Beantwoord

Laat Fourstack mogelijke of actuele aansluitingen zien?

  • 4 March 2020
  • 4 reacties
  • 104 keer bekeken

Hoi, ik heb onlangs een abonnement afgesloten bij KPN maar kan in mijn meter kast geen blauwe kabel (aansluiting) vinden. Nu staat op Fourstack dat Koper als beschikbaar is via SDF op mijn postcode en huisnummer.

 

Laat Fourstack zien dat er eventueel een aansluiting mogelijk is, of betekent dit dat er daadwerkelijk een aansluiting aanwezig is in mijn huis? 
 

icon

Beste antwoord door Susan_ 6 March 2020, 11:07

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Goedemorgen @Anoukmu, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Wat op Fourstack staat is wat er bij ons bekend is qua aansluitingen. Dat zou er dan inderdaad wel aanwezig zijn, volgens onze gegevens. Ook staan er geplande upgrades in die naar verwachting binnen 2 maanden uitgevoerd zullen worden. Maar dat staat er alleen als er ook een upgrade gepland is!

Is het een wat ouder of juist nieuwer huis? De plaats van binnenkomst van de kabel kan namelijk verschillen. Het kan ook zijn dat een vorige bewoner de kabel heeft weggewerkt, wat natuurlijk niet de bedoeling is..

Heb je na het afsluiten van je abonnement nog informatie ontvangen? Sowieso een bevestiging lijkt me, maar nog andere informatie over de aansluiting? Want mocht je niks kunnen vinden, dan moet er sowieso een monteur ingepland worden.

Kan je aangeven om welk adres (postcode + huisnummer) het gaat? Dit kan je noteren in je Forum profiel! Daarnaast ontvang ik ook graag je naam en eventueel al ontvangen klantnummer.

Ik hoor graag van je zodat ik even kan meekijken in deze situatie!

Beste Susan, dank voor uw hulp. De aansluiting is inderdaad weggewerkt achter een muur door de vorige bewoners (vastgesteld door een monteur afgelopen zaterdag). Aanstaande woensdag komt er iemand van KPN langs om deze weer toegankelijk te maken, maar ik vroeg me af of hier kosten aan zijn verbonden? Dit werd niet helemala duidelijk van mijn gesprek met jullie klantenservice.. Maar omdat ik zelf de aansluiting niet weggehaald heb en al wel een abonnement heb afgesloten, weet ik niet of KPN deze kosten vergoed?

Reputatie 7
Badge +10

@Susan_ Fourstack laat alles zien wat bestelbaar is. Niet wat aanwezig is.

Voorbeeld: Sinds 2013 legt KPN in laagbouw-nieuwbouwwoningen geen ISRA punt meer aan tot in de woning. De hoofdkabel wordt in de stoep gelegd en een aderpaar wordt gereserveerd. Het adres wordt opgenomen in de administratie. Er is echter geen aansluiting. Die is wel bestelbaar maar kent dan een langere doorlooptijd omdat er nog een kabel van de stoep naar de woning moet worden gelegd/geschoten.

 

Hetzelfde verhaal geldt voor glasvezelaansluitingen. Zodra ze bestelbaar zijn zie je ze in Fourstack. Dat is vanaf 4 maanden voor de geplande huisaansluiting door KPN NetwerkNL. Dus er is nog geen fysieke aansluiting, alleen een geplande aansluiting die bestelbaar is.

Reputatie 7
Badge +21

@Anoukmu, op onze website kan je vinden wat een monteur allemaal doet en tegen welke prijs. Ik weet niet wat besproken is met jou en wat de exacte situatie is, ik kan even in het systeem kijken of hier iets over bekend is! Wil je dan jouw Forum profiel even aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer?

Reageer