Vraag

KPN Thuis App pakt beheerderswachtwoord niet

  • 11 May 2022
  • 12 reacties
  • 193 keer bekeken

Ik heb inmiddels alles 3 keer helemaal gereset omdat de Thuis app het beheerderswachtwoord niet meer pakt. Laatste keer na reset moet je inloggen met het beheerderswachtwoord wat je daarvoor net hebt aangemaakt. Dat pakte hij niet. Wel het wachtwoord dat achterop de Experiabox staat. Beide wachtwoorden bewaard. Gisteravond kon ik nog in de thuis app. vanochtend moest ik weer het beheerderswachtwoord invullen. Hij pakt nu geen van beide wachtwoorden. Ik kom gewoon niet meer in de app. Hij geeft aan dat hij met de experiabox is verbonden en dat je daarvoor moet inloggen. De wachtwoorden van de 2 wifi superpunten doen het ook niet. 

Ik was niet van plan om 1 keer per maand alles te resetten zodat ik goed gebruik kan maken van de thuis app en zijn functionaliteit. 

Is hier een oplossing voor?

Groeten Jolanda 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Hallo @cartoentje het beheerderswachtwoord is het wachtwoord waarmee je binnen het modem komt en dus NIET je wifiwachtwoord.

 

Beste @JanD weet ik. Het gaat erom dat ik in de thuis app een nieuw beheerderswachtwoord aangemaakt hebt na een reset en dat hij dat niet pakt. En gisteren kon ik er nog wel in. Om weer in de app te komen zou ik alles moeten resetten. Dat gaat gewoon te ver. Ik heb in de afgelopen 2 maanden al 3 keer moeten resetten om alles goed te krijgen. Er moet toch een andere manier zijn.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @cartoentje, welkom! Wat jammer om te lezen dat je hier tegenaan loopt. Welke Experia Box gebruik je? In principe is het zo dat, als je alles gereset hebt, dat je dan gewoon in kunt loggen met het wachtwoord dat op de sticker van je modem staat, mits het gaat om een V10a of Box 12. Ik ben wel benieuwd dat, wanneer je niet meer in kunt loggen, of je dan wel nog op de webinterface van je modem in kunt loggen. In principe zou er niet constant om een beheerderswachtwoord gevraagd. 

Hi @Marcia_ Ik gebruik de Experia Box v10A. Na reset stel ik een nieuw beheerderswachtwoord in de App in. Als ik dan eenmaal in de thuisapp kan, kan ik de superwifi punten gaan toevoegen via de app. Dat heb ik tot nu toe ook elke keer gedaan. 

Van de week kon ik 's avonds nog wel in de app om vervolgens de volgende ochtend een beheerderswachtwoord in te moeten vullen. Hij pakte geen van beiden ( zelf bedachte en die achterop de experiabox staat). 

Ik kan wel gewoon op de webinterface van mijn modem inloggen. 

Reputatie 7
Badge +30

Dat is wel vreemd.. Zou jij je forumprofiel aan willen vullen met je adres en klantnummer? Ik ga eens kijken of we kunnen achterhalen hoe dit kan. 

@Marcia_ Ik heb mijn gegevens aangevuld. 

Reputatie 7
Badge +30

Top! Er schiet mij nog een aantal vragen te binnen, sorry dat ik die niet eerder heb gesteld: op welke telefoon heb jij de thuis app? En heb je al eens geprobeerd het op een andere telefoon te doen? Je hebt wel de meest recente versie van de thuis app?

@Marcia_ Ik heb op mijn iPhone 13 de thuis app. Hij is er van de week nog vanaf geweest en opnieuw geïnstalleerd. Ik heb helaas geen andere telefoon tot mijn beschikking om het daarop te proberen.

 

Wat ik gewoon heel erg apart vind, net na het opnieuw instellen van het beheerderswachtwoord en het weer opnieuw instellen van de super wifi punten via de Thuis App, vroeg de app daarna weer om het beheerderswachtwoord. Diegene die ik toen ingesteld had, pakte hij niet. Ik heb toen het wachtwoord gebruikt wat achterop de experia box staat. En dat pakte hij tot mijn verbazing wel. 

Ik heb ook al de wachtwoorden van de superwifi punten geprobeerd. Je weet maar nooit, maar die werken helaas ook niet. 

Reputatie 7
Badge +30

Dank voor je uitgebreide uitleg! Ik ga erachteraan en hou je op de hoogte.

Reputatie 7
Badge +30

Mijn collega vraag of, als de problemen ontstaan, alles in de webinterface nog wel goed staat? Zijn de SuperWifi punten daar dan nog zichtbaar? Het advies is om niet te resetten de volgende keer, maar eens te kijken wat er gebeurt als je via de webinterface een ander wachtwoord instelt. Lukt het dan wel om hiermee via de app in te loggen?

@Marcia_  Alles is zichtbaar in de webinterface. Ik heb nu het wachtwoord voor de webinterface ingevuld en dat pakt hij wel in de thuis app. Herinner mij nu ook dat ik het wachtwoord moest wijzigen op de webinterface en dat daarna de thuis app om een beheerderswachtwoord vraagt. Maar dit zou toch niet het geval moeten zijn dat je zelf een beheerderswachtwoord instelt in de app dat die dan niet meer werkt als je op de webinterface inlogt en daar een nieuw wachtwoord moet invullen. 

 

Maar goed ik kom er weer in en kan weer zien wat er verbonden is. 

Klopt het dat de Wifi-versterkers niet onderling elkaar versterken. Ik heb er 1 op zolder staan en die connect met mijn experiabox die op de begane grond staat. Hij verbindt niet met diegene die op de 1e verdieping staat. Kan ikzelf daar nog iets in doen?

 

Reputatie 7
Badge +30

@Marcia_  Alles is zichtbaar in de webinterface. Ik heb nu het wachtwoord voor de webinterface ingevuld en dat pakt hij wel in de thuis app. Herinner mij nu ook dat ik het wachtwoord moest wijzigen op de webinterface en dat daarna de thuis app om een beheerderswachtwoord vraagt. Maar dit zou toch niet het geval moeten zijn dat je zelf een beheerderswachtwoord instelt in de app dat die dan niet meer werkt als je op de webinterface inlogt en daar een nieuw wachtwoord moet invullen. 

Dat zou zeker niet het geval moeten zijn, maar is al wel iets beter dan het moeten resetten van alles! Ik geef ook dit alsnog weer intern door. 

 

Maar goed ik kom er weer in en kan weer zien wat er verbonden is. 

Klopt het dat de Wifi-versterkers niet onderling elkaar versterken. Ik heb er 1 op zolder staan en die connect met mijn experiabox die op de begane grond staat. Hij verbindt niet met diegene die op de 1e verdieping staat. Kan ikzelf daar nog iets in doen?

 

Je kunt onderstaande proberen. In principe maakt het niet zoveel uit als de snelheid die je op zolder haalt, alsnog voldoende is.

*Alternatief: het tweede KPN SuperWifi punt (en verdere) kan ook via de WPS-knop worden gekoppeld. Op de eerst geïnstalleerde SuperWifi houd je de WPS-knop ingedrukt totdat de deze oranje gaat knipperen. Daarna doe je hetzelfde op de tweede SuperWifi (vanuit een factory default stand (paarse lampje)). Als deze elkaar nu vinden vindt precies dezelfde synchronisatie plaats als de manier via de ethernetkabel.