Beantwoord

Langzaam glasvezel internet

  • 9 February 2021
  • 2 reacties
  • 91 keer bekeken

Hey ik heb last van langzaam internet, dit is nu ongeveer een maandje echt een probleem geworden en heb ik voorheen gewoon genegeerd. Momenteel als ik een SpeedTest doe kom ik uit op 5Mbps download en 45Mbps upload. Dit gaat om een vaste PC die via een ethernet kabel verbonden is. 

Maar ik heb nu even rond gekeken op MijnKpn en zie dat ik op een “Alles-in-1 Glasvezel Instap” abonnement zit er staat hier echter niet duidelijk bij welke snelheden ik kan verwachten. Dit is een erg oud abonnement (ik denk misschien wel rond de 10 jaar ?). Maar er zijn andere abonnementen beschikbaar waarbij ik op dezelfde prijs uit zou komen die claimen 200Mbps te geven (ik kijk dan naar “Hussel Internet 200 Mbit/s”). De vraag is dus welke snelheden ik nu zou moeten krijgen? en of een overstap tussen deze abonnementen zou helpen?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 15 February 2021, 09:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Phobos. Welkom op het KPN Forum! Ik zie dat je jouw gegevens al hebt achtergelaten in het KPN Forumprofiel. Je hebt op dit moment inderdaad een Alles-in-1 Glasvezel Instap abonnemet. Bij dit abonnement hoort een snelheid van 50Mbit/s. Je geeft aan dat je op dit moment maar 5Mbit/s haalt, dat is inderdaad veel te weinig. Ik heb daarom jouw verbinding doorgemeten, maar kwam geen bijzonderheden tegen. Heb je de stappen al doorlopen van onze servicepagina?

 

Ja die 5Mbits kwam door een Powerline Adapter die net niet meer helemaal goed in het stopcontact zat. Dus dat was mijn eigen fout. Maar dankjewel voor de informatie dat ons abonnement 50Mbits/s was. Ik ben meteen geswitched van Glasvezel Instap naar een Hussel abonnement, sneller internet en goedkoper.

 

Misschien een idee om ook bij dat soort Glasvezel Instap abonnementen ook de snelheid te laten zien in MijnKpn?