Beantwoord

Krijg onnodig verzoek om monteursafspraak te maken

  • 26 January 2021
  • 6 reacties
  • 70 keer bekeken

Hoi,

De eerste monteur van de KPN heeft netjes de connectie in huis aangelegd, maar constateerde dat er geen licht was, oftewel geen connectie met het netwerk. Een week later kwam een tweede monteur het probleem oplossen, maar die constateerde hetzelfde. Die was zo slim om een monteur voor de volgende dag te regelen voor de centrale kast in de buurt. Ik kreeg alsnog het verzoek via e-mail en SMS om een afspraak met een gewone monteur te maken. Dat heb ik gedaan.

Vervolgens heeft de andere monteur een gebroken draadje in de centrale kast in de buurt vervangen.  Er was licht. Alles deed het. Vervolgens heb ik de gewone monteur afgezegd. Nog telefonisch bevestigd.

Die monteur stond op de stoep. Ik heb gezegd dat alles het deed. Hij ging weg. Toen ik de centrale belde, bleek dat die monteur had ingevuld dat hij mij niet thuis had aangetroffen. Dat zou intern opgelost worden. Nu krijg ik de hele tijd via e-mail het verzoek om een monteursafspraak te maken. 

Waarom? Dat staat er niet bij. Op de site is hier ook geen informatie over. En heel vervelend als je net een nieuwe klant bent en meerdere producten hebt, dat je dan bij de veelgestelde vragen een keuze moet maken tussen internet en TV, terwijl het bij mij om de algehele aansluiting gaat, en niet over dat het niet werkt, maar dat het juist wel werkt. En bij monteursafspraak kun je alleen maar een afspraak maken of annuleren. Maar een nog niet gemaakte afspraak kun je niet annuleren.

Als ik bel met de centrale KPN, weet de persoon die ik aan de lijn krijg, het ook niet. En vindt het natuurlijk heel vervelend voor je en zal het intern doorgeven.

Helaas lukt dat niet.

Jongens, het werkt allemaal prima, internet, TV. Geen problemen.

Hoe kan ik dat duidelijk maken aan de KPN als het telefonisch niet lukt?

Moet ik die monteur dan laten komen alleen om te constateren dat alles werkt? Dat is toch tijdverspilling? Nou ja, nu ben ik er tijd aan kwijt.

Groet,

R.

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 1 February 2021, 07:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, dit is een beetje knullig inderdaad @Ruderox :sweat_smile:

Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kijk ik of ik hier vanaf onze kant een stokje voor kan steken!

Ha @Maja_  gedaan

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt!

Ik zie hier staan, dat je signaal morgen opgeleverd gaat worden. Dat is een beetje gek, aangezien alles immers al werkt. Ik heb dan ook het idee dat je oplevering niet helemaal goed gereed is gemeld met dit als gevolg. Ga ik even achteraan! 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Ruderox, ik heb nog geen reactie op m'n vragen over de levering en de verplichte maar onnodige monteursafspraak, maar zie nu dat de order inmiddels goed af is gerond. Kan uiteraard zijn dat ze wel iets hebben gedaan, maar vergeten zijn dit naar mij terug te koppelen :wink:

De systemen kloppen nu helemaal met de werkelijkheid, dus je zou géén berichten meer moeten ontvangen over monteurs! 

Ha @Maja_ Klopt. Ik ben gebeld hierover, kon het nogmaals uitleggen en toen is het afgerond, zoals je aangeeft. Mijn probleem is opgelost. Ik krijg geen berichten meer over monteursafspraak. Dank je wel voor het navragen!

Reputatie 7
Badge +20

Ah, top dat ze toch nog even goed bij je na hebben gevraagd hoe het zit en dat het nu echt opgelost is, bedankt dat je dit vanuit jouw kant ook nog even bevestigd :slight_smile: