Beantwoord

Latency problemen met server time outs, te hoge ping

  • 3 April 2022
  • 7 reacties
  • 787 keer bekeken

Hallo,

Sinds een week of 2 ervaar ik op en af dat mijn latency/ping naar servers voor de game die ik speel zeer onstabiel zijn, waardoor ik steeds disconnect.
Dit heeft niet te maken met de servers want anderen in Europa hebben hier geen last van en zien in het server overzicht deze instabiliteit niet, het probleem ligt bij mijn verbinding.
Sterker nog dit is ook het geval als ik NL/UK/GER alleen selecteer, waarbij de connectie dus zeer stabiel zou moeten zijn.

Ik heb mijn router gereset en dat heeft geen effect gehad.

Kan KPN checken wat er in mijn verbinding niet ok is. 

Als ik mijn latency test op https://www.meter.net/ping-test/ dan zitten daar ook pieken tussen van 600ms de ene keer meer de andere keer minder, vlak achter elkaar.

Ik heb dit probleem niet eerder gehad

icon

Beste antwoord door PEPDG 6 April 2022, 23:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Nu na 2uur test ik wederom op de ping-test site.
Maximale ping spikes 20ms dus geen 600ms meer als spikes die er doorheen komen.

Ik zou wel graag willen weten waar dit aan ligt want het lijkt de afgelopen 2 weken vaker voor te komen dat dit probleem met hoge latency spikes voor komt en dan weer weg is.

Vrijdag avond 1-3-22 moest ik ook stoppen omdat het geen zin meer had, ik kreeg steeds een in-game disconnect.

En het is weer terug, wederom 600ms spikes en disconnects

Op mijn telefoon en laptop ook ping test gedaan zelfde resultaat. Dus het ligt niet bij het apparaat.

4-4-22 Maandag ochtend is alles weer stabiel. Check bij KPN. Konden het niet precies aangeven. Maar sturen een nieuw modem op die beter is want degene die ik nu heb is verouderd.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @PEPDG, welkom op ons forum!
Heb je je nieuwe modem al kunnen proberen?

Als je nog steeds problemen hebt, kun je dan toelichten hoe je je netwerk ingericht hebt? Wat voor netwerkapparatuur gebruik je en hoe heb je alles aangesloten zitten?
 

Hallo @PEPDG werk je bekabeld of draadloos? Indien draadloos, bekabeld meten en werken.

 

@Thomas het modem is geïnstalleerd. Het probleem is niet meer terug gekomen. Hopelijk lag daar de oorzaak.

@JanD ik begrijp je strekking om bekabeld te meten daarmee kan je de WiFi adapter ook uitsluiten. Echter heb ik dit gedaan door op twee verschillende apparaten te meten, met het gegeven dat ik zeker twee jaar dit probleem niet heb gehad met de huidige opstelling lijkt het me vrijwel uitgesloten dat de oorzaak iets is wat na het modem signaal komt.

Ik weet dat kabel een nog lagere ping geeft, echter is het wel zo dat ik een product afneem met WiFi functie en dat je van die functie een stabiliteit met een werkbare uptime van lage ping mag verwachten (anders zou niemand wifi nemen). Maar een volgende keer zal ik idd een kabel aan mijn laptop aansluiten en dan testen om meteen alles achter de modem gelijk uit te sluiten.Â