Beantwoord

KPN Wifi account

  • 3 February 2019
  • 20 reacties
  • 230 keer bekeken

Mijn KPN Wifi account is geblokkeerd. Hoe los ik dit op?
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 8 February 2019, 13:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 7
Heb je thuis KPN Fon op jouw Experia Box aan staan?
Ik neem aan van wel. Het heeft namelijk altijd gewerkt. Alleen nu niet en ik zie dat de status ineens op geblokkeerd staat
Reputatie 7
Welke Experia Box heb je thuis en heb je toevallig onlangs één of twee (zwarte) Experia WiFi's gekregen?
Ben inmiddels met KPN in contact. Zij moeten de blokkade opheffen. Geen idee overigens wie deze waarom geplaatst heeft.

Bedankt voor je reactie! Goed weekend
Reputatie 7
Badge +24
Hi Opdenwijnbergh, welkom hier. Fijn dat het inmiddels is opgelost. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.
Reputatie 7
Maar is het ook werkelijk opgelost, want ik haal dat niet uit de reactie van @opdenwijnbergh.
Reputatie 7
Badge +24
Mocht dat niet zo zijn...

Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.
Nee! Nog niet opgelost. Ik moest een email sturen naar het abuse team (alsof er sprake zou zijn van misbruik). Die zouden dergelijke blokkades plaatsen. Maar zij vertelden mij dat ze dit nooit doen op een KPN Fon account en adviseren mij nu om de klantenservice te bellen. Dat moet ik nog doen. Krijg wel een beetje kastje-muur-gevoel.
Reputatie 7
Welke Experia Box heb je?
Heb je ook van die zwarte Experia WiFi's in gebruik?
Reputatie 7
Badge +24
Hoef je niet te doen hoor, als je FON even uit en weer aan zet zou het weer moeten werken. Zie hier hoe je dit het snelste doet, reset de modem ook even voor de zekerheid.
Reputatie 7
Hoef je niet te doen hoor, als je FON even uit en weer aan zet zou het weer moeten werken. Zie hier hoe je dit het snelste doet, reset de modem ook even voor de zekerheid.
Dat is inderdaad een zeer duidelijke instructie. 🤔

Reputatie 7
Badge +24
Gaat weer lekker vandaag, excuus. Interne link gebruikt. Hier de juiste. Laat je me nog even weten of het hierna wel werkt?

Edit: Even een controlevraag. Kan het kloppen dat je onlangs een nieuwe Experiabox hebt ontvangen van ons en nu de V10A hebt?
Reputatie 7
Edit: Even een controlevraag. Kan het kloppen dat je onlangs een nieuwe Experiabox hebt ontvangen van ons en nu de V10A hebt?
Dat zou een heleboel verklaren.
Ik heb inderdaad sinds kort de Experia V10A. Volgens de servicetool ondersteunt deze geen KPN Wifi met Fon. Kan FON dan ook niet uit- en aanzetten. Einde verhaal??
Reputatie 7
Ik ga er eigenlijk vanuit dat @Alex_P nog wel een truckje weet om Fon administratief weer aan te kunnen zetten op jouw abonnement.
Reputatie 7
De V10a ondersteunt inderdaad geen Fon, dus als je die nu aangesloten hebt, dan gaat het niet werken. Vul alsjeblieft je forumprofiel in en laat dat hier even weten. Dan duik ik de systemen in om te kijken hoe we dit kunnen rechtbreien 🙂
Profiel is ingevuld.
Reputatie 7
Dank je, opdenwijnbergh! Aan de hand van je Experia Box is duidelijk dat Fon via je vaste diensten niet gaat werken op dit moment. Maar, je hebt ook een mobiel abonnement bij ons. En daarbij kan Fon ook geactiveerd worden. Dat heb ik bij dezen voor je gedaan. Dit kost verder niets. Je krijgt een sms met daarin je inloggegevens. Met die gegevens kun je dan weer gebruik maken van Fon. Let wel: alleen Fon in Nederland.
Het lukt me nog niet. Ik heb een gebruikersnaam gekregen die begint met mijn mobiele telefoonnummer. Maar als ik dat wil gebruiken krijg ik de melding dat de gebruikersnaam niet met een nul mag beginnen.
Reputatie 7
Ai, dat is vervelend, opdenwijnbergh. Je gebruikersnaam is het hele stuk 06xxxxxxxx@kpn-fon.nl, vul je dat ook zo in? Hoe maak je verbinding met fon? Gebruik je nog de fon app, of doe je het handmatig via de wifi-instellingen? Kun je anders eens een screenshot plaatsen van hoe je inlogt?