Beantwoord

Langzame wifi

  • 15 March 2020
  • 47 reacties
  • 830 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds een tijdje al last van trage wifi met m'n experiabox 9, wifi manager geprobeerd maar krijg steeds een 404 melding ook met verschillende browsers dus maar de officiële kpn speedtest gedaan, zit  2 meter van me modem af in de woonkamer en dit zijn de resultaten, https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/e6e13540-66c9-11ea-8143-45361ff107a5 het is om te lachen ik betaal voor 100mbps internet en dan verwacht dat me wifi toch minimaal de helft mag zijn. Op de slaapkamers zelf helemaal geen of zwakke wifi en ik woon in een klein appartment. 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 18 March 2020, 12:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

47 reacties

Hallo @jwrillmann , als je bekabeld meet met 1 computer op de modem aangesloten en alle overige (draadloze) apparatuur uit, waar kom je dan op uit?

 

Reputatie 1

Ik beschik helaas niet over een laptop of computer, doe alles via de smartphone. 

Badge +19

Hier wat tips en trucks. https://forum.kpn.com/internet-9/oplossingen-voor-trage-en-wegvallende-wifi-490779

Reputatie 1

Speedtest van de WiFi manager geeft me steeds een 404 error, verschillende browsers al gebruikt zonder succes. WiFi op m'n xbox one x is ook traag en die staat ook meter of 2 a 3 van de modem af. Gebruik nu maar me Tele 2 data bundel is vele malen sneller dan de WiFi. 

Badge +19

Heeft u de Wi-Fi manager al gedaan. Als de Wi-Fi slecht is dan is de kans groot dat u 2 experia wifi's krijgt. Doe moeten wel bekabeld aangesloten worden op de experiabox. Probeer eerst de experiabox of zit er iets tussen terug te zetten naar fabrieksinstellingen. 

Reputatie 1

Het speedtest gedeelte van de WiFi manager werkt niet, geeft steeds een 404 melding, verschillende browsers geprobeerd maar steeds het zelfde euvel. Modem begin van de week gereset maar gevoel dat het toen alleen maar erger is geworden. 

Reputatie 1

Dit zijn mijn test resultaten als ik m'n tele2 data bundel gebruik https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/ffa03210-66d4-11ea-82c1-452e053cbf8f zoals je kan zien is dat vele male sneller. 

Reputatie 1

Net een speedtest bij m'n ouders gedaan die een experiabox v10 hebben en een telfort abonnement en behaal daar WiFi snelheden van rond de 48mbps. Vreemd. 

Badge +19

Ik heb geen idee waar die foutcode 404 vandaan komt. Er zal een medewerker aan te pas moeten komen. Doorgaans reageren ze binnen 48uur. 

Reputatie 1

Is er een kpn medewerker die me verder kan helpen met dit probleem? 

Is er een kpn medewerker die me verder kan helpen met dit probleem? 

Hallo @jwrillmann , alle vragen binnen dit forum worden op volgorde van binnenkomst door het moderatieteam beantwoord.

Het is geen chatdienst waarbij je à-la-minute antwoord krijgt.

Dan kun je beter bellen of chatten.

 

Reputatie 1

Pfff 3 dagen verder en nog niets van kpn gehoord. Top service echt, misschien toch maar eens overstappen. 

Het is druk dus we zijn nog niet direct aan je vraag toegekomen. Excuus daarvoor, @jwrillmann . Voor acute issues kun je ook bellen met 0800 0402 (gratis)

Erg vreemd dat de wifi manager niet werkt. Is er ook een tablet of laptop in huis? Of kun je die lenen? Op die manier zou je de stappen kunnen doorlopen en als de wifi onder de maat blijft kan daar gratis hardware uitrollen.

 

Reputatie 1

Het is druk dus we zijn nog niet direct aan je vraag toegekomen. Excuus daarvoor, @jwrillmann . Voor acute issues kun je ook bellen met 0800 0402 (gratis)

Erg vreemd dat de wifi manager niet werkt. Is er ook een tablet of laptop in huis? Of kun je die lenen? Op die manier zou je de stappen kunnen doorlopen en als de wifi onder de maat blijft kan daar gratis hardware uitrollen.

 

Zojuist werkte de WiFi manager wel en dit was de uitslag 

Ik heb geen afspraak gemaakt ivm de corona crisis ging er ook vanuit dat kpn nu niet langskomt ivm de veiligheid. Wat zou een monteur evt kunnen betekenen? Manager had kanaal wissel gedaan en de verbetering was minimaal. Is het niet verstandiger om versterkers of een V10 modem met 5ghz te verstrekken? 

Nah, dat met die monteur gaat niet lukken.  Gelukkig heb ik je gegevens. Ik ga een collega vragen om jou 2 Experia Wifi's te sturen. (kosteloos).

Ik kom er op terug. 

Reputatie 1

Nah, dat met die monteur gaat niet lukken.  Gelukkig heb ik je gegevens. Ik ga een collega vragen om jou 2 Experia Wifi's te sturen. (kosteloos).

Ik kom er op terug. 

Oké hartstikke bedankt, hopelijk los dit mijn probleem op. 

Gelukt. Ik stuur je een privéberichtje met de gegevens.

 

Reputatie 1

Zojuist aangesloten, de snelheid en bereik is ontzettend verbeterd! https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/064dc150-6e8b-11ea-8dc2-9ff27f885bbd Super bedankt! 

Top! Fijn dat het voor verbetering heeft gezorgd.

Voor toekomstige vragen weet je mij te vinden.

Hoi @jwrillmann . Ik zie dat je mij een privéberichtje hebt gestuurd.

Achter de schermen hebben we een tijdje terug besloten om jou wifi verstekers toe te sturen. Nu geef je aan dat de wifisnelheid aanzienlijk verbeterd is maar dat je nu last hebt van time outs. Om de 30 minuten om precies te zijn.

Dit herken ik niet.

Ik heb het volgende advies:

-koppel de Wifi versterkers los

-Reset de v9 ( harde reset via het resetgaatje)

-Koppel de versterker weer vast en reset die ook (10 seconden het resetknopje indrukken)

-Verwijder ALLE draadloze verbindingen op je apparaten en zet de verbinding opnieuw op (hele belangrijke stap)

 

Hierna zou jouw verbinding stabiel moeten zijn. Zo niet, laat het weten.

Reputatie 1

Hoi @jwrillmann . Ik zie dat je mij een privéberichtje hebt gestuurd.

Achter de schermen hebben we een tijdje terug besloten om jou wifi verstekers toe te sturen. Nu geef je aan dat de wifisnelheid aanzienlijk verbeterd is maar dat je nu last hebt van time outs. Om de 30 minuten om precies te zijn.

Dit herken ik niet.

Ik heb het volgende advies:

-koppel de Wifi versterkers los

-Reset de v9 ( harde reset via het resetgaatje)

-Koppel de versterker weer vast en reset die ook (10 seconden het resetknopje indrukken)

-Verwijder ALLE draadloze verbindingen op je apparaten en zet de verbinding opnieuw op (hele belangrijke stap)

 

Hierna zou jouw verbinding stabiel moeten zijn. Zo niet, laat het weten.

Oké, wat vreemd dat hier niets over bekend is bij jou. Een Google search geeft toch al gauw genoeg klachten van mensen met het zelfde probleem. Ik had ook even in de instellingen van de Experia WiFi gekeken en daar staat toch echt wel iets in over timeout, helaas is deze functie alleen niet uit te schakelen en kan ik kiezen voor een waarde tussen de 10 en 30 minuten, standaard waarde is 30 min.

Ik denk zelf niet dat een simple reset het probleem gaat oplossen omdat het gaat om een software functie in het apparaat zelf, als ik het logboek check heeft die het ook steeds over een pairwise timeout. 

Naar jaren ondermaatse WiFi en nu dit weer wordt een overstap naar Ziggo steeds aantrekkelijker. 

Ik  vermoed dat jij duidt op de time out instelling die bij geavanceerd staat? Deze setting heeft niks met wifi te maken. Die is er voor om, als jij ingelogd bent in de webinterface, dat je dan na een ingestelde tijd uitgelogd wordt.

Ik vrees dus dat jouw wifi issues door iets anders ontstaan. Vandaar mijn bovenstaande advies. 

Reputatie 1

Ik  vermoed dat jij duidt op de time out instelling die bij geavanceerd staat? Deze setting heeft niks met wifi te maken. Die is er voor om, als jij ingelogd bent in de webinterface, dat je dan na een ingestelde tijd uitgelogd wordt.

Ik vrees dus dat jouw wifi issues door iets anders ontstaan. Vandaar mijn bovenstaande advies. 

Dat zal best maar in het logboek komt wel steeds pairwise timeout naar boven en waar het ook aan ligt doet er niet toe. Het feit is dat ik bijna 60 euro per maand betaal en verwacht dat alles naar behoren werkt en niet zit te wachten op technisch advies van reset je modem dat had ik zelf ook wel kunnen bedenken. 

Mijn advies omvat iets meer dan alleen een reset en ik boek er doorgaans goede resultaten mee. Niet altijd, daar ben ik eerlijk over maar het is wel een stap die ik noodzakelijk acht. Ik vrees dat ik je dus niet verder kan helpen. Wie weet heeft iemand anders op het forum nog een lumineus idee. 

Reputatie 1

Mijn advies omvat iets meer dan alleen een reset en ik boek er doorgaans goede resultaten mee. Niet altijd, daar ben ik eerlijk over maar het is wel een stap die ik noodzakelijk acht. Ik vrees dat ik je dus niet verder kan helpen. Wie weet heeft iemand anders op het forum nog een lumineus idee. 

Dus KPN heeft technisch personeel in dienst die niet capabel genoeg zijn om een probleem op te lossen en niet verder komen dan doe een reset? Ik ben er heilig van overtuigd dat het aan de software van de Experia Wifi ligt want toen die nog niet was aangesloten had ik het probleem niet. Was ook de rede waarom ik graag een V10 modem wou ipv de Experia wifi.