Beantwoord

Lage internetsnelheid

  • 24 January 2021
  • 10 reacties
  • 397 keer bekeken

Op de KPN website vind ik: “Op jouw adres is Standaard Internet van kpn beschikbaar. De maximale snelheid is: 25 Mbit/s download- en 4 Mbit/s uploadsnelheid.” Echter, als ik een speedtest doe, is de download snelheid 19.2 Mbps en de upload snelheid 1.5 Mbps. Hoe krijg ik die down- en upload snelheden omhoog?

icon

Beste antwoord door Joep1965 24 January 2021, 11:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Badge +19

Heb je dat met een bekabelde pc of laptop direct op de experiabox gemeten? Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres? https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl graag een screenshot zonder je postcode plaatsen. 

 

Badge +19

Bekabeld gemeten??

Ja, bekabeld gemeten, maar wel met een verbinding via het elektriciteitsnet met een Devolo 500 Mbps

Badge +19

Goed nieuws en slecht nieuws is er voor je. Dmv pairbonding zou er een hogere snelheid gehaald kunnen worden. Er wordt dan een extra aderpaar gebruikt.  Het slechte nieuws is dat dit in deze coronatijd niet gerealiseerd wordt. Alle beschikbare monteurs worden voor urgente zaken ingezet. Het is met je huidige snelheid verstandig om zo storingsvrij mogelijk te werken. Dat houdt in zoveel mogelijk bekabeld en zeker niet met producten van Devolo.  Geen enkele apparatuur wat data verstuurd via het electriciteitsnetwerk gebruiken. Welke experiabox heb je?

Reputatie 4
Badge +3

de snelheid is tot 25 mbs.  en niet vanaf.. dat betekent dat 19 mbs heel redelijk is. 

pairbonding zou ik je niet aanraden dat kan soms enorm gezeik opleveren. 

maar als je toch besluit dat risico te nemen dan zal je snelheid nooit 50 mbs zijn maar meer 40-45 mbs. 

 

Dank, ik stap over op een kabel abonnement.

Reputatie 7
Badge +24

de snelheid is tot 25 mbs.  en niet vanaf.. dat betekent dat 19 mbs heel redelijk is. 

pairbonding zou ik je niet aanraden dat kan soms enorm gezeik opleveren. 

Dat is onzin. Maar het word momenteel niet geleverd in verband met corona.

Reputatie 7
Badge +9

Heb je misschien ook TV van KPN? Zet de TV ontvanger dan eens helemaal uit :wink:  haal je dan meer snelheid?

 

Wat betreft Pairbonding, dat kun je normaal gesproken prima laten uitvoeren. Installatie monteurs maken dit zelfs in orde als ze op locatie komen. Helaas vanwege corona op dit moment alleen niet.

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @Ton Hoitink en bedankt voor je bericht :)

Ik zie dat onze community je al van de nodige informatie heeft voorzien waarvoor dank! Als je voor mij nog je forumprofiel in wilt vullen, kan ik kijken hoeveel snelheid er op dit moment precies binnenkomt.