situatie.

Als Ziggo niet kan leveren (geen kabel) en het kpn netwerk (ook geen glasvezelkabel) dan blijft er dus NIETS over……

Of er moet glasvezel van Delta Fiber (5 providers; geen kpn) of ODF (Odido) liggen.

Is dat er ook niet zit je dus nog máánden zonder aansluiting…. 😐

Maar Ziggo ligt er gewoon. Die kunnen van af het dichtstbijzijnde kastje gewoon een kabel maken naar je woning. Waarom willen of doen ze dat niet?

Dat is precies wat het is. Ziggo wil de kabel voor ons aanleggen en kunnen dit inplannen maar dit gaat minimaal 16 weken duren. 

Ik sta op het punt een Starlink te bestellen 

Badge

Ik zit me nu te bedenken.…

Is glasvezel misschien jaren geleden al aangelegd, maar hebben de vorige bewoners van uw nieuwe huis altijd glasvezel geweigerd? 

Hoe is de status bij de buren? Kunnen die ook geen abonnement aanvragen? Wat ziet u bij KPN Netwerk op de site als u het adres van de buren invult?


KPN geeft aan wel te kunnen leveren bij de buren op huisnummer 1. Maar ook hier ligt geen kabel, ik heb net met de bewoner gebeld maar er is geen aansluiting te vinden behalve een groene Ziggo kabel. 

Reputatie 5
Badge +5

Door middel van een contract overname zou u het abonnement van de vorige bewoner over kunnen nemen…

Moet de vorige bewoner dat wel willen...

De vorige bewoner heeft al contact gezocht met KPN om dit te regelen. Maar ook dit is volgens KPN niet mogelijk omdat het netwerk niet meere werkt vanaf 21 april. 

Dit moet haast onzin zijn. KPN trekt echt niet zomaar de stekker eruit.

Of bedoeld @Tim van Dellen dat dan het abonnement dan word beëindigd vd vorige bewoner? Als je dat bedoeld dan zou je na 21 april een bestelling kunnen doen. Op die koperlijn, Dan kan het kloppen dat contract overname daarom niet meer mogelijk is. 

Ik blijf het buitengewoon vreemd vinden dat kpn niet meer zou leveren over koper als de glasvezel er nog niet eens is. Dat is niet het beleid van kpn. 

Ziggo wil de kabel voor ons aanleggen en kunnen dit inplannen maar dit gaat minimaal 16 weken duren. 

Dat kan je overbruggen.

Wifi van de buren, dat komt vast wel bij je 'binnen’. Als er gastwifi op hun modem aankan (ziggo? kpn?) dan kunnen ze dat voor je aanzetten.

Hmm, hoe recent is je mobiele abonnement. Als dat al Hussel is zou je het om kunnen zetten naar “onbeperkt”. Je hebt dan 10 GB per dag wat je via de Hotspot (wifi) van je telefoon met andere apparaten kunt delen.

Over verlengen naar het nieuwe mobiele abonnement (alleen als je buiten contract periode bent) naar Unlimited. Dan krijg je 20 GB per dag.

https://www.odido.nl/4g-voor-thuis (ik zie alleen maar 2-jarig. Maar je zou ben hen kunnen informeren of het ook 1-jarig of minimaal één maand kan.) TV dan via app NLziet of de app van Canaldigitaal. Basisbundel per maand (Odido bepaalt afhankelijk van de locatie of dat 150 GB of 500 GB is) gratis aanvullers beschikbaar. (alle voorwaarden 4G voor Thuis.)

Of Elon Musk's Starlink. https://www.starlink.com/nl/residential Vrij zicht op de hemel nodig.

 

Badge

Door middel van een contract overname zou u het abonnement van de vorige bewoner over kunnen nemen…

Moet de vorige bewoner dat wel willen...

De vorige bewoner heeft al contact gezocht met KPN om dit te regelen. Maar ook dit is volgens KPN niet mogelijk omdat het netwerk niet meere werkt vanaf 21 april. 

Dit moet haast onzin zijn. KPN trekt echt niet zomaar de stekker eruit.

Of bedoeld @Tim van Dellen dat dan het abonnement dan word beëindigd vd vorige bewoner? Als je dat bedoeld dan zou je na 21 april een bestelling kunnen doen. Op die koperlijn, Dan kan het kloppen dat contract overname daarom niet meer mogelijk is. 

 

Het abonnement van de huidige bewoner is al opgezegd en wordt per 21 april gedeactiveerd. Ik kan het contract niet overnemen omdat KPN geen nieuwe klanten (en dus ook geen overnames) meer wil op het oude netwerk. Ook niet wanneer de huidige bewoner en contracthouder zelf naar KPN belt een aangeeft heet contract over te willen zetten om mijn naam. Ook hij krijgt de mededeling dat er geen signaal meer mogelijk is na 21 april. 

Badge

Ik blijf het buitengewoon vreemd vinden dat kpn niet meer zou leveren over koper als de glasvezel er nog niet eens is. Dat is niet het beleid van kpn. 

Ziggo wil de kabel voor ons aanleggen en kunnen dit inplannen maar dit gaat minimaal 16 weken duren. 

Dat kan je overbruggen.

Wifi van de buren, dat komt vast wel bij je 'binnen’. Als er gastwifi op hun modem aankan (ziggo? kpn?) dan kunnen ze dat voor je aanzetten.

Hmm, hoe recent is je mobiele abonnement. Als dat al Hussel is zou je het om kunnen zetten naar “onbeperkt”. Je hebt dan 10 GB per dag wat je via de Hotspot (wifi) van je telefoon met andere apparaten kunt delen.

Over verlengen naar het nieuwe mobiele abonnement (alleen als je buiten contract periode bent) naar Unlimited. Dan krijg je 20 GB per dag.

https://www.odido.nl/4g-voor-thuis (ik zie alleen maar 2-jarig. Maar je zou ben hen kunnen informeren of het ook 1-jarig of minimaal één maand kan.) TV dan via app NLziet of de app van Canaldigitaal. Basisbundel per maand (Odido bepaalt afhankelijk van de locatie of dat 150 GB of 500 GB is) gratis aanvullers beschikbaar. (alle voorwaarden 4G voor Thuis.)

Of Elon Musk's Starlink. https://www.starlink.com/nl/residential Vrij zicht op de hemel nodig.

 

Ik ga denk ik voor de Starlink van Elon Musk. Mooie techniek en ben ondertussen wel wat KPN en Ziggo moe na 4 dagen bellen met de klantenservice en geen stap verder te komen. 

Bedankt voor de hulp en informatie 

Reageer