Beantwoord

KPN21 Modem

  • 21 July 2020
  • 9 reacties
  • 73 keer bekeken

Sinds anderhalve week heb ik een KPN21 modem ter vervanging van een zeer oud exemplaar.

Mijn tablet, mobiele telefoon en laptop kreeg ik probleemloos op de wifi.

Mijn vaste computer (medion P5208E) toont het netwerk in het rijtje met beschikbare netwerken.

Met de vorige modem probleemloos wifi op mijn computer.

Laatste updates windows 10 zijn geïnstalleerd.

Heb het netwerk handmatig toegevoegd. Dit helpt echter niet.

Nu weer met een draad aangesloten. Is slechts tijdelijke (zeer onhandige) oplossing.

Helpdesk zegt dat ik maar een handig iemand moet vinden of anders een betaalde monteur moet laten komen.

Wie o wie weet hier de oplossing voor? Kan dit ergens in de instellingen zitten? 

 

Met vriendelijke groeten,

Mar

 

icon

Beste antwoord door Nick83 21 July 2020, 17:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Ik bedoel: De computer toont het netwerk niet

Hallo @Mar100 het is een KPN 12 Box modem, als je in de modem in kunt loggen zou je bij de wifi de instellingen eens aan kunnen passen, bij de 2.4-band B/G/N instellen en bij de 5.0-band A/N/AC en alles waar AX in voorkomt vergeten.

 

Reputatie 7
Badge +24

Inloggen op http://mijnmodem.kpn

Admin password staat achterop de box. Vermogens klik je op WiFi, het tandwieltje rechtsboven.

En dan op Show Selections. Dan ziet u staan: Advanced. Klik daarop.

Kom je hier terecht:

U ziet daar staan 802.11ax. Maak daarvan: 802.11.b+g+n.

Daarna Apply om op te slaan. Check nu nogmaals op de laptop of het wel werkt.

Inloggen is gelukt.

Ik zie inderdaad staan : 802.11 b,g,n,ax. Hoe kan ik de ax verwijderen?

 

Schermen zijn anders dan hierboven

 

Heb het aan kunnen passen.

Nu komt de naam in het lijstje voor maar er staat een extra cijfer achter.

Kan nu niet inloggen

Is toch gelukt. Bedankt voort de hulp

:grinning:

Reputatie 7
Badge +24

Dat kan haast niet dat het er anders uitziet. Ziet het eerste scherm, het login formulier er bij u anders uit dan bij mij?

En welk extra cijfer ziet u staan?

Er staat een 2 achter. Maar het werkt nu allemaal. Hopelijk werkt de rest ook nog.

Ik keek eerst alleen op het informatie scherm. Heb later gevonden waar ik moest kijken