Beantwoord

Krijgen de Experia modems van ex-Telfort klanten ook een veiliheidsupdate ?

  • 22 July 2021
  • 4 reacties
  • 93 keer bekeken

Op de website van oa Security.nl is te lezen dat twee types Experia modems gevoelig zijn voor overname door een beveiligingslek. Vandaag maakt KPN bekend dat dit op korte termijn middels een update hersteld zal worden. Nu lopen de updates voor originele KPN klanten en ex-Telfort klanten voor firmware versies van dezelfde type modems niet gelijk op dus de vraag is of wij als ex-Telforters wel [gelijktijdig] meegenomen worden in de veiligheidsupdate.

Bron Security; https://www.security.nl/posting/713423/KPN+komt+met+beveiligingsupdate+voor+kwetsbaarheid+in+ExperiaBox?channel=rss

icon

Beste antwoord door RBxx 22 July 2021, 15:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Yatta2u2 

De opmerking “op korte termijn” is een optimistische (en rekbare) uitspraak. Op dit moment loopt er voor de v10A eerst nog een update  Mesh [5.00.49_build487-owl] en die duurt nog tot 20 augustus.

Voor de Telfort firmware verwacht ik persoonlijk geen veiligheidsupdate meer, nu de migratie van Telfort naar KPN firmware bezig is. Maar zodra deze modems ‘over’ zijn, zullen ze meegaan in het standaard updateproces.

 

edit: verduidelijkt n.a.v. opmerking topicstarter

Ruud,

 

dank je wel voor je reactie. Wel nog een aanvullende vraag; Moet de firmware voor het modem ook echt anders blijven voor ex-Telfort klanten nu we allemaal tot de KPN-familie behoren ? Ik zou toch verwachten dat ze alles asap standaard maken, is ook voor KPN handiger te onderhouden.

 

Grtz, Rob

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Yatta2u2, Rob, zoals ik hierboven aangaf worden de modems van ex-Telfort klanten op dit moment in batches overgezet naar de KPN firmware. Dit proces loopt al enige tijd.
Zodra dit is afgerond, is er geen verschil meer. Dan heeft iedereen de KPN firmware.

Ruud, nogmaals dank. Ik heb je eerste bericht kennelijk anders gelezen en dacht dat de update die op dit moment nog uitgerold wordt voor KPN klanten was. Begreep niet dat dit juist het gelijkmaken is van de ex-Telfort klanten. Gevalletje ‘te snel’ lezen :wink:

 

Grtz, Rob