Beantwoord

Lage internetsnelheid bij Instap

  • 10 March 2020
  • 14 reacties
  • 483 keer bekeken

Goedenavond,

We hebben een abonnement, alles in 1 instap, voor een bedrag van €54,- per maand. 

De internetsnelheid blijft echter behoorlijk achter, zie bijlage. 
Welke stappen moet ik ondernemen om dit op te lossen?

Admin: afbeelding verwijderd i.v.m. privacy (ip-adres zichtbaar)

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid.

icon

Beste antwoord door Natasja 13 March 2020, 17:58

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Klopt het dat je DSL hebt (koper)? Zo ja, dan zit je mogelijk op grote afstand van de wijkcentrale. Op https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/ kun je de maximaal haalbare snelheden op jouw adres zien.

Reputatie 7
Badge +24

En test ook eerst eens op een bekabeld aangesloten pc of laptop. Het zomaar zijn zij  dat uw aansluiting prima is, en dat wifi gewoon slecht bereik heeft.

Reputatie 6
Badge +9

Dag @ArjanBouwmeester. Van harte welkom hier. Wat jammer dat de internetsnelheid te wensen overlaat. Is dat ook het geval als je bekabeld een speedtest doet? Zorg ervoor dat alleen een laptop of PC is verbonden met je modem je en andere apparaten uitzet voor de meest betrouwbare resultaten. Wil je de resultaten hier delen? 

En verder: zou je je profiel kunnen aanvullen met je postcode/huisnummer, klantnummer en de naam van de contracthouder? Geef me een seintje als je dit hebt gedaan. Dan kan ik aan deze kant ook nog een en ander doormeten.

 

Bedankt voor de reactie. Ik zal mijn gegevens aanvullen en de voorgestelde opties proberen. 

overigens woon ik in het buitengebied, er zijn dan toch opties voor sneller internet buitengebied (ik val in het gebied waar deze optie mogelijk is volgens de site van kpn). 
 

Gr Arjan 

Dag @ArjanBouwmeester. Van harte welkom hier. Wat jammer dat de internetsnelheid te wensen overlaat. Is dat ook het geval als je bekabeld een speedtest doet? Zorg ervoor dat alleen een laptop of PC is verbonden met je modem je en andere apparaten uitzet voor de meest betrouwbare resultaten. Wil je de resultaten hier delen? 

En verder: zou je je profiel kunnen aanvullen met je postcode/huisnummer, klantnummer en de naam van de contracthouder? Geef me een seintje als je dit hebt gedaan. Dan kan ik aan deze kant ook nog een en ander doormeten.

 

Ik heb de gegevens aangevuld. 

Hierbij de gegevens met bekabelde speedtest. 
 

 

Wat is de snelheid die mogelijk is op jouw adres als je hier je postcode en huisnummer invult?

https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm

Modem al eens gereset?

Wat is de snelheid die mogelijk is op jouw adres als je hier je postcode en huisnummer invult?

https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm

Modem al eens gereset?

7down 1up. 

aangezien ik in het buitengebied woon; kan ik volgens mij gebruik maken van ‘sneller internet buitengebied’?

aangezien ik in het buitengebied woon; kan ik volgens mij gebruik maken van ‘sneller internet buitengebied’?

Dat kun je op deze site ontdekken: https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl

aangezien ik in het buitengebied woon; kan ik volgens mij gebruik maken van ‘sneller internet buitengebied’?

Dat kun je op deze site ontdekken: https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl

Kom ik voor in aanmerking 👍🏻
maar hoe vraag ik dat aan, dat kan niet via mijn kpn. 

Badge +19

Sowieso moet je over naar een husselabonnement.  Dan krijg je het automatisch. Althans ik wel.

Kom ik voor in aanmerking 👍🏻
maar hoe vraag ik dat aan, dat kan niet via mijn kpn. 

Dat is in ieder geval een goed bericht. Maar hoe je dit aanvraagt zou ik ook niet weten. Je hebt je profielgegevens zo te zien in je eerdere bericht al aangevuld, dus wellicht kan een KPN-medewerker zoals @Natasja dit voor je regelen?

Reputatie 6
Badge +9

Ik lees dat Sneller Internet Buitengebied voor je beschikbaar is. Dat is positief! Helaas kan ik dat via deze weg niet voor je regelen, @ArjanBouwmeester. Je zou het via MijnKPN moeten kunnen aanvragen door naar ‘Internet’ te gaan en de optie aan te vinken. Als dat niet gaat, kun je het beste even bellen of chatten

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @ArjanBouwmeester. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Heb je Sneller Internet Buitengebied aan kunnen vragen inmiddels? Laat het gerust weten als je nog ergens vragen over hebt.

Reageer