Beantwoord

KPN Thuis app kan wifi van Experiabox V10 niet vinden.

  • 11 January 2021
  • 9 reacties
  • 1759 keer bekeken

Vorige week een defecte Experiabox V8 vervangen voor een Experiabox V10.

Daarna de KPN thuisapp ge-installeerd. Nu kan de app geen Experiabox vinden. Vreemd mijn telefoon werkt via deze wifi. 

Hoe nu verder, moet ik iets in de experiabox instellen?

 

icon

Beste antwoord door Ron van KPN 25 January 2021, 13:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 6
Badge +10

Hi @McMelloW, dat is inderdaad wel erg vreemd. Kun je vertellen wat je zelf hebt geprobeerd om dit probleem te verhelpen? Dit om te voorkomen dat we dubbele dingen gaan doen. Heb je bijvoorbeeld de Experia Box al eens 30 seconden spanningsloos gemaakt of de KPN Thuis app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Ik hoor het graag van je!

Hi @McMelloW, dat is inderdaad wel erg vreemd. Kun je vertellen wat je zelf hebt geprobeerd om dit probleem te verhelpen? Dit om te voorkomen dat we dubbele dingen gaan doen. Heb je bijvoorbeeld de Experia Box al eens 30 seconden spanningsloos gemaakt of de KPN Thuis app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Ik hoor het graag van je!

 

Hi Ron,

De thuis-app is al vele malen verwijderd. Mobiel daarna uit /aan opnieuw geinstalleerd.

Experiabox V10 herstart.  Experiabox 30sec stroomloos.  Wachtwoord van de Experiabox gewijzigd. Dit alles zonder te kunnen inloggen.

Iedere keer verschijnt er “Oeps Er gaat iets mis, probeer het later opnieuw”  Vreemd vind ik dat het wachtwoord in de app zichtbaar is tijdens het in voeren. Dit zou niet standaard moeten zijn.  Uitzetten kan ook niet.

De oplossingen die jullie aandragen is zijn Trial & Error truuks dan een echte oplossing.  Dit duidt meer op instabiele software en/of apparatuur.   Tot nog nog toe nog geen werkende oplossing van jullie ontvangen.

 

 

 

 

 

Hallo @Ron , dat is een app-probleem, komt bij mij ook voor en bij anderen binnen dit forum ook, zie o.a. onderstaande link:

 

Hallo @Ron , dat is een app-probleem, komt bij mij ook voor en bij anderen binnen dit forum ook, zie o.a. onderstaande link:

 

Gezien alle vragen en problemen de afgelopen tijd op dit forum, is dit een zeer serieus app probleem.  Wie gaat dit nu escaleren en echt oplossen?

KPN moet dit oplossen.

Reputatie 6
Badge +10

Dank jullie wel voor de terugkoppeling. Ik heb de situatie voorgelegd aan mijn collega's die over de KPN Thuis app gaan. Op het moment dat ik een terugkoppeling krijg, meld ik me direct bij jullie!

Reputatie 6
Badge +10

Hi allen, ik heb een terugkoppeling gekregen van mijn collega. Er is een probleem bekend waarbij oud Telfort abonnementen met een Experia Box V10, een foutmelding kunnen krijgen als de KPN Thuis app wordt geopend. Er wordt gewerkt aan een oplossing, maar op dit moment is nog niet bekend wanneer het precies is opgelost. Mijn excuses voor het ongemak.

Tot die tijd kun je de instellingen van de Experia Box benaderen door handmatig in te loggen op de Experia Box

Hi allen, ik heb een terugkoppeling gekregen van mijn collega. Er is een probleem bekend waarbij oud Telfort abonnementen met een Experia Box V10, een foutmelding kunnen krijgen als de KPN Thuis app wordt geopend. Er wordt gewerkt aan een oplossing, maar op dit moment is nog niet bekend wanneer het precies is opgelost. Mijn excuses voor het ongemak.

Tot die tijd kun je de instellingen van de Experia Box benaderen door handmatig in te loggen op de Experia Box

Ron, dank voor je antwoord en de workaround.  Wat is nu eigenlijk de meerwaarde van de KPN Thuis App?

Reputatie 6
Badge +10

Dat is een goede vraag. Met de KPN Thuis app kun je eenvoudig jouw netwerk inzien en eventueel ook de instellingen aanpassen. Ook zijn hier, als je ze hebt, de Experia Wifi en/of SuperWifi punten in te zien en te beheren. De KPN Thuis app helpt ook bij het installeren van de apparatuur. In jouw geval kun je de instellingen en het netwerk inzien/beheren via de pagina uit mijn eerdere bericht. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust. We helpen je graag verder!