Beantwoord

Kruising in glasvezel aansluiting wordt maar niet verholpen

  • 9 April 2024
  • 6 reacties
  • 116 keer bekeken

Wij zitten met een kruising in onze glasvezel aansluiting.Ik ben vanaf oktober bij kpn,maar nu al 3 keer een monteur gehad omdat ze dan mijn internet afsluiten door een kruising.Ik ben er ondertussen helemaal klaar mee.Ik werk een aantal dagen per week thuis,en zit dan van het ene op andere moment zonder internet.Dan moet er eerst weer een monteur langs komen en weer naar de dichtst bijzijnde aansluiting om de kruising te herstellen.Als dit nog weer gebeurd ga ik weer terug naar mijn vorige provider.De mensen aan de telefoon kunnen hier niets aan doen,en doen er alles aan om goed te helpen.Los dit nu eens goed op KPN

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 11 April 2024, 11:28

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Wat ontzettend zuur dat dit nu al meerdere keren mis is gegaan @Jokat ☹️ En ook best bijzonder, kruisingen zijn erg zeldzaam en dat dit bij jou dan meerdere keren gebeurt is dus best gek. Ik hoop toch dat driemaal scheepsrecht was hier, en dat de laatste monteur nu iets voor elkaar heeft gekregen waardoor dit niet nog een keer gaat gebeuren!

De term “kruising” is toch wat eufemistisch cq verhullend in deze.
Het komt er op neer dat er ergens een verkeerde of onduidelijke markering is gebruikt.
Maar dan nog vraag ik mij af waarom iemand “zo maar” ergens een stekkertje uit trekt zonder het eerst te onderzoeken.

Ik heb dat nl ook meegemaakt, een vriend die een bovenverdieping huurde voor kantoor, met eigen glasvezel aansluiting.
De onderbuurman vroeg ook een verbinding aan en toen ging het mis.
Met heel veel gedoe . . .

Uiteindelijk kwam het zo ver dat we een briefje op de kast geplakt hebben en er ook eentje door de kier naar binnen gestopt.
Dat heb ik overigens vaker gedaan zo.

Reputatie 7
Badge +12


Maar dan nog vraag ik mij af waarom iemand “zo maar” ergens een stekkertje uit trekt zonder het eerst te onderzoeken.

 

Omdat monteurs letterlijk een opdracht krijgen met "zorg ervoor dat er een kabel zit tussen X en Y" en wij moeten er vanuit gaan dat die info klopt.

Dat is ook de enige manier om uiteindelijk er voor te zorgen dat de administratie klopt. Bij een storing welke we fixen geeft de monteur namelijk door dat X of Y niet klopt en we het adres van dat nummertje moeten aanpassen.

De monteurs zeggen telkens een briefje of markering geplakt te hebben bij mijn kabel,maar toch gaat het telkens fout.Het schijnt een comnunicatie stoornis te zijn tussen kpn diensten en kpn netwerk

Ja, dat bedoel ik dus, c(r)ommunicatie .
Hoe kan het, vraag je (ik) me dan af.
Jammer, tijd en energieverspilling.

@ Ik_Combineer, alsnog bedankt voor jouw inkijk in de praktijk.
Dan vraag ik mij af, is er bij glasvezel een eenvoudige manier om te zien of het betreffende kabeltje actief is.
Dat is natuurlijk niet zo eenvoudig als bij koper, dan kun je er eenvoudig een test apparaatje bij prikken.

Reputatie 7
Badge +12

Zowel op koper als op glasvezel is de enige manier het controleren in welke poort hij zit en in de administratie kijken of hier diensten over gaan. Maar nogmaals gaan we uit van de administratie en horen we die te corrigeren waar nodig.

Reageer