Vraag

leasetime

  • 8 October 2020
  • 11 reacties
  • 349 keer bekeken

Het lijkt erop dat de leasetime op een half uur staat (na een half uur valt de internet verbinding van m’n laptop uit) 

Is het mogelijk de leasetime in te stellen op - bijvoorbeeld - 9 uur? 
 

zo ja, hoe doe je dat? 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@HvA1968 Welkom op het forum. Heb je zelf een lease time ingesteld? Want voor zover bij mij bekend is de lease bij bijvoorbeeld onze Experiabox V10, 86400 seconden dus 24 uur. 

Valt de verbinding alleen op je laptop uit? Of ook op andere apparaten? 

Hoe je dit instelt verschilt per Experiabox. 

Zou je daarom voor mij ook je forumprofiel willen invullen en het mij kunnen laten weten als dit gelukt is? Dan kan ik je gegevens er bij pakken en meer uitleg geven! 

Hallo Rutger,

De leasetime heb ik niet veranderd (ik zou niet weten hoe). Alleen m’n laptop valt uit (bij volle WiFi ontvangst). Ik werk via WiFi Dus niet via internetpanel (gaat niet bij mijn laptop). De ICT afdeling van m’n werkgever denkt dat het aan de leasetime ligt (daar was ik zelf nooit op gekomen). 
Groeten, Helen 

Reputatie 7

De leasetime is zeer waarschinlijk niet de oorzaak van het wegvallen van de verbinding.

Halverwege de leasetime gaat een apparaat opnieuw een IP adres vragen aan de DHCP server en zal hetzelfde IP adres toegewezen krijgen als dat hij al heeft. Daar merk je dus helemaal niets van. De leasetime staat standaard overigens op 24 uur (86.400 seconden).

 

Welke Experia Box heb je eigenlijk?

Reputatie 7
Badge +15

@HvA1968 Ook ik heb het vermoeden dat het probleem niet bij de leasetime ligt. Duurt het precies een half uur voor de verbinding wegvalt? En valt de complete verbinding weg of kun je bijvoorbeeld bepaalde pagina's nog wel bereiken? 

Excuses voor de late reactie. Ik heb niet op de minuut getimed, maar het is ieder half uur. De hele verbinding valt weg, de laptop gaat op zwart en uit. Zonder waarschuwing.

Reputatie 7
Badge +15

@HvA1968 Bedoel met dat de laptop op zwart gaat dat de laptop helemaal afsluit?

Excuses voor de late reactie. Ik heb niet op de minuut getimed, maar het is ieder half uur. De hele verbinding valt weg, de laptop gaat op zwart en uit. Zonder waarschuwing.

Dat ligt niet aan de Internet verbinding. Ik zou jouw geval eerst maar eens kijken of de batterij van de laptop nog goed is. (Een andere oorzaak kan een virus zijn, vroeger waren er nogal veel grappenmakers die het leuk vonden als dit anderen overkwam)

 

Het is een nieuwe laptop. Ik heb al een tip van een collega. Dat ga ik uitproberen. 
 

dank voor de reacties 

Reputatie 7
Badge +15

@HvA1968 Is het gelukt met de tip van je collega? En zo ja, zou je hier dan kunnen delen wat deze tip is geweest? Dan kunnen andere bezoekers van het forum hier wellicht ook hun oplossing vandaan halen.

Helaas kom ik met die tips van de collega ook niet verder. 

Reputatie 7
Badge +18

Excuses voor de late reactie. Ik heb niet op de minuut getimed, maar het is ieder half uur. De hele verbinding valt weg, de laptop gaat op zwart en uit. Zonder waarschuwing.


Je bent dan wel bezig op die laptop, dus muisbeweging of toetsaanslagen?

Als je i.d.d. niets aanraakt zou het aan een energie instelling kunnen liggen, misschien staat dat heel kort ingesteld.

Dat kan je via Instellingen, Systeem en dan Energiebeheer-en-slaapstand instellen.